Monster 30° Anniversario: limitowany do zaledwie 500 sztuk

Ducati świętuje 30-lecie Monstera modelem z numerowanej serii ograniczonej do 500 sztuk. Wersja Monster 30° Anniversario to hołd producenta z Bolonii dla motocykla, który zrewolucjonizował świat jednośladów i niezmiennie od 1993 roku podbija serca pasjonatów, tworząc tym samym grupę ponad 350 000 Monsteristi na całym świecie. 
Monster zawsze był taki: posiadał sportowy silnik idealny do użytku drogowego, podwozie wywodzące się z Superbike'a, szeroką kierownicę i cechował go brak owiewek. Pomysł równie prosty, co skuteczny i dodatkowo umożliwił stworzenie motocykla, który na nowo odkrył segment nakedów. Pomimo ewolucji nadal pozostaje on jednak wierny oryginalnej idei. 
Ta specjalna wersja zachowuje również kultowe cechy modeli Monster: niepowtarzalny styl i maksymalną radość z jazdy i zabawy na drodze. Jego prawdziwa natura ujawnia się już na pierwszy rzut oka dzięki malowaniu Tricolour 30th Anniversary, która inspirowana jest najbardziej sportowymi Monsterami z przeszłości. To malowanie celebruje wykonanie „Made in Italy”. Złoty kolor felg wykonany został specjalnie dla tego modelu. Innymi charakterystycznymi elementami tej wersji jest siedzenie ozdobione haftowanym logo na 30-lecie oraz dedykowana animacja pojawiająca się na desce rozdzielczej, która uruchamia się po włączeniu zapłonu. Każdy egzemplarz otrzyma także wyjątkowy numer seryjny, certyfikat autentyczności i dedykowany pokrowiec na motocykl. 
Monster 30° Anniversario jest wyposażony w komponenty, które oprócz poprawy jego wyglądu, zmieniają także jego właściwości dynamiczne i pozwalają mu osiągnąć masę własną na poziomie 184 kg, czyli o 4 kg mniej niż model standardowy. 
Ta wyjątkowa wersja Monstera to nowoczesna reinterpretacja oryginalnego przepisu – nadal jest lekkim, łatwym w obsłudze i szybkim motocyklem. Napędza go Testastretta 11°, czyli chłodzony cieczą 4-zaworowy silnik dwucylindrowyz rozrządem desmodromicznym i mocą maksymalną 111 KM. Jest to niezwykle niezawodna jednostka, a także niewymagająca z punktu widzenia obsługi serwisowej (wymiana oleju co 15 000 km i kontrola luzu zaworowego co 30 000 km). Ma idealnie dobrany moment obrotowy w całym zakresie obrotów, co przekłada się na większą przyjemność z jazdy. 
Niezwykle funkcjonalne i skuteczne podwozie nowego Monstera przenosi inspirujące zasady Ducati Superbike do motocykla szosowego. Silnik jest elementem nośnym, a przednia rama jest z nim połączona, co koncepcyjnie przypomina konstrukcję Panigale V4. W pełni regulowane zawieszenie Öhlins może pochwalić się widelcem, który jest o 0,6 kg lżejszy niż ten, który montowany jest w standardowym Monsterze i Monsterze +. Zawieszenie jest bardziej sportowe, dzięki czemu Monster 30° Anniversario zapewnia doskonałą zabawę podczas jazdy po krętych drogach, ale także przemierzając miejskie arterie. Pracę zawieszenia uzupełnia regulowany amortyzator skrętu Öhlins, który zwiększa precyzję i dokładność przy dynamicznej jeździe. 
Układ hamulcowy wyposażono w przednie zaciski Brembo Stylema (-0,4 kg lżejsze niż w Monsterze), a przednie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm (0,5 kg lżejsze niż w Monsterze), sprawiają, że Monster 30° Anniversario zdecydowanie lepiej i wydajniej hamuje, a także jest zwinniejszy dzięki zmniejszeniu bezwładności przedniej części motocykla. Jego łatwość prowadzenia została dodatkowo poprawiona dzięki nowym, kutym felgom, które zmniejszają masę nieresorowaną o 1,86 kg i odpowiednio moment bezwładności przedniego koła o 21,8%, a tylnego o 26,9%. 
Elektronika Monstera znajduje się zdecydowanie na szczycie segmentu. Standardowe wyposażenie obejmuje ABS Cornering, Ducati Traction Control i Ducati Wheelie Control, z których wszystkie można dostosować do różnych poziomów interwencji. Sportowy charakter nowego Monstera 30° Anniversario jest również podkreślony przez system Launch Control, który zapewnia błyskawiczne starty. Zamontowany został także akumulator litowy, który przyczynia się do zmniejszenia całkowitej masy motocykla. 
Kierowca do dyspozycji ma trzy tryby jazdy – Sport, Road i Wet, które pozwalają na ukształtowanie charakteru Monstera zgodnie z własnymi upodobaniami. Łatwe zarządzaniewszystkimi funkcjami odbywa się za pomocą elementów sterujących na kierownicy i kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej 4,3 cala z wyścigowymi grafikami, które przypominają te z Panigale V4. 
Pierwsze egzemlparze Ducati Monster 30° Anniversario zaczną pojawiać się u dealerów Ducati od grudnia 2023 roku. Więcej informacji na stronie ducatipolska.pl. Zachęcamy też do śledzenia profili Ducati Polska na Facebooku i Instagramie. 

Wyposażenie Ducati Monster 30° Anniversario: 


• Specjalne malowanie Tricolore* 
• Tabliczka z nazwą i numerem motocykla (XXX/500)* 
• Dedykowana animacja deski rozdzielczej przy włączaniu przycisków* 
• Sportowy kształt siedzenia z logo* 
• Silnik Testastretta 11° o pojemności 937 cm3 
• Maksymalna moc: 111 KM przy 9250 obr./min 
• Maksymalny moment obrotowy: 93 Nm przy 6500 obr./min 
• Końcówka układu wydechowego Termignoni* 
• Masa własna: 184 kg* 
• Aluminiowa rama przednia 
• Odciążona rama pomocnicza GFRP 
• Aluminiowy wahacz 
• Amortyzator skrętu Öhlins* 
• Widelec Öhlins NIX30* 
• Tylny amortyzator Öhlins* 
• Kute aluminiowe koła (-1,86 kgw porównaniu z odlewanymi kołami Monstera)* 
• Przednie i tylne błotniki z włókna węglowego* 
• System oświetlenia Full-LED z „pływającymi” kierunkowskazami 
• Kolorowy kokpit TFT 4,3"  
• Tryby jazdy (3 konfiguracje) dostosowane do nowego podwozia 
• Tryb jazdy po mokrej nawierzchni* 
• Cornering ABS (3 poziomy) 
• DTC (8 poziomów) i DWC (4 poziomy) 
• Kontrola startu (3 poziomy) 
• Przedni układ hamulcowy Brembo: tarcze 320 mm, radialna pompa hamulcowa, zaciski Stylema monobloc* 
• Hydrauliczne sprzęgło 
• Wysokość siedzenia: 840 mm 
• DQS góra/dół 
• Akumulator litowo-jonowy* 
• Opony Pirelli Diablo Rosso IV* 
• Przednia osłona* 
• Zaślepka na siedzenie pasażera* 
• Dedykowany pokrowiec na motocykl* 
• Certyfikat autentyczności*  

Informacja prasowa