MB.News: Tanie kaski znikną z rynku? Bajaj, Marquez i niespodzianka urodzinowa!

Rzutem na taśmę zdążyliśmy nagrać nowy MB.News. Szykuje się intensywny okres przygotowań do sezonu i targów motocyklowych. Wszystko czym żyliśmy w ostatnim miesiącu znajdziecie w najnowszym odcinku - MB.News luty 2018.

Zacznijmy od tego, że pozwoliliśmy sobie spełnić małe marzenie pewnego chłopca. Staś to mały motocyklowy wariat, z którego wyrośnie kiedyś prawdziwy motobandzior. Z okazji siódmych urodzin odwiedził w ramach niespodzianki tajną siedzibę Apex Clan, gdzie powstają niektóre z naszych produkcji. 


Kto stuknął BMW?

Zaczynamy z grubej rury - gorący news, którym żyje cała motoryzacyjna Polska. Jeden z nowych radiowozów policji miał kolizję! Wg. relacji sprawcą uszkodzeń był bus. W ten prosty sposób unieszkodliwiony został radiowóz w okolicach Bolesławca. Koniec newsa.

Dominar 400 zawojuje polski rynek?

W lutym wzięliśmy udział w wyjeździe dealerów i dziennikarzy motoryzacyjnych do Indii. Plan wyjazdu obok wielu atrakcji turystycznych obejmował również Zwiedza fabryki Bajaj. Indyjski gigant we współpracy z Rometem planuje dystrybucję w Polsce motocykla Dominar 400 - nakeda o sportowo-turystycznym charakterze.

Fabryka Bajaj w Waluj, w Indiach

Dominar 400 ma być atrakcyjną cenowo propozycją wśród motocykli na kategorię prawa jazdy A2. Co ciekawe, w tej samej fabryce co Dominar produkowany jest KTM 390 Duke oraz RC 390. Motocykle dzielą ze sobą min. silnik. Jak hinduski motocykl sprawdzi się na polskich drogach? Wkrótce się przekonamy!

Marquez i Honda- przepis na mistrza?

Marc Marquez #93, obecny mistrz świata MotoGP podpisał kontrakt z zespołem Repsol Honda Team. Zgodnie z umową Hiszpan będzie jeździć w fabrycznym teamie Hondy w dwóch kolejnych sezonach - 2019 i 2020.

Od czasu swojego debiutu w klasie królewskiej, w 2013 roku, tylko raz Marquez nie zdobył mistrzostwa. A forma Marqueza i jego wyniki w testach przed sezonem sugerują, że ma duże szanse na mistrzostwo. Tym samym Honda i sześciokrotny mistrz świata mają szansę zdominować MotoGP w kolejnych latach. Czy im się uda?

Nowe normy dla kasków

Nadchodzi ECE22.06 - nowa norma certyfikacji kasków. Warunki uzyskania certyfikatu zostały opracowane nie tylko pod kątem bezpieczeństwa, ale także pod kątem nowych typów kasków. W dobie kasków modularnych, szczękowych, dual oraz wyposażonych w blendę - zaszła potrzeba opracowania nowej homologacji. ECE22.06 ma wejść w życie za 2 lata, czyli w roku 2020. Oznaczać to skomplikowanie sytuacji dla producentów najtańszych (i najsłabszych) kasków, oraz za pewne - wzrost cen.