Scrambler Sixty2 pokazany światu!

Ducati pokazało w Mediolanie małego Scramblera. Silnik został zmniejszony o połowę, ale klasyczny styl i rozrywkowy charakter pozostał. Czy mniejszy model powtórzy sukces rynkowy swojego większego brata?

Ducati Scrambler Sixty2 to poszerzenie rodziny Scrambler o tańszy motocykl przeznaczony głównie dla młodszych motocyklistów (kategoria A2). Widlasty silnik ma pojemność 399 cm³ i produkuje 41 KM. Nazwa Sixty2 nawiązuje do daty premiery pierwszego Scramblera od Ducati - do roku 1962. Scrambler ma stanowić popową ikonę stylu tamtych lat. W gronie osób do których skierowany jest ten motocykl Ducati umieściło młodych ludzi z dużych miast, skateboardzistów, fanów muzyki popowej i pop artu.

Deskorolkowcy, uliczne jedzenie i pop - te elementy posłużyły za inspiracje projektantom Sixty2

Duch lat 60' znalazł odzwierciedlenie w nazwach poszczególnych wariantów malowania nowego Scramblera - które obok mniejszego rozmiaru motocykla stanowią najważniejszy wyróżnik w stosunku do Ducati Scrambler (800).
- “Atomic Tangerine” - pomarańczowe, agresywne malowanie
- “Ocean Grey” - pastelowy kolor, blady turkusowy
- “Shining Black” zupełnie czarny Scrambler.
Rama i siedzenie w każdym z powyższych przypadków są czarne. Oszczędności w stosunku do większego, bardziej ekskluzywnego modelu widać na przykładzie detali takich, jak brak plakietki "Scrambler" na baku (nazwa jest po prostu wymalowana), czy wyglądzie kanapy, kierownicy itp. Niepokoi również duża masa motocykla wynikająca z zastosowania wielu elementów ze stali.

Plażowo-miejski motocykl w stylu lat 60'? - Scrambler Sixty2

Ducati Scrambler Sixty2 wyróżniają:
- dwucylindrowy silnik 399 cm³, w układzie L, chłodzony powietrze, dwuzaworowy,
- zawieszenie przednie Showa i tylne typu monoshock (Kayaba) - skok 150 mm z przodu i z tyłu,
- 10-szprychowe aluminiowe koła,
- pojedyncza przednia tarcza hamulcowa o średnicy 320 mm z dwutłoczkowym zaciskiem i systemem Bosch 9.1 MP ABS,
- pojedyncza tylna tarcza 245 mm z jdnotłoczkowym zaciskiem,
- stalowy, smukły bak w kształcie łezki (14 L),
- trzy nowe malowania,
- klasyczny stalowy wahacz,
- nowy błotnik przedni,
- gruba opona tylna - 160/60 x 17,
- kokpit z wyświetlaczem LCD,
- zaokrąglone lusterka wsteczne,
- ABS w standardzie.

Scrambler Sixty2 ma być, jak określiło Ducati - otwarciem drogi dla wszystkich szukających łatwego w prowadzeniu i przystępnego motocykla o niskich kosztach eksploatacji. Jednocześnie Ducati chciało sprawić, żeby Scrambler kojarzył się z zabawą i pozytywnymi emocjami.

Na targach EICMA 2015 w Mediolanie pokazano również nową wersję dużego Scramblera w stylistyce "flat race".

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności