Yamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)

Opinie o Yamaha FZ1 1000 Fazer

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 14

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.4
Bezawaryjność: 4.5
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 5/5 | Autor: KaWU
Porządny sprzęt. W trasę, z pasażerem i kuframi, samemu, na nocne latanie i na tor, żeby zawstydzić gixery ];>
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Kris
Genialny uniwersalny motocykl. Nie polecam początkującym bo każdy ruch nadgarstka momentalnie zmienia cyferki na liczniku. Dosyć ciężki co jest wielką zaletą w trasie. Żadne dziury, torowiska i koleiny mu niestraszne. Przelatuje przez nie bez utraty stabilności. Z pasażerem czy bez, nie zabraknie mu mocy . I na dźwięk leovince ludzie z kilometra się oglądają;)) Dla mnie maszyna idealna.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Furek
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Matus
Jest dobrze, można polecić!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Masyw
Posiadam byka już drugi sezon i na ten moment jest to motocykl kompletny. Do miasta da radę, na trasę samemu czy z plecakiem tez. Dźwięk ma konkret, jak dobrze się wkręci to leci jak głupi. Jeden z ostatnich przedstawicieli szosowo-turystycznych bez wspomagaczy elektronicznych. Nie zmienię go do czasu, aż nie zachoruję na offroad.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Dawid
Beznadzieja, nie polecam! Rocznik 2008.Pierwsze rozsypane magneto. Potem wyciek płynu chłodniczego. Teraz problem z elektroniką nie reaguje na przycisk start.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: AndY
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu polecam mega maszyna .. nie widzę następcy
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 | Autor: Lukas
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Qw
Jest dobrze, można polecić! Nastepcą jest MT-10
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Artur
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 4/5 | Autor: Crew13
Jakość taka sobie, wykonanie takie sobie, ujdzie w tłumie
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 3/5 | Autor: janek
Za duży i za szeroki , brzydki zbiornik paliwa Silnik bezawaryjny owszem ale trzeba go kręcić jak 600tkę. Fabryczny komin okropny. R1 to nie jest ,a jak na turystyka to mocno wieje.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (5)
rozwiń

Spalanie: 6.96

Dodaj
Ilość raportów: 13

Spalanie Yamaha FZ1 1000 Fazer

Minimalne: 5.59

Średnie: 6.96

Maksymalne: 9.84

Yamaha FZ1 Fazer

Uwielbiany przez wielu, choć nie z powodu emocji, a swojej przewidywalności i trwałości. Duża maszyna szosowa od Yamahy. 

FZ(R)1 Fazer 

Linię fazerów zna każdy, to motocykle ultra popularne i na wskroś poprawne. Podobnie jak w przypadku poprzednika (FZS1000) także i FZ1 posiada silnik, który wcześniej został wykorzystany w R1. I tak samo jak poprzednio, zanim włożono go do dużego Fazera - przeszedł on kurację uspakajającą. 


146.8 KM i 106 Nm 

To wartości, którymi legitymuje się maszyna. Dzisiaj nie są to wartości oszałamiające, ale podczas debiutu w 2006 roku - FZ1 był jednym z najmocniejszych tytanów szosowej jazdy, a jego wersja naked - uważana za szaloną. Po odpaleniu usłyszymy przyjemny mruk silnika (pod warunkiem, że mamy akcesoryjny wydech), wbijamy jedynkę i jedziemy! 


Nie taki kociak straszny 

Dużo słyszałem na temat agresywności tego motocykla.... więc do pierwszej jazdy podchodziłem z dużą rezerwą, w końcu to litrowy motocykl z silnikiem od rasowego przecinaka. Uważaj bratku bo łatwo poniesie. W rzeczywistości Fazer pomimo swojej sporej mocy - oddaje ją nadzwyczaj kulturalnie. To był największy szok, jak bardzo się ugładzić tą jednostkę napędową. 


Za każdym razem, kiedy chciałem przyspieszyć - litrowy silnik nie szczędził swoich sił. Robił to natychmiastowo. To się po prostu czuje, 106Nm pod prawym nadgarstkiem nie zamula. Jednocześnie nie czuć tutaj żadnej narowistości, maszyna każde nasze polecenie wykonuje dokładnie tak jak chcemy. Moc idealna w trasę - bez straty czasu na redukcję, wyprzedzamy każdy wolniej jadący od nas pojazd. 

Dobre pazurki 

Poza silnikiem, Fazer może poszczycić się także sportowym układem hamulcowym - dwie słusznych rozmiarów tarcze hamulcowe (320mm) i czterotłoczkowe zaciski. Ten zestaw + sprawna pompa sprawiają, że dostajemy bardzo duży feedback podczas hamowania. Doskonale czujemy co się dzieje z przednim kołem i jak mocno chcemy hamować. To jeden z najlepszych układ hamulcowych w klasie szosowej. 


Wygoda 

Wysoka kierownica, spory bak i przyjemna kanapa. Do tego przednia owiewka, która jest jest mocno rozbudowana ale do prędkości autostradowych (140km/h) zapewnia nam spokój. Fazer nie jest wybitnym turystą, ale ma bardzo wiele do zaoferowania jak maszyna szosowa. 


Podczas jazdy czuć także ciężar i szerokość maszyny, które w trasie zapewniają nam spokój. Byle wiaterek nie jest w stanie zakłócić naszej podróży i zachwiać maszyną. Yamaha stabilnie łyka kolejne kilometry. 

Brak wad to największa wada? 

FZ1 ciężko zarzucić konkretne wady. To udana konstrukcja, mocna ale nie narowista. Ma świetny układ hamulcowy, dobre zawieszenie i przyjemnie łyka kolejne kilometry. Nie straszne mu są wyższe prędkości i prowadzi się mniej słoniowato niż poprzednik. A mimo to, nie porywa. Nie jest to motocykl, o którym będziemy myśleć przed zaśnięciem, ale kiedy przyjdzie nam ruszyć w kolejną trasę - czujemy komfort psychiczny. Fazer nas nie zawiedzie. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Yamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)

Yamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)Kawasaki Z800 800 (2013 - 2016)

Yamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)

Yamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)Yamaha V-MAX (2008)

Yamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)

Yamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)Suzuki GSX-R 1000 K5 - K6 (2005 - 2006)

Yamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)

Yamaha FZ1 1000 Fazer (2006 - 2012)Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015)

Dane techniczne Yamaha FZ1 1000 Fazer

Osiągi

Moc max.
146.8 KM / 11000 rpm
Max. moment obrotowy
106.0 Nm / 8000 rpm
V-max
247.1 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
998.0 ccm
Średnica × skok tłoka
77.0 x 77.0 mm
Stopień sprężania
11.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa DENSO

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2140 x 770 x 1205 mm
Rozstaw osi
1460 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
220.0 kg
Rama
aluminiowa, typu Diamond

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, sprężyny śrubowe, tłumienie olejowe, skok 130 mm
Tył
wahacz, zawieszenie sprężynowe, tłumienie gazowo-olejowe, skok 130 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 320 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS

Eksploatacja Yamaha FZ1 1000 Fazer

Opony

Opona przód
120/70 ZR17M/C (58W)
Opona tył
190/50 ZR17M/C (73W)
Ciśnienie z przodu
250 kPa
Ciśnienie z tyłu
290 kPa
Koło przednie
17M/C x MT3.50
Koło tylne
17M/C x MT6.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
2.9
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.1
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W30, 10W40, 15W40, 20W40, 20W50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
17
Zębatka tylna
45
Luz łańcucha
25~25

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
2.2
Zbiornik rezerwowy
0.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!