Suzuki GSX-R 750 (2004 - 2005)

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 14

Opinie o Suzuki GSX-R 750

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.7
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 | Autor: mateo93
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: luzik
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)

Spalanie: 6.38

Dodaj
Ilość raportów: 6

Spalanie Suzuki GSX-R 750

Minimalne: 4.90

Średnie: 6.38

Maksymalne: 8.71

Pozostałe Generacje Modelu

Recenzja: Suzuki GSX-R 750 K4 - pożeracz klasy 600



Wiele osób myśli, że klasa 750 to zupełnie niepotrzebne przejście z pojemności 600 do 1000ccm. Historia jednak pokazuje coś innego - sportowe motocykle Suzuki o pojemności 750ccm zadebiutowały na długo przed tym, nim świat zobaczył pierwsze litry. Pierwszy model zadebiutował w 1985 roku i był prawdziwym diabłem, dorównującym dzisiejszym sześćsetkom! 

Model K4 - bardziej fit! 

Lata 2000-2003 to mały zastój w stajni Suzuki. W czasie gdy konkurencja wypuszczała zupełnie odmienione wizualnie i wagowo motocykle, Suzuki dalej produkowała klocowate gixxy. Wszystko jednak zmieniło się w 2004 roku (choć te zmiany zapowiedział już GSX-R 1000 K3) - kiedy to zaprezentowano zupełnie nowy model. Motocykl dalej korzystał z pojedynczego reflektora z przodu, jednak stał się on bardziej ostry - przypominający grot strzały. Obok lampy, tradycyjnie swoje miejsce zajęły dwa spore wloty powietrza- elementy systemu SRAD. Zbiornik nieco zmalał, nabrał bardziej sportowych kształtów, a zadupek został ostro ścięty i zadarty w górę. Motocykl w porównaniu do starszej generacji wyglądał, jakby zrzucił dobre 20 kg!

Wizualnie 750 i 600'ka różnią się jedynie naklejką na ogonie. Mamy dokładnie takie same owiewki, silnik siedzi w tej samej ramie, a za hamowanie odpowiada ten sam układ hamulcowy. Różnica, a w zasadzie diabeł - czai się w szczegółach, czyli czeluściach silnika.  

Więcej mocy!

155 KM i 83 NM... w motocyklu cięższym od 600tki o zaledwie 2 kg! W 2004 roku to był prawdziwy potwór - posiadający najlepszy stosunek mocy do pojemności. Na śniadanie zjadał wszystkie motocykle o pojemności 599ccm, na obiad wcinał R1 z roczników poniżej 2003, zaś wieczorem nabierał ochoty na polowanie na nieświadome niczego CBR 1000RR. Doświadczony motocyklista potrafi z tej bestii wyciągnąć naprawdę sporo, zostawiając zdecydowaną większość motocykli daleko za sobą. 

Silnik ma charakter bardziej zbliżony do klasy 600 - zbliżony, ale nie taki sam. Dużo większy potencjał Nm, oznacza zdecydowanie lepszy średni zakres obrotów. Jeżeli wkurza Cię konieczność redukcji biegów przy wyprzedzaniu w swojej CBR600RR - tutaj nie ma takiej konieczności. Motocykl ma spory ciąg mocy i świetną elastyczność silnika. Bezpośredni wyścig z Hondą CBR 600 z prędkości 50km/h i zapiętym 6 biegu pokazał prawdziwą przepaść tych klas. Gixx po prostu odjechał i zniknął za horyzontem. 

Spora elastyczność silnika cieszy, jednak pełna moc jest ukryta wyżej. Od 10.000 RPM motocykl wpada w szalony galop, by przy 12.000 po prostu wybuchnąć. Przyspieszanie pełnym gazem oznacza chęć podnoszenia przez naszego rumaka przedniego koła na 1,2 a nawet 3 biegu. Fabryczny amortyzator skrętu ma tutaj co robić. Jednak pomimo tej ekscytacji, 750-tka jest znacznie łatwiejsza w opanowaniu niż jej litrowy odpowiednik. Wkręcając silnik na obroty, stopniowo czujemy co za chwilę nastąpi -  maszyna nas do tego przygotowuje. To wszystko sprawia, że GSX-R 750 więcej nam wybaczy na zakrętach, a także gdy złapie nas deszcz. 

Nie jest to jednak motocykl dla początkujących, aby się na nim dobrze odnaleźć konieczne jest odpowiednie doświadczenie ze sportowych 600-tek. 

Mocny silnik potrzebuje dobrych hebli

I tutaj Suzuki także postawiło na swoim. Dwie tarcze 300mm i 4 tłoczkowe zaciski robią odpowiednią robotę. My mieliśmy dodatkowo do dyspozycji motocykl wyposażony w zawieszenie i hamulce od R1 - takie połączenie było kompletnie bezkompromisowe. Hamowanie motocyklem było wyczuwalne, a odrobina wprawy wystarczyła, aby podczas wytracania prędkości - nasze gałki oczne dotykały szybki kasku. Potworne połączenie! 

750ccm dla kogo i po co to?

Motocykl ten świetnie uzupełnia braki klasy 600. Nadal mamy dużą zwrotność, niewielkie wymiary i pomimo sporej ilości mocy - da się go opanować z doświadczeniem z klasy 600. Do tego silnik zadowala się stosunkowo niewielkimi ilościami paliwa - ponieważ pali prawie tyle samo co sportowe 600-tki. A to oznacza, że mamy więcej mocy i te same koszta eksploatacji. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Suzuki GSX 1300B-King (2007 - 2012) vs Suzuki GSX-R 750 (2004 - 2005)

Suzuki GSX 1300B-King (2007 - 2012)Suzuki GSX-R 750 (2004 - 2005)

Suzuki GSX-R 750 (2004 - 2005) vs Yamaha XVS 1300 Custom (2014)

Suzuki GSX-R 750 (2004 - 2005)Yamaha XVS 1300 Custom (2014)

BMW G 650 X Country (2007 - 2012) vs Suzuki GSX-R 750 (2004 - 2005)

BMW G 650 X Country (2007 - 2012)Suzuki GSX-R 750 (2004 - 2005)

Suzuki GSX-R 750 (2004 - 2005) vs Yamaha WR 400F (1998 - 2001)

Suzuki GSX-R 750 (2004 - 2005)Yamaha WR 400F (1998 - 2001)

Dane techniczne Suzuki GSX-R 750

Osiągi

Moc max.
155.0 KM / 12800 rpm
Max. moment obrotowy
86.3 Nm / 11200 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3.0 sek s
V-max
299.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L

Silnik

Typ
4 rzędowy, 4 suwowy, DOHC
Pojemność skokowa
749.0 ccm
Średnica × skok tłoka
72.0 x 72.0 mm
Stopień sprężania
12.3:1
Układ zasilania
Wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
Mokre
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2075 x 715 x 1145 mm
Rozstaw osi
1396 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
163.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
194.0 kg
Rama
Aluminiowa

Zawieszenie

Przód
USD, 43mm, pełna regulacja
Tył
Showa Link-type

Hamulce

Przód
2x300mm, zaciski Tokico, 4 tłoczkowe
Tył
1x220mm
Abs
nie

Eksploatacja Suzuki GSX-R 750

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
180/55 ZR17

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
Łańcuch #525 Chain
Długość łańcucha
108

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.0
Zalecana klasa lepkości
Synthetic,10W/40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu