Ostatnie lata dla motocykli sportowych nie były niczym przyjemnym. Dostawaliśmy namiastkę sportu w ładnym opakowaniu, a to wszystko było tłumaczone rosnącymi normami, małym zainteresowaniem. Natomiast Kawasaki pokazuje, że wszystko jest wykonalne! Pojawienie się nowej Ninjy ZX4R rozpoczyna małą rewolucję w modelach o pojemności 400 cm3 dzięki całkowicie nowemu, rzędowemu silnikowi czterocylindrowemu o mocy 77 KM / 80KM, jeśli liczyć doładowanie „Ram Air”. Wskazówka obrotomierza przekraczająca 15 000 obr / min i towarzyszący temu dźwięk rzędowej ‘czwórki’ to prawdziwa muzyka dla uszu fanów silników wysoko-obrotowych. Dźwięk, zestrojenie podwozia i osiągi będą stanowiły niezwykle kuszącą propozycję dla motocyklistów poszukujących połączenia przyjemności z jazdy po drogach publicznych i trackdayów. Podobnie, jak inne motocykle Kawasaki z homologacją drogową, Ninja ZX-4R posiada 4-letnią gwarancję bez limitu kilometrów.
Całkowicie nowy rzędowy silnik czterocylindrowy
Nowy, chłodzony cieczą rzędowy silnik czterocylindrowy DOHC o pojemności 399 cm3 przesuwa granice technologiczne, aby zająć pierwsze miejsce w klasie 400 cm3. Opracowany w oparciu o know-how pochodzące z motocykli Kawasaki Ninja potężny silnik oferuje wiodącą w swojej klasie moc i zakres obrotów przekraczający 15 000 obr./min.
Zawieszenie rodem z WorldSBK
Kluczowe wymiary podwozia (położenie środka ciężkości, położenie osi wahacza, położenie osi silnika, kąt wychylenia kół itp.) zostały zainspirowane motocyklem Kawasaki World Superbike Ninja ZX10RR, co przeniosło myślenie o projektowaniu podwozi WorldSBK do klasy 400 cm3.
Rama kratownicowa
Zaprojektowana przy użyciu zaawansowanej analizy sztywności dynamicznej Kawasaki – jak w przypadku Ninja H2 – rama kratownicowa wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie zapewnia wymaganą równowagę między wytrzymałością a elastycznością podwozia, aby uzyskać zwinne prowadzenie modelu Ninja ZX4R w stylu supersport.
Stylistyka modelu Ninja ZX
Kawasaki Quick Shifter (KQS) umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegu na wyższy lub niższy, podczas gdy cztery zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain lub Manual (ręczny) ułatwiają wybór poziomu kontroli trakcji i tryb mocy, w zależności od aktualnych warunków jazdy, co pozwala motocyklistom na jeszcze lepsze wykorzystanie ekscytującego silnika Ninja ZX4R.
Quickshifter i tryby jazdy
Kawasaki Quick Shifter (KQS) umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegu na wyższy lub niższy, podczas gdy cztery zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain lub Manual (ręczny)) ułatwiają wybór poziomu kontroli trakcji i tryb mocy, w zależności od aktualnych warunków jazdy, co pozwala motocyklistom na jeszcze lepsze wykorzystanie ekscytującego silnika Ninja ZX4R.
Dane techniczne
Wymiary
Całkowita długość | 1990 mm |
Całkowita szerokość | 765 mm |
Całkowita wysokość | 1110 mm |
Rozstaw osi | 1380 mm |
Prześwit | 135 mm |
Wysokość siedziska | 800 mm |
Masa własna | 189kg |
Silnik
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy |
Pojemność skokowa | 399 cm3 |
Moc maksymalna | 77 KM / 14 500 obr./min |
Moc maksymalna z Ram Air | 80 KM / 14 500 obr./min |
Maksymalny moment obrotowy | 39,0 Nm / 13 000 obr./min |