Suzuki SV 650N (2003 - 2009)

Opinie o Suzuki SV 650N

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 33

Silnik: 4.9
Hamulce: 4.1
Bezawaryjność: 4.9
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.6
Ocena: 5/5 | Autor: rafał
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kuba
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Zabujcaxd
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: knk
SV mam od ponad roku. To była miłość od pierwszej przejażdżki. Na papierze nie wygląda rewelacyjnie, ale rzeczywistość jest całkiem inna. Polecam!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Kowal
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: kaczor94
Motórek świetny, ciągnie od dołu, no i przy starcie spod świateł niejednego zaskoczy.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: KaTe
SV super sprawa, lekka, zwinna, szybka, bezawaryjna, oszczędna, dobra na pierwszy duży motocykl.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: Rex
Całkiem nieźle, tragedii nie ma :)
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 4/5 | Autor: Arek
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Andrzej
Super motocykl , daje dużo frajdy :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Spalanie: 5.32

Dodaj
Ilość raportów: 19

Spalanie Suzuki SV 650N

Minimalne: 4.35

Średnie: 5.32

Maksymalne: 6.57

Pozostałe Generacje Modelu Suzuki SV

Suzuki SV 650 II - zostań legendą

SV650 miała prosty przepis na sukces - klasyczna kratownicowa rama, dynamiczne V2 i mała usterkowość. Motocykl swoim charakterem podbił sporą liczbę motocyklowych serc, więc w 2003 roku zadebiutowała II generacja tego modelu.

Nowe szaty króla

SV'ka zmieniła się - nie drastycznie, jednak zmiany są widoczne na pierwszy rzut oka. Największym zaskoczeniem okazała się nowa rama, odlewana próżniowo, która zastąpiła charakterystyczną kratownicową ramę. Dzięki temu zaoszczędzono 3 kg wagi - jednak nie to było najważniejsze... Nową ramę można było produkować szybciej, a dzięki temu Suzuki skutecznie było w stanie nadążyć za ilością zamówień.

Zmienił się także ogon motocykla, który stał się bardziej zadziorny, ostro ścięty i wyposażony w dwie ledowe lampy. Z przodu także zagościła nowoczesność - stare zegary zastąpił jeden, z elektronicznym wyświetlaczem prędkości oraz analogowy obrotomierz. Wszystko proste, skuteczne i czytelne.

Te zabiegi skutecznie odmłodziły SV, podkreśliły jej zadziorny charakter i przedłużyło sukces sprzedażowy.  

Stań się legendą

Pierwsza SV była ogromnym sukcesem Suzuki, dlatego druga generacja czuła słuszną presję poprzedniczki. Silnik został wyposażony we wtryskiwacze i chłodnicę oleju, cały motocykl był lżejszy, mocniejszy (o 1 KM) i bardziej zwarty. Powinien więc być lepszy?

Charakter na szczęście pozostał niezmieniony. Silnik to nadal warcząca i wiercąca się w ramie V'ka, która kocha wkręcać się na obroty zostawiając za sobą jednie słuszny bulgot i kolejne kilometry.

Różnica ujawnia się dopiero w momencie wjazdu do miasta. Wersja na wtryskiwaczach ma znacznie większe tendencje do wywoływania drgań w zakresie od 2 do 4 tyś obrotów niż wersja gaźnikowa. Elastyczność wówczas jest słaba a jeżeli nie zbijemy biegu na niższy to jedyne co wywołamy to drgania całego motocykla.

Podwozie

Nowe SV'ka dostała utwardzone przednie zawieszenie z możliwością regulacja napięcia wstępnego - to dobrze, ponieważ w poprzedniczce przód był zdecydowanie za miękki. Zawieszenie to nadal klasyczna i prosta konstrukcja, jednak na potrzeby SV sprawuje się nieźle.

To co nie zmieniło się od 1998 roku to hamulce. Z przodu nadal mamy dwie tarcze 290mm i 2 tłoczkowe zaciski, co przekłada się na stosunkowo dobre hamowanie - nie rewelacyjne, ale dodając do tego silny moment hamujący silnika, działa to skutecznie.

Motocykl z charakterem

SV650 II generacji to motocykl z duchem swojej poprzedniczki. Stał się bardziej nowoczesny, lepiej wyglądający ale nadal jest zadziorny, świetnie brzmi - a przyspieszanie nim to czysta przyjemność. Każdy kilometr odbije się szerokim uśmiechem na naszej twarzy, ten chrapliwy dźwięk V2, wibrujący silnik (i podnóżki) zapadają w pamięć. Jeżeli szukacie porządnego motocykla z charakterem - to nie mogliście trafić lepiej! 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Suzuki GSF / Bandit 600N (2000 - 2004) vs Suzuki SV 650N (2003 - 2009)

Suzuki GSF / Bandit 600N (2000 - 2004)Suzuki SV 650N (2003 - 2009)

Yamaha MT-07  vs Suzuki SV 650N (2003 - 2009)

Yamaha MT-07 Suzuki SV 650N (2003 - 2009)

Suzuki SV 650N (2003 - 2009) vs Suzuki SV 650S (2003 - 2012)

Suzuki SV 650N (2003 - 2009)Suzuki SV 650S (2003 - 2012)

Ducati Monster 620 (2002 - 2006) vs Suzuki SV 650N (2003 - 2009)

Ducati Monster 620 (2002 - 2006)Suzuki SV 650N (2003 - 2009)

Dane techniczne Suzuki SV 650N

Osiągi

Moc max.
72 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
65.0 Nm / 7000 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3.6 s
V-max
211.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
16.0 L

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Wielotarczowe, mokre
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2080 x 745 x 1085 mm
Rozstaw osi
1440 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
167.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
187.0 kg
Rama
Boczna, odlewana próżniowo z aluminium

Zawieszenie

Przód
Widelec teleskopowy o średnicy rur nośnych 41mm, tłumienie sprężynowo-olejowe, możliwość regulacji napięcia wstępnego
Tył
Centralny element resorująco-tłumiący progresywnie połączony z wahaczem aluminiowym

Hamulce

Przód
Dwie pływające tarcze 290 mm z dwutłoczkowymi zaciskami hydraulicznymi
Tył
Pojedyncza tarcza 240 mm, zacisk z dwoma przeciwnie ustawionymi tłoczkami

Silnik

Typ
4T, 2-cylindry w układzie V o kącie rozwarcia 90 stopni
Pojemność skokowa
645.0 ccm
Średnica × skok tłoka
81.0 x 81.0 mm
Stopień sprężania
11,5 : 1
Układ zasilania
Wtrysk + dwie przepustnice SDTV

Eksploatacja Suzuki SV 650N

Opony

Opona przód
120/60-ZR17
Opona tył
160/60-ZR17
Koło przednie
17 x 3.5 cala 3-szprychowy odlew aluminiowy
Koło tylne
17 x 4.5 cala 3-szprychowy odlew aluminiowy