Kawasaki - firma z siedemdziesięcioletnim doświadczeniem w branży motocyklowej - rozpoczyna nową erę, prezentując dwa przełomowe, bez emisyjne pojazdy elektryczne – modele Ninja e-1 oraz Z e-1.
Pierwsze drogowe motocykle elektryczne marki są zasilane przez kompaktowy bezszczotkowy silnik elektryczny zapewniający dynamiczne przyspieszenie od momentu ruszenia oraz odpowiednią dynamikę przy niskich prędkościach. Indywidualnie regulowane poziomy mocy zwiększają poczucie pewności, a unikatowe funkcje, takie jak e-Boost i tryb Walk, czynią korzystanie w miejskiej dżungli jeszcze przyjemniejszym. Przyjazny dla kierowcy i środowiska silnik elektryczny jest ponadto czysty i cichy podczas pracy.
Silnik elektryczny o mocy znamionowej 5,0 kW (maks. 9,0 kW) oferuje natychmiastową reakcję na gaz, znaną z samochodów elektrycznych oraz dużą moc w niskim zakresie prędkości, ułatwiając sterowanie i umożliwiając szybkie przyspieszenie z miejsca.
Zasilane silnikiem elektrycznym modele Ninja e-1 i Z e1 nie generują emisji podczas pracy.
Oprócz normalnego trybu pracy (ROAD) użytkownicy mogą także wybrać tryb z ograniczoną prędkością (ECO). Maksymalna prędkość w trybie ROAD wynosi 85 km/h (79 km/h w przypadku Z e1), a maksymalna prędkość w trybie ECO jest ograniczona do 60 km/h (56 km/h w przypadku Z e1).
Każdy z dwóch akumulatorów litowo-jonowych waży 11,5 kg. Ładowanie ładowarką zewnętrzną jest możliwe po podłączeniu motocykla do odpowiedniej ładowarki zasilanej ze zwykłego gniazdka. Alternatywnie można wyjąć i naładować akumulatory. Czas ładowania jednego akumulatora do pełna wynosi około 3,7h, a częściowego ładowania (20% >> 85%) – 1,6h.
Funkcja e-Boost udostępnia zwiększoną moc przez około 15 sekund. Po jej aktywowaniu przyspieszenie jest silniejsze, a maksymalna prędkość się zwiększa: 60 km/h >> 73 km/h (ECO), 85 km/h >> 99 km/h* (ROAD). [56 km/h >> 69 km/h (ECO), 79 km/h >> 99 km/h* (ROAD) w przypadku Z e1]
*Specyfikacja EU: maksymalna prędkość ograniczona w Europie do 99 km/h.
Ten wygodny tryb wspomaga manewrowanie na parkingu. Po aktywacji, otwarcie przepustnicy przemieszcza motocykl do przodu z prędkością pieszego. Zamknięcie przepustnicy poza punkt „zerowy” powoduje przemieszczanie się motocykla wstecz.
Za sprawą systemu regeneracyjnego energia ze zwalniania zostaje ponownie przekazana do akumulatora, co zwiększa zasięg jazdy.
PROWADZENIE
Choć Ninja e-1 i Z e-1 to przede wszystkim motocykle miejskie, inżynierowie Kawasaki dołożyli wszelkich starań, aby dostarczały one tę samą przyjemność z jazdy, z której słyną inne motocykle Kawasaki. Starannie opracowany balans pewnego prowadzenia oraz zwrotności sprawi, że nawet początkujący motocykliści będą cieszyć się codziennymi dojazdami.
Podwozie oparte na modelach Kawasaki Ninja/Z400 zapewnia pewne prowadzenie, które daje kierowcom poczucie stabilności. Stworzone przez producenta motocykli cenionych za swoją niezawodność, modele Ninja e-1 i Z e-1 oferują tę samą solidną jakość wykonania, co wszystkie pozostałe pojazdy Kawasaki.
Zrelaksowane ułożenie sylwetki, niezależnie od wymiarów kierowcy i sytuacji na drodze, dodatkowo podkreśla przyjazny użytkownikowi charakter. Wyprostowana pozycja podczas jazdy oraz nieco wysunięte do przodu położenie podnóżka umożliwiają kierowcy utrzymywanie kontroli nad pojazdem przy jednoczesnym zachowaniu komfortu.
Rama o starannie dopracowanych parametrach sztywności połączona z elementami zawieszenia o zoptymalizowanych ustawieniach przekłada się na lekkie, przewidywalne prowadzenie oraz responsywność modeli Ninja e-1 i Z e-1
Za sprawą niewielkiej masy, wynoszącej odpowiednio 140 kg i 135 kg, motocykle Ninja e-1 i Z e-1 są jeszcze bardziej przyjazne dla użytkownika.
Przednie i tylne tarcze hamulcowe z ABS zapewniają skuteczne hamowanie, a system ABS dodatkowo zwiększa poczucie pewności.
Brak sprzęgła sprawia, że kierowca musi jedynie przekręcić manetkę, co znacznie upraszcza codzienne przejazdy i liczne starty spod świateł.
DESIGN MOTOCYKLI KAWASAKI NINJA/Z
Niezależnie od tego, czy motocyklista preferuje opływowy, w pełni obudowany styl serii Ninja, czy też lekki, zwinny wygląd pojazdów Z Supernaked, elektryczne motocykle Kawasaki przykuwają uwagę dzięki nowym kolorom i akcentom stylistycznym, które wyróżniają je z tłumu. Dzięki licznym usprawnieniom funkcjonalnym maszyny te płynnie łączą sportową wydajność z codzienną wygodą.
Atrakcyjne sylwetki modeli Ninja i Z uzupełnia wykończenie kolorystyczne w barwach srebra i matowej limonkowej zieleni, które tworzy nowoczesny, futurystyczny wizerunek elektrycznych modeli Kawasaki.
W pełni cyfrowy kolorowy panel przyrządów z ekranem TFT o przekątnej 4,3 cala nadaje kokpitowi zaawansowany technicznie wygląd, a możliwość bezprzewodowego połączenia ze smartfonem usprawnia korzystanie z motocykla.
Podniesienie pokrywy ujawnia 5-litrową przestrzeń do przechowywania niewielkich przedmiotów, takich jak rękawice lub wyposażenie przeciwdeszczowe. (maks. 3 kg)
KOLOR(Y)
* Metallic Bright Silver / Metallic Matte Lime Green / Ebony
* Metallic Bright Silver / Metallic Matte Lime Green / Ebony
DANE TECHNICZNE NINJA e-1
Całkowita długość - 1980 mm
Całkowita szerokość - 690 mm
Całkowita wysokość - 1105 mm
Rozstaw osi - 1370 mm
Prześwit pod pojazdem - 160 mm
Wysokość siedzenia - 785 mm
Masa własna (z akumulatorami) - 140 kg
Moc znamionowa - 5,0 kW {6,8 KM} / 2800 obr./min
Moc maks. - 9,0 kW {12 KM} / 2600–4000 obr./min
Maks. moment obr. - 40,5 Nm {4,1 kgm} / 0–1600 obr./min
Maks. prędkość
Tryb ECO - 60 km/h
Tryb ECO + e-Boost - 73 km/h
Tryb ROAD - 85 km/h
Tryb ROAD + e-Boost - 99* km/h
Pobór mocy elektrycznej - 49 Wh/km [klasa WMTC 1]
Zasięg - 72 km [klasa WMTC 1]
*Blokada prędkości maks.
SILNIK
Typ - Chłodzony powietrzem silnik elektryczny z magnesem trwałym
Typ - Akumulator litowo-jonowy x2
Napięcie znamionowe - 50,4 V
Całkowita pojemność znamionowa - 30 Ah x2
Całkowita masa akumulatora - 11,5 kg x2
Czas ładowania (od 0 do 100%) - 3,7 h x2
Sposób przekazania napędu - Łańcuch
Przeniesienie napędu -
Przełożenie pierwotne - 3,211 (61/19)
Przełożenie całkowite - 3,867 (58/15)
Typ - Kratownicowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Zawieszenie:
Przód - Widelec teleskopowy ø 41 mm
Tył - Bottom-Link Uni Trak, amortyzator gazowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Skok zawieszenia:
Przód - 120 mm
Tył - 133 mm
Wyprzedzenie pochylenia główki ramy - 24,4°
Ślad - 93 mm
Kąt skrętu (L/P) - 35° / 35°
Opona:
Przód - 100/80-17M/C 52S
Tył - 130/70-17M/C 62S
Hamulce:
Przednie - Pojedyncza tarcza ø 290 mm (efektywna średnica: ø 263 mm)
Zacisk - dwutłoczkowy
Tylne - Pojedyncza tarcza ø 220 mm (efektywna średnica: ø 193 mm)
Zacisk - Dwutłoczkowy
DANE TECHNICZNE Z e-1
Całkowita długość - 1980 mm
Całkowita szerokość - 790 mm
Całkowita wysokość - 1035 mm
Rozstaw osi - 1370 mm
Prześwit pod pojazdem - 170 mm
Wysokość siedzenia - 785 mm
Masa własna (z akumulatorami) - 135 kg
Moc znamionowa - 5,0 kW {6,8 KM} / 2800 obr./min
Moc maks. - 9,0 kW {12 KM} / 2600–4000 obr./min
Maks. moment obr. - 40,5 Nm {4,1 kgm} / 0–1600 obr./min
Maks. prędkość:
Tryb ECO - 56 km/h
Tryb ECO + e-Boost - 69 km/h
Tryb ROAD - 79 km/h
Tryb ROAD + e-Boost - 99* km/h
Pobór mocy elektrycznej - 49 Wh/km [klasa WMTC 1]
Zasięg - 72 km [klasa WMTC 1]
*Blokada prędkości maks.
SILNIK
Typ - Chłodzony powietrzem silnik synchroniczny z magnesem trwałym
Typ - Akumulator litowo-jonowy x2
Napięcie znamionowe - 50,4 V
Całkowita pojemność znamionowa - 30 Ah x2
Całkowita masa akumulatora - 11,5 kg x2
Czas ładowania (od 0 do 100%) - 3,7 h x2
Sposób przekazania napędu - Łańcuch
Przeniesienie napędu -
Przełożenie pierwotne - 3,211 (61/19)
Przełożenie całkowite - 3,867 (58/15)
Typ - Kratownicowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie
Zawieszenie:
Przód - Widelec teleskopowy ø 41 mm
Tył - Bottom-Link Uni Trak, amortyzator gazowy z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
Skok zawieszenia:
Przód - 120 mm
Tył - 133 mm
Wyprzedzenie pochylenia główki ramy - 24,4°
Ślad - 93 mm
Kąt skrętu (L/P) - 35° / 35°
Opona:
Przód - 100/80-17M/C 52S
Tył - 130/70-17M/C 62S
Hamulce:
Przednie - Pojedyncza tarcza ø 290 mm (efektywna średnica: ø 263 mm)
Zacisk - dwutłoczkowy
Tylne - Pojedyncza tarcza ø 220 mm (efektywna średnica: ø 193 mm)
Zacisk - Dwutłoczkowy
Podane tutaj dane techniczne odnoszą się do modeli produkcyjnych i zostały przez nie osiągnięte w standardowych warunkach pracy. Naszym zamiarem jest jedynie przedstawienie rzetelnego opisu pojazdu i jego osiągów; dane techniczne mogą nie mieć zastosowania do każdej maszyny dostarczanej na sprzedaż. Kawasaki Motors, Ltd. zastrzega sobie prawo do zmiany danych technicznych bez wcześniejszego powiadomienia. Przedstawiony sprzęt i jego dane techniczne mogą się różnić w zależności od rynku. Dostępne kolory mogą się różnić w zależności od rynku.