Wunderlich - oto kompletna baza pod budowę customa dla leniwych

Kompletna baza pod budowę customa dla leniwych Szał na cafe racery, bobbery, flat trackery, scramblery i wszelkiej maści inne customy nie słabnie. Niemiecka firma Wunderlich wychodzi naprzeciw domorosłym konstruktorom poszukującym drogi na skróty przy budowie własnego motocykla.

Czysta kartka

Dewiza Wunderlicha działającego na rynku od 25 lat brzmi complete your BMW czyli uczyń swoje BMW kompletnym – oczywiście poprzez zakupy części i akcesoriów do motocykli tej niemieckiej marki. Firma produkująca graty do całej gamy modeli od klasycznych R80 i R100 po współczesne GS1200 Adventure poszła w tym roku o krok dalej.

Wprowadziła do sprzedaży kompletne podwozie z zespołem napędowym (tzw. Rolling Chassis) składające się jedynie z ramy, kół, przedniego i tylnego zawieszenia, przeniesienia napędu (wał Kardana) i klasycznego dwuzaworowego silnika w układzie bokser. Tak skomponowaną bazę można potraktować jak czystą kartkę, na której narysujemy sobie dowolny rodzaj customa o wybranych kształtach.

Tabula rasa - reszta to już kwestia wyobraźni

Bogactwo wyboru

Wunderlich oferuje też szereg brakujących elementów, za pomocą których możemy dokończyć dzieła – kierownice, baki , siedzenia, światła, owiewki, zestawy wydechowe i całą resztę osprzętu – ale ambitniejsi ucieszą się z faktu, że baza jest na tyle uniwersalna , że bez problemu można zaadaptować części z innych motocykli lub komponenty wykonane na zamówienie.

Przy zakupie podwozia dostajemy też komplet dokumentów gwarantujących bezproblemowe dopuszczenie motocykla do ruchu gdy budowa zostanie skończona oraz zestaw instrukcji, schematów instalacji i wskazówek potrzebnych do prac konstrukcyjnych.

Efekt końcowy - teraz wiesz, czy masz właśnie nowy zawód, czy ktoś właśnie sprawił zawód ; )

Łatwo nie znaczy tanio

Niestety dla wielu miłośników customów, którzy już zaczęli sobie wyobrażać co mogliby stworzyć na tak uniwersalnej bazie cena może się okazać zaporowa. Producent życzy sobie bowiem za swój zestaw co najmniej 10 000 . Dla porównania tyle samo kosztuje nowiutki i w pełni wyposażony HD Sportster 883. Rewelacyjne technicznie i optycznie BMW R nineT kosztują zaledwie 50% więcej: 14 900 €.

Niewykluczone jednak, że mimo to znajdzie się wielu zamożnych amatorów, dla których satysfakcja z budowy własnej maszyny będzie warta takiego wydatku. Brodatym hipsterom z cieńszym portfelem pozostaje szukać bazy dla swoich customów wśród podmęczonych motocykli używanych lub czekać aż pojawią się inni, tańsi producenci gotowi podchwycić trend.

Źródła: http://bikerszene.de/magazin/news/7301936/wunderlich-zweiventil-boxer-bausatz.html

www.wunderlich.de