Nowe Moto Morini Calibro – custom, który łamie zasady

Moto Morini poszerza swoje horyzonty dzięki nowemu Calibro, motocyklowi z segmentu custom. Stworzono go dla wszystkich niezależnych motocyklistów, którzy chcą wyjść poza utarte schematy i przenieść się do świata, w którym dochodzi do głosu ich prawdziwa dusza. 

Model Calibro to efektowny powrót marki Moto Morini do segmentu custom. Ten motocykl z bardzo wyraźnie zarysowanym charakterem powstał z myślą o użytkownikach młodych, ale już świadomych stylu. Tych, którzy szukają maszyny z wyraźnym amerykańskim sznytem, ale też własną unikatową prezencją. 

Moto Morini niedawno odważnie rozszerzyło działalność, otwierając swoje biuro w Kalifornii. Teraz wykonało kolejny krok. W swoim Europejskim Centrum Stylu we włoskim Trivolzio opracowało nowoczesnego cruisera, który wymyka się tradycyjnym definicjom.  

Nazwa Calibro doskonale oddaje prawdziwego ducha tego nowego włoskiego customa. To maszyna, która pozwala zachować właściwą miarę pomiędzy codziennością a prawdziwą duszą motocyklisty. Pozwala odciąć się od stereotypów i sprawia, że każda podróż jest wyjściem poza przyjęte zasady. 

Calibro to symbol stylu na dwóch kołach oraz partner w podróżach i codziennych dojazdach do pracy. Idealny dla wszystkich motocyklistów, którzy szukają motocykla łatwego w prowadzeniu, ale o wyraźnie nowoczesnym, agresywnym i niestandardowym stylu. Dla najodważniejszych jeźdźców, którzy chcą wychodzić poza schematy nawet w czasie zwykłego przejazdu przez miasto. Muskularna i nowoczesna linia nadaje Calibro silną osobowość, ale jednocześnie motocykl ten może dostosować się do stylu życia swojego właściciela.  

Zaprojektowano go z myślą o miłośnikach świata tuningu, ale nie tylko. Nowoczesny styl Moto Morini Calibro znajduje odzwierciedlenie w detalach: wyróżniającym się metalowym zbiorniku paliwa czy w pełni diodowych reflektorach.  

Calibro przyciąga uwagę nie tylko wizerunkiem, ale także czystą zabawą i ekscytującymi wrażeniami z jazdy. Dwucylindrowy silnik rzędowy, w który wyposażono już inne modele Morini, został ponownie zmodyfikowany. W tej maszynie pracuje gładko, ale z jednoczesnym przyjemnym pulsowaniem. Dodatkowo, dzięki zastosowaniu paska zębatego w przekładni głównej, jest łatwy w serwisowaniu. 

Dzięki typowej dla cruiserów, zrelaksowanej pozycji ciała, każda jazda staje się przyjemnością. Dodatkowo istnieje możliwość wybrania umiejscowienia podnóżków, które łatwo dostosujesz do własnego stylu prowadzenia motocykla. Możesz je odsunąć tyłu do bardziej aktywnej jazdy albo przesunąć do przodu w poszukiwaniu maksymalnego relaksu. Kształt przednich i tylnych podnóżków oraz dźwigni zmiany biegów i hamulca tylnego w pełni nawiązuje do niestandardowego stylu całego motocykla. 

Sprężyste zawieszenie, zapewniające zwrotność i pewne prowadzenie, jest wspólną cechą całej gamy modelowej marki Moto Morini. Rama to solidna stalowa podwójna kołyska, obejmująca układ napędowy ze wszystkich stron. Motocykl jest również wyposażony w aluminiowe koła: 18” z przodu i 16” z tyłu, z szerokimi oponami bezdętkowymi. Podwójny tylny amortyzator o klasycznym wyglądzie równoważy mocny i indywidualistyczny design Calibro. Całość zapewnia niespotykany w tej kategorii komfort i precyzję jazdy. 

Siedzenie ozdobione jest kontrastowymi szwami, a jego tylną część można zdjąć lub ukryć pod akcesoryjną nakładką w kolorze błotnika. Kanapa znajduje się zaledwie 720 mm nad podłożem, zapewniając komfort i pełną kontrolę wszystkim użytkownikom maszyny. Kierowca panuje nad najważniejszymi funkcjami pojazdu dzięki analogowej desce rozdzielczej zintegrowanej z cyfrowym wyświetlaczem, który pokazuje najważniejsze dane dotyczące jazdy, takie jak poziom paliwa i wskaźnik zapiętego biegu. Dźwignie na kierownicy i zespoły przełączników zostały zaprojektowane i wyprodukowane zgodnie ze specyfikacjami ergonomicznymi dedykowanymi modelowi Calibro. Wrażenia wizualne i dotykowe są tu więc inne niż w pozostałych motocyklach marki Moto Morini. 

Sprawdzony w wielu innych modelach silnik Calibro jest wysoce niezawodny i oszczędny. Motocykl będzie sprzedawany w wersji o pełnej mocy lub ograniczonej do 35 kW, dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Nie zabraknie również fabrycznych akcesoriów, dzięki którym Calibro będzie maszyną, którą będzie można łatwo dostosować do potrzeb każdego motocyklisty. Czy to do jazdy po mieście, czy w długich podróżach, zawsze w pełnym komforcie i z atrakcyjnym wyglądem. 

Moto Morini Calibro, ze swoją wyjątkową i niepowtarzalną duszą, to zupełnie niestandardowa maszyna średniej klasy. Idealny codzienny towarzysz motocyklistów, którzy chcą się wyróżniać.  

Dane techniczne 

Silnik: czterosuwowy, dwucylindrowy, rzędowy, DOHC, cztery zawory na cylinder 
Chłodzenie: cieczą 
Pojemność skokowa: 649 cm3 
Zasilanie: wtrysk paliwa Bosch 
Sprzęgło: wielotarczowe, mokre 
Skrzynia biegów: sześciostopniowa 
Rama: stalowa, podwójna kołyska 
Zawieszenie przednie: widelec teleskopowy, Ø 41 mm, skok 140 mm 
Zawieszenie tylne: wahacz stalowy, podwójny amortyzator z regulacją napięcia wstępnego, skok 110 mm 
Hamulec przedni: tarczowy, Ø 320 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy, ABS Bosch 9.1 Mb 
Hamulec tylny: tarczowy, Ø 255 mm, pływający zacisk jednotłoczkowy, ABS Bosch 9.1 Mb 
Koła: odlewane, przód 18”, tył 16” 
Opony przód/tył: 130/70-18 / 180/70-16 
Długość: 2250 mm 
Szerokość: 890 mm 
Wysokość: 1200 mm 
Rozstaw osi: 1490 mm 
Wysokość siodła: 720 mm 
Masa na sucho: 200 kg 
Pojemność zbiornika paliwa: ok. 15 l 
Prędkość maksymalna: 170 km/h

Informacja prasowa