Kawasaki Versys 650 2015

Pozostałe Generacje Modelu Kawasaki Versys

Spalanie: 4.53
Dodaj
Ilość raportów: 6

Spalanie Kawasaki Versys 650 2015

Minimalne: 3.58

Średnie: 4.53

Maksymalne: 5.58

Opinie o Kawasaki Versys 650 2015

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 9

Silnik: 4.7
Hamulce: 4.3
Bezawaryjność: 4.4
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.4
Ocena: 5/5 | Autor: Kosmita
powiem tak... 90k/h wpięta 6-tka kilka sekund i mamy 180k/h z manetą na 2/3, 3/4 i dalej predator chce nabierać prędkości :)) w mieście pali około 5L chodź udało sie zejść (na komputerze w trasie między miastami) 36km/L przy bardzo spokojniej jeździe, po zalaniu ponad do pełna(więcej niż zalecane przez producenta) wydaje się troszkę bardziej chwiejny ale jak już ruszy tooooo :D przy wyprzedzaniu(w mieście) na trójce trzeba uważać z manetą bo chwila i masz "po prawku" prędkości rzędu 120-140 i budzi cie do zdjęcia manety wiatr szumiący w kasku,co do hamulców to abs mógł by być troszeczkę mniej "czuły" ale z drugiej strony to może być zaleta dla mniej doświadczonych(nie ukrywam wole bez abs) świetnie pokonuje się nim górskie serpentyny(motocykl aż prosi "połóż się ze mną" (Kawasaki versys 650 2018 SE)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
2018-12-14 19:57:45 | Autor: Piotr
Ciekawe że mój model nie przekracza 180 :):):):) Panowie chyba pomyliliście wersje silnikowe 200 km/h to jezdzi kawasaki Versys 1000
Ocena: 5/5 | Autor: Wojtek
Jest to bardzo udany i dobrze jeżdżący motocykl o osiągach lepszych niż może się wydawać z parametrów.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: sylwuch
świetny motocykl doskonale się prowadzący a przy tym ekonomiczny i przepięknie się prezentujący, zwraca na siebie uwagę, zrobiłem nim już 18tys km bez najmniejszego problemu
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Kawasaki Versys 650

Versys powstał już parę ładnych lat temu i przez ten czas ciągle ewoluował. W nasze ręce trafiła wersją z 2015 roku, jednak idea pozostała ta sama. Vertex system - czyli system uniwersalny, zieloni chcieli stworzyć motocykl dla wszystkich.

Wkurzona mrówka

Poprzednie Versysy wyglądał mocno dyskusyjnie, przy czym nam na usta cisną się najbardziej słowa "skrzywiony cyklop". W 2015 roku, nowy model przyniósł nam zupełnie nowy design - ten który znamy chociażby z SX'a.

Czy to dobrze? Bardzo! Versys zaczął wreszcie wyglądać, ba - nawet nam się spodobał.

Cały motocykl zdecydowanie nabrał świeżości, jakby zrzucił z karku 10 lat - choć konstrukcyjnie to dalej brat ER-6. Przednia owiewka nabrała typowej dla Kawasaki - mrówczej aparycji. Jest bardziej agresywna, wydłużona i gotowa do akcji.

Wdrapujemy się za stery.

Tak, wdrapujemy się - to dobre określenie. Motocykl jak przystało na klasę turystycznych enduro - jest wysoki. Osoby, niższe niż 175cm będą miały początkowo problemy z wsiadaniem, i z całą pewnością zaliczą raz czy dwa - glebę parkingową na niepewnym podłożu. Taki urok tej klasy.

Jednak gdy już rozpoczniemy naszą podróż, Versys zapewni nam wyprostowaną i całkiem wygodną pozycję. Całodniowe wyjazdy są jak najbardziej w zasięgu tej maszyny, robi się to przyjemnie i spokojnie. Raz na jakiś czas trzeba będzie się zatrzymać, rozprostować kości i zalać benzynę...

Optymalna moc?

...co nie nastąpi wcześniej niż po przejechaniu dobrych 400 km. Versys 650 ma umiarkowany apetyt na paliwo i to nawet przy dynamicznym traktowaniu silnika.

Dwucylindrowa jednostka osiąga moc 69 KM i 64 Nm i musi rozpędzać motocykl ważący ponad 200 kg. Na papierze nie brzmi to zbyt optymistycznie, jednak inżynierowie zielonych dobrze to przemyśleli - silnik oprócz rozsądnego spalania jest także całkiem dynamiczny. Owszem - trzeba go trzymać powyżej 4 tyś obrotów, bo inaczej zacznie nam wpadać w lekkie wibracje, ale też nie stroni od prędkości obrotowej tuż przed czerwonym polem. Versys całkiem żwawo rozpędza się od 0 do 100 km/h i dalej. Osiągnięcie 200km/h nie stanowi tutaj wyzwania ponad siły, jednak najlepiej motocykl czuje się w zakresie prędkości 100-140km/h.

Poszarpane heble

Tarcze typu wave są znakiem rozpoznawczym Kawasaki - ponoć delikatnie lepiej odprowadzają ciepło i wpływają na zwiększone tempo zużywania się klocków hamulcowych. Nas interesuje głównie wyczucie hamulca i jego siła działania - a ta, w naszej wkurzonej mrówce jest więcej niż dobra. Biorąc pod uwagę moc silnika i jego charakter - układ hamulcowy radzi sobie z wytracaniem prędkości całkiem nieźle. Dodatkowo, odczucie siły hamowania potęguje miękkie zawieszenie, które podczas ostrego wytracania prędkości momentalnie pochyla dziób maszyny w dół.

ABS działa mało inwazyjnie i warto go mieć - może wspomóc kierowcę podczas awaryjnych manewrów na niepewnym podłożu.

Only - On road

Kawaski Versys 650 to typowy przedstawiciel klasy turystycznych enduro idealnie nadających się na pierwsze wyprawy - z nakierowaniem na utarte szlaki. Można pokusić się o wyjazdy nad jezioro czy w góry, natomiast Versysem nie warto zapuszczać się na bezdroża. Ten motocykl znacznie lepiej czuje się na utartych szlakach.

Dla każdego

Czy zielonym się udało? Tak - moc silnika, jego charakter, pozycja za kierownicą, hamulce, ergonomia - wszystko to układa się w logiczną całość. Ten motocykl spodoba się zarówno osobom, które właśnie ukończyły swój kurs na prawo jazdy - jak i tym, które jeżdżą już parę lat. Moc oddawana jest spokojnie, jednocześnie jej ilość pozwoli nam zaznać nieco dynamiki. 

Dane techniczne Kawasaki Versys 650 2015

Osiągi

Moc max.
69.0 KM / 8500 rpm
Max. moment obrotowy
64.0 Nm / 7000 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
21.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 2-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
649.0 ccm
Stopień sprężania
1-.8:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa 38 mm Keihin x2

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2165 x 840 x 1400 mm
Rozstaw osi
1415 mm

Zawieszenie

Przód
odwrócony widelec teleskopowy 41mm, skok 150 mm
Tył
układ typu offset z pojedynczym amortyzatorem, skok 145 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza półpływająca 300 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 250 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa +2 kg)

Yamaha TDM 900 (2002 - 2010)Kawasaki Versys 650 2015

Kawasaki Versys 650 2015Yamaha Tracer 700 (2017)

Kawasaki Versys 650 2015Suzuki GSX 650 F (2008 - 2014)

Kawasaki Versys 650 2015Honda CB 500X (2013)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności