Pierwsze informacje na temat elektronicznego sprzęgła Honda E-Clutch

Honda opublikowała na swojej stronie internetowej informacje na temat Honda EClutch –elektronicznego sprzęgła do motocykli. Jest to pierwszy na świecie* automatyczny system sterowania sprzęgłem, przeznaczony do mechanicznych przekładni w motocyklach, umożliwiający płynne ruszanie, zmianę biegów i zatrzymanie bez konieczności obsługi dźwigni sprzęgła przez kierowcę.


Honda E­Clutch wykorzystuje technologię elektronicznego sterowania, aby zapewnić natychmiastowe, precyzyjnie dostrojone sterowanie sprzęgłem w celu uzyskania optymalnej wydajności układu przeniesienia napędu podczas zmian siły napędowej w takich sytuacjach jak ruszanie, zmiana biegów i zatrzymywanie. Zadaniem tego rozwiązania jest zapewnienie płynnego ruszania, zmiany biegów i zatrzymania w bardziej naturalny sposób, niż robi to kierowca obsługujący sprzęgło ręcznie.


Aby sprostać różnorodnym wymaganiom kierowców, sprzęgłem można sterować jak w zwykłym motocyklu z manualną skrzynią biegów, trzymając dźwignię sprzęgła, pomimo Aby sprostać różnorodnym wymaganiom kierowców, sprzęgłem można sterować jak w zwykłym motocyklu z manualną skrzynią biegów, trzymając dźwignię sprzęgła, pomimo że jest ono sterowane elektronicznie. Dzięki temu, z systemu mogą korzystać motocykliści o zróżnicowanym doświadczeniu i umiejętnościach, którzy w większym stopniu będą koncentrować się na przyjemności płynącej z jazdy.


Ponieważ lekki, kompaktowy układ można zainstalować bez większych zmian w istniejących układach silnikowych, Honda planuje z czasem zastosować elektroniczne sprzęgło Honda E­Clutch w swoich motocyklach segmentu FUN.

Strona z podglądem elektronicznego sprzęgła Hondy:

* zgodnie z badaniami Hondy

Informacja prasowa