Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010)

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 15

Opinie o Yamaha FZ6 600 Fazer S2

Silnik: 4.6
Hamulce: 4.5
Bezawaryjność: 4.5
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 4.5
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Tomek
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Ziomek
Świetny motocykl pod każdym względem, wygląd klasa, w czerwonym malowaniu aż każdy się ogląda. Polecam wersję z ABS. Osobiście mam ksenon i biksenon, wygląd w nocy powala z takimi lampami. Wersja s2.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)

Spalanie: 5.61

Dodaj
Ilość raportów: 6

Spalanie Yamaha FZ6 600 Fazer S2

Minimalne: 4.99

Średnie: 5.61

Maksymalne: 6.66

Recenzja: Yamaha FZ6 Fazer S2


Sportowe motocykla podziwiamy za ich osiągi. Turystyczne krążownik za wygodne i możliwość spakowana całego dorobku w czeluściach ich kufrów. Choppery, cruizery, bobbery i cała reszta chromowanych błyskotek - to gratka dla miłośników czarnych skór i filozofii Born to be Wild.  A co z maszynami z tak zwanego segmentu good for everything? Tutaj liczy się gotowość do akcji w każdej chwili.

Yamaha FZ6 Fazer S2, to jeden z takich właśnie motocykli. Fazer łączy ze sobą cechy wielu maszyn, co widać już na pierwszy rzut oka. Ostre cięcia na owiewkach oraz dynamicznie wystylizowane światła, nawiązują do sportowych motocykli Yamahy. Obszerna i wygodna kanapa, ergonomiczny uchwyt dla pasażera oraz wyprostowana pozycji kierowcy - uzupełniona dużym bakiem, zachęcają do dalszych wypraw. Wąska talia i wysoko poprowadzone wydechy który nie zahaczą o żadne auto to cechy pożądane w zatłoczonym mieście. Mamy więc motocykli o naprawdę szerokim wachlarzu zastosowań.

Let's ride

Uniwersalność Fazera objawia się także podczas jazdy. Pierwsze przełożenie nogi przez kanapę może wielu z was zaskoczyć. Ten motocykl jest po prostu duży. Nawet osoby powyżej 180 cm nie powinny mieć problemu z brakiem miejsca. Ja mam 178 cm i  czułem sie na motocyklu bardzo swobodnie. Wysoka pozycja to plus także w mieście, kiedy to obserwujesz wszystko ponad dachami osobówek. Pomyślcie sobie ok, jest wygodnie ale co w sytuacji kiedy będę chciał pojeździć w sportowym stylu? Tutaj z pomocą przychodzi szeroka kierownica dzięki której łatwiej złożymy FZ6 w zakręt. Samo latanie po winklach nie stanowi problemu dla zawieszenia Yamahy. Brakuje co prawda możliwości regulacja przedniego widelca, jednak jego zestrojenie celnie wpisuje się w lukę pomiędzy turystyczną wygodą a sportowa twardością.

Trochę sportu

Dla osób które szukają sportowych wrażeń, gwarancja dobrej zabawy powinien być silnik z R6. Jednostka po kastracji stracił nieco swój wysokoobrotowy pazur, jednak to dalej ten sam świetny silnik na którym R6 zbudowała swoją silna pozycję w kategorii sportowych 600. W FZ6 daje on frajdę nie tylko z ostrego odkręcania, ale także ze spokojnej relaksujące jazdy. Hamulce to również przeszczep że sportowych maszyn Yamahy, więc również tutaj nie powinno być powodów do narzekań. Jeśli już jednak chcemy szukać wad - powinnyśmy się skierować ku skrzyni biegów. Jej działanie jest poprawne jednak ruch które musi wykonać nasza stopa, aby zmienić bieg jest dość długi. Podobnie sprawa wygląda w przypadku tylnej lampy. Jest świetnie wpisana w tył motocykla jednak zamontowano ją w 2 taki sposób, że dość mocno się rusza - co nie wzbudza zaufania. Nie zmienia to jednak faktu że motocykl jest świetnie dopracowaną konstrukcją. Dopełnieniem uniwersalnego charakteru maszyny jest przednia owiewka, która całkiem skutecznie ochroni nas przed naporem wiatru.

Good for everything?

Fazer jest więc maszyną skierowaną do osób które po prostu lubią jeździć motocyklem i nie chcą się z nim rozstawać nie zależnie od sytuacji. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Triumph Speed Triple 1050 IV generacja (2005 - 2010) vs Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010)

Triumph Speed Triple 1050 IV generacja (2005 - 2010)Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010)

Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010) vs Honda CBF 600N (2004 - 2007)

Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010)Honda CBF 600N (2004 - 2007)

Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010) vs Suzuki DR-Z 400S (2000 - 2008)

Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010)Suzuki DR-Z 400S (2000 - 2008)

Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010) vs KTM 690 SMC R (2013)

Yamaha FZ6 600 Fazer S2 (2006 - 2010)KTM 690 SMC R (2013)

Dane techniczne Yamaha FZ6 600 Fazer S2

Osiągi

Moc max.
98.0 KM / 12000 rpm
Max. moment obrotowy
63.1 Nm / 10000 rpm
V-max
228.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
19.4 L

Silnik

Typ
4-suwowy, DOHC, 4-cylindrowy, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
600.0 ccm
Średnica × skok tłoka
65.5 x 44.5 mm
Stopień sprężania
12.2:1
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa MIKUNI

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2095 x 750 x 1215 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
186.0 kg
Rama
typu Diamond

Zawieszenie

Przód
43 mm widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 130 mm
Tył
wahacz, amortyzator sprężynowy, tłumienie olejowo-gazowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (2007) - masa +5kg

Eksploatacja Yamaha FZ6 600 Fazer S2

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58w)
Opona tył
180/55 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
225 kPa (250 kPa przy obciążeniu 90<x<196 kg)
Ciśnienie z tyłu
250 kPa (290 kPa przy obciążeniu 90<x<196 kg)
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT5.50

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.5
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.8
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
46
Luz łańcucha
45~45

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.0
Zbiornik rezerwowy
0.3
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?