Nowy Scrambler 1200 X - Do jazdy po szosie i poza nią!

Triumph wprowadza nową linię Scrambler na rok 2024, wraz z premierą nowego, bardziej przystępnego modelu Scrambler 1200 X oraz ulepszonego modelu Scrambler 1200 XE o najwyższej specyfikacji. 

Wyposażone w mocny i bogaty w moment obrotowy silnika Bonneville o pojemności 1200 cm³, koła z przodu o średnicy 21 cali gotowe do jazdy w terenie, oraz wysoką jakość wykonania i detali, te dwa nowe modele mają na celu podniesienie poprzeczki jeszcze wyżej, jeśli chodzi o osiągi i styl w kategorii Scrambler. 

Nowy Scrambler 1200 X oferuje wyjątkową zdolność do pokonywania nierówności, wygodną pozycję i pełne momentu obrotowego osiągi, które klienci uwielbiają, w połączeniu z bogatym wyposażeniem i zastosowaną technologią. Został zbudowany tak, aby był bardziej przystępny, Scrambler 1200 X ma siedzenie na wysokości 820 mm, można je dodatkowo obniżyć do 795 mm dzięki akcesoryjnemu obniżanemu siedzeniu. Posiada także bogatą specyfikację, która oferuje wyjątkową funkcjonalność w bardziej konkurencyjnej cenie i interwał serwisowy wynoszący 16 000 km, co obniża koszt eksploatacji. 

Odjazdowy Scrambler 1200 XE również ruszy w nowym roku w trasę, w skład sportowych nowości w tym zwinnym modelu wchodzą, najnowszej generacji zaciski Brembo Stylema®, nowe zawieszenie z ulepszoną regulacją, poprawione detale i jeszcze lepszy potencjał do długich podróży. 

Steve Sargent, Dyrektor Produktu, powiedział: „Zbudowany zarówno do jazdy po szosie, jak i w off-roadzie, nowy Scrambler 1200 XE podnosi poprzeczkę jeszcze wyżej, jeśli chodzi o osiągi, możliwości i nowoczesny, klasyczny styl. Scrambler 1200 X to nowość dla naszych klientów, zoptymalizowany tak, aby dostarczyć specyfikację, o którą prosili jeźdźcy, w tym niższą wysokością siedzenia, jeszcze bardziej konkurencyjną cenę i jeszcze lepsze właściwości jezdne po krętych drogach, niż poprzedni Scrambler 1200 XC". 

Nowy Scrambler 1200 X oferuje specyfikację i technologię docenianą przez użytkowników: 
  • Nowe zawieszenie MarzocchiTM, widelec USD o średnicy 45 mm i RSU z dodatkowymi zbiornikami oraz regulacją wstępnego napięcia sprężyny, zapewniając 170 mm skoku zoptymalizowanego do jazdy po szosie. 
  • Zaawansowaną technologię (nieoferowana w poprzednim modelu Scrambler XC), która sprawia, że Scrambler X jest jeszcze lepszy na drodze, posiada on nowy zoptymalizowany system Cornering ABS, oraz zoptymalizowaną kontrolę trakcji z możliwością dezaktywacji działająca podczas pokonywania zakrętów. 
  • Wielofunkcyjne przyrządy ze zintegrowanym ekranem TFT. 
  • Pięć trybów jazdy, w tym off-roadowy. 
  • Oświetlenie LED, w tym charakterystyczne światła dzienne DRL, kompaktowe tylne światło oraz nowe smukłe kierunkowskazy. 
  • Ładowarkę USB. 
  • Connectivity System dostępny wśród akcesoriów, umożliwiający komunikację Bluetooth, korzystanie z nawigacji zakręt-po-zakręcie, a także obsługę telefonu i muzyki. 
Aktualizacje dla modelu Scrambler 1200 XE w 2024 roku obejmują: 
  • Najnowszej generacji zaciski radialne Brembo Stylema® z dwoma pływającymi tarczami o średnicy 320 mm oraz pojedynczym zaciskiem Nissin na tylnym kole. 
  • Zoptymalizowany widelec MarzocchiTM o średnicy 45 mm i podwójnym amortyzatorem RSU ze zbiornikami dodatkowymi z tyłu. 
  • Nowy zoptymalizowany w pełni regulowany system zawieszenia MarzocchiTM z długim skokiem wynoszącym 250 mm z przodu i z tyłu. 
  • Poprawiony układ dolotowy i kolektory wydechowe zapewniające wyższy moment obrotowy w szerszym zakresie obrotów. 
  • Udoskonalone detale, w tym nowoczesne, smukłe kierunkowskazy LED i nowe kompaktowe LED-owe tylne światło. 
  • Poprawiony potencjał do podróżowania dzięki akcesoryjnej, wysokiej szybie oraz wytrzymałym torbom. 

EKSCYTUJĄCE OSIĄGI 

Oba modele wyposażone są w ten sam, dwucylindrowy, bogaty w moment obrotowy silnik Bonneville o pojemności 1200 cm³, dostrojony pod Scramblera, z nową pojedynczą przepustnicą o średnicy 50 mm i zmienionymi kolektorami wydechowymi, co zapewnia poprawiony przepływ i więcej momentu obrotowego w górnej części zakresu obrotów, od 5000 obr./min do odcięcia. 

Modele z roku 2024 zostały również precyzyjnie dostrojone, aby zapewnić idealne wyważenie dostarczanej mocy zarówno podczas jazdy po drogach, jak i w terenie. Moc maksymalna osiągana jest wcześniej, dochodząc do 90 KM przy 7000 obr./min, a maksymalny moment obrotowy wynoszący 110 Nm pojawia się przy 4250 obr./min. 

Ciężki do pomylenia układ wydechowy z dwoma końcówkami układu posiada tłumiki ze szczotkowanej stali, które najadą Scramblerowi charakterystyczny, basowy dźwięk. 

SPECYFIKACJA PREMIUM 

Oba motocykle mają tę samą dedykowaną ramę Scramblera wykonaną z rur stalowych, a także wysokiej specyfikacji szprychowe koła oplecione drutem ze stali nierdzewnej z lekkimi i trwałymi obręczami aluminiowymi. 

Oba modele różnią się pod względem ergonomii, w tym różnymi projektami kierownicy, przy czym kierownica XE jest szersza o 65 mm niż X, co zapewnia większą kontrolę w trudniejszym terenie. Regulowane podnóżki pozwalają jeźdźcom dostosować pozycję kierownicy, a XE ma również wymienny dystans do regulacji wysokości o 10 mm. Dodatkowo XE posiada regulowane dźwignie zmiany biegów i hamulca nożnego, aby dopasować się do różnych stylów jazdy i obuwia. 

Oba motocykle mają dwustronny, odlewany z aluminium wahacz. XE ma wahacz o długości 579 mm, czyli o 32 mm dłuższy od modelu X, co przekłada się na większy rozstaw osi i poprawia kontrolę oraz pewność siebie w trudnym terenie, podczas gdy krótszy rozstaw osi X przyczynia się do zwinności i reaktywności na drodze. 

Motocykle są również wyposażone w najwyższej klasy ogumienie marki Metzeler. Wersja X korzysta z opon Karoo Street, które są skoncentrowane na drodze, a wariant XE jeździ na oponach Metzeler Tourance, co przyczynia się do niezrównoważonego balansu między jazdą po szosie a off-roadem. Dla jeszcze większego potencjału do jazdy w trudnym terenie, można wybrać opony Michelin Anakee Wild. 

Oba modele są wyposażone w najwyższej klasy zawieszenie. Wersja X ma 45-milimetrowe widelec MarzocchiTM zorientowany na jazdę po szosie. Zawieszenia tylne posiadają zbiorniki zewnętrzne i regulację napięcia wstępnego sprężyny, co pozwala klientom dostosować ustawienia do jazdy zarówno na drodze, jak i poza nią. 

XE ma bardziej skoncentrowane na jazdę w terenie ustawienia, z zoptymalizowanym 45-milimetrowymi widelcem MarzocchiTM i podwójnymi amortyzatorami MarzocchiTM z tyłu, które są w pełni regulowane i mają większą ilość stopni regulacji dla kompresji i odbicia, co daje jeszcze większą kontrolę. To zoptymalizowane zawieszenie zapewnia znaczny skok wynoszący 250 mm zarówno z przodu, jak i z tyłu co daje niezrównaną zdolność do jazdy w terenie i duży prześwit. 

TOPOWE WYPOSAŻENIE 

Oba modele posiadają najnowocześniejszą specyfikację zapewniając efektywne hamowanie zarówno na drodze, jak i w terenie. Model XE ma z przodu najnowszej generacji radialne zaciski typu monoblock BremboTM Stylema®, z podwójnymi pływającymi tarczami o średnicy 320 mm, zapewniające najlepszą w swojej klasie wydajność hamowania. Z tyłu znajduje się tarcza hamulcowa o średnicy 255 mm z zaciskiem Nissin, co dodatkowo maksymalizuje wydajność hamowania. 
Model X posiada podwójne pływające tarcze hamulcowe z przodu o średnicy 310 mm, z dwutłoczkowymi zaciskami Nissin. Tył natomiast wspierany jest przez tarczę o średnicy 255 mm oraz pływający zacisk hamulcowy Nissin, zapewniając pewne hamowanie na drodze. Pozycja dźwigni hamulca przedniego może być dostosowana do preferencji motocyklisty w obu modelach. 

Z WYKORZYSTANIEM NOWEJ TECHNOLOGII SKUPIONEJ NA KIEROWCY 

Scrambler X i XE posiadają zoptymalizowany Cornering ABS oraz zoptymalizowaną kontrolę trakcji, dostosowując interwencję w celu zapewnienia i utrzymania optymalnej przyczepności w stosunku do kąta złożenia. 

Dostępne jest pięć trybów jazdy dla Scrambler 1200 X, z własną dedykowaną reakcją na gaz i specjalnymi ustawieniami ABS-u i kontroli trakcji. Jeźdźcy mogą wybierać spośród trybów Sport, Road, Rain, Off-road i konfigurowalnego przez jeźdźca Rider, podczas gdy XE posiada również tryb Off-Road Pro, który umożliwia doświadczonemu motocykliście pełną, nieprzerwaną kontrolę podczas najbardziej wymagającej jazdy terenowej. 

Większą stabilność jazdy osiąga się dzięki jednostce IMU, która została opracowana we współpracy z firmą Continental. Ten system umożliwia optymalizację ABS-u i kontroli trakcji do pracy w złożeniu, automatycznie wybierając odpowiednie ustawienie poprzez pomiar położenia i prędkości w celu obliczenia kąta pochylenia. Ze szczególnym naciskiem na poprawę ogólnego doświadczenia z jazdy, zarówno X, jak i XE są wyposażone w lekko pracujące sprzęgło wspierane przez moment obrotowy. 

Scrambler 1200 XE posiada zintegrowany, kolorowy ekran TFT. Dostępne są dwa minimalistyczne i stylowe motywy, z trzema dodatkowymi opcjami zmiany poziomu wyświetlanych informacji. Możliwy jest również wybór między wyświetlaczem o wysokim lub niskim kontraście, a także spersonalizowanym ekranem startowym, aby najnowszy Scrambler XE był jeszcze bardziej Twój. 

Scrambler 1200 X posiada dedykowany hybrydowy wielofunkcyjny wyświetlacz LCD/TFT, wbudowany w elegancko zaprojektowany okrągły wskaźnik. Ten kompaktowy i minimalistyczny wyświetlacz można łatwo odczytać w mgnieniu oka. 

NIEPOWTARZALNY STYLU CUSTOM SCRAMBLER 

Oba modele posiadają kluczowe elementy, które sprawiają, że Scramblery są po prostu niepowtarzalne, począwszy od ich charakterystycznych sylwetek, przez podwójny wydech poprowadzony na wysokości siedzenia, jak i pięknie wyrzeźbione zbiorniki paliwa. Oba modele posiadają klasyczne jednoczęściowe przeszywane siedzenie, czarne w wersji XE i brązowe w X, i oba chlubią się pięknymi elementami m.in. nowymi smukłymi kierunkowskazami i kompaktową tylną lampą. 

Motocykle są wykończone efektownymi detalami, w tym wyrzeźbionymi bocznymi panelami z logo Scramblera 1200 ze szczotkowanego aluminium, ikonicznym trójkątnym logo Triumpha na zbiorniku, szczotkowanym korkiem wlewu paliwa w stylu Monza ze stopu aluminium i szczotkowanym stalowym paskiem na zbiorniku paliwa. XE wykończony jest błotnikami ze szczotkowanego aluminium, podczas gdy X posiada wysokiej jakości lakierowane błotniki. 

Dostępne są trzy unikalne malowania dla każdego modelu. Scrambler 1200 XE będzie dostępny w nowoczesnym malowaniu Phantom Black & Storm Grey, który posiada czerwone akcenty, nowym odważnym Baja Orange & Phantom Black lub zawsze popularnym Sapphire Black. Scrambler 1200 X jest dostępny w rzucającym się w oczy Carnival Red, minimalistycznym Ash Grey lub klasycznym Sapphire Black. 

DOPASUJ SWOJEGO SCRAMBLERA 

Ponad 70 oryginalnych akcesoriów jest dostępnych, aby zapewnić jeszcze większe możliwości turystyczne, począwszy od podgrzewanych manetek, torby na tył o pojemności 35 litrów i wysokiej szyby typu „Dakar”, aż po wysoki przedni błotnik, wspornik kierownicy i stalowe osłony silnika. Kompletny system bagażowy teraz oferuje łączną pojemność 102 litrów. 

ORYGINALNE SCRAMBLERY I SCRAMBLEROWA SCENA DZISIAJ 

Nowa linia Scramblera 1200 ma korzenie bezpośrednio w latach 50., gdy Triumph odegrał kluczową rolę i ustalił wzór tego, co czyniło Scramblera wyjątkowym. Budując najlepsze motocykle tamtych czasów, minimalistyczne i proste, z wysoko poprowadzonymi rurami wydechowymi - Triumphy były protoplastami oryginalnych scramblerów. To właśnie one zainspirowały pierwsze scramblery produkcyjne na świecie, takie jak Bonneville T-120TT i TR6'SC'. W 2006 roku, wraz z wprowadzeniem pierwszego „nowoczesnego” Scramblera, Triumph ponownie dostarczył genezę nowej kategorii. Budząc na nowo świat Scramblerów, który widzimy dzisiaj, oraz ich fanów, od miejskich motocyklistów po gwiazdy filmowe, występując nawet w najnowszym filmie o Bondzie, Nie czas umierać. 

NA DRODZE 

Motocykle trafią do sprzedaży w styczniu 2024 roku. 


 

Informacja prasowa