Sportowa 400 - nowe Kawasaki ZX-4R


Ostatnie lata dla motocykli sportowych nie były niczym przyjemnym. Dostawaliśmy namiastkę sportu w ładnym opakowaniu, a to wszystko było tłumaczone rosnącymi normami, małym zainteresowaniem. Natomiast Kawasaki pokazuje, że wszystko jest wykonalne! Pojawienie się nowej Ninjy ZX4R rozpoczyna małą rewolucję w modelach o pojemności 400 cm3 dzięki całkowicie nowemu, rzędowemu silnikowi czterocylindrowemu o  mocy 77 KM / 80KM, jeśli liczyć doładowanie „Ram Air”. Wskazówka obrotomierza przekraczająca 15 000 obr / min i towarzyszący temu dźwięk rzędowej ‘czwórki’ to prawdziwa muzyka dla uszu fanów silników wysoko-obrotowych. Dźwięk, zestrojenie podwozia i osiągi będą stanowiły niezwykle kuszącą propozycję dla motocyklistów poszukujących połączenia przyjemności z jazdy po drogach publicznych i trackdayów. Podobnie, jak inne motocykle Kawasaki z homologacją drogową, Ninja ZX-4R posiada 4-letnią gwarancję bez limitu kilometrów. 



Całkowicie nowy rzędowy silnik czterocylindrowy

Nowy, chłodzony cieczą rzędowy silnik czterocylindrowy DOHC o pojemności 399 cm3 przesuwa granice technologiczne, aby zająć pierwsze miejsce w klasie 400 cm3. Opracowany w oparciu o know-how pochodzące z motocykli Kawasaki Ninja potężny silnik oferuje wiodącą w swojej klasie moc i zakres obrotów przekraczający 15 000 obr./min.


Zawieszenie rodem z WorldSBK

Kluczowe wymiary podwozia (położenie środka ciężkości, położenie osi wahacza, położenie osi silnika, kąt wychylenia kół itp.) zostały zainspirowane motocyklem Kawasaki World Superbike Ninja ZX10RR, co przeniosło myślenie o projektowaniu podwozi WorldSBK do klasy 400 cm3.


Rama kratownicowa 

Zaprojektowana przy użyciu zaawansowanej analizy sztywności dynamicznej Kawasaki – jak w przypadku Ninja H2 – rama kratownicowa wykonana ze stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie zapewnia wymaganą równowagę między wytrzymałością a elastycznością podwozia, aby uzyskać zwinne prowadzenie modelu Ninja ZX4R w stylu supersport.

Stylistyka modelu Ninja ZX

Kawasaki Quick Shifter (KQS) umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegu na wyższy lub niższy, podczas gdy cztery zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain lub Manual (ręczny) ułatwiają wybór poziomu kontroli trakcji i tryb mocy, w zależności od aktualnych warunków jazdy, co pozwala motocyklistom na jeszcze lepsze wykorzystanie ekscytującego silnika Ninja ZX4R.


Quickshifter i tryby jazdy

Kawasaki Quick Shifter (KQS) umożliwia bezsprzęgłową zmianę biegu na wyższy lub niższy, podczas gdy cztery zintegrowane tryby jazdy (Sport, Road, Rain lub Manual (ręczny)) ułatwiają wybór poziomu kontroli trakcji i tryb mocy, w zależności od aktualnych warunków jazdy, co pozwala motocyklistom na jeszcze lepsze wykorzystanie ekscytującego silnika Ninja ZX4R.

Dane techniczne

Wymiary

Całkowita długość

1990 mm

Całkowita szerokość 

765 mm 

Całkowita wysokość 

1110 mm 

Rozstaw osi 

1380 mm 

Prześwit 

135 mm 

Wysokość siedziska 

800 mm

Masa własna

189kg

Silnik

Typ

Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik czterocylindrowy

Pojemność skokowa

399 cm3

Moc maksymalna

77 KM / 14 500 obr./min

Moc maksymalna z Ram Air

80 KM / 14 500 obr./min

Maksymalny moment obrotowy

39,0 Nm / 13 000 obr./min


Informacja prasowa