Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)

Opinie o Kawasaki Versys 650

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 7

Silnik: 4.9
Hamulce: 4.4
Bezawaryjność: 4.9
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 4.1
Ocena: 5/5 | Autor: BuchuOEM
Dwa sezony na versysie 650 k7. Silnik ja na Twina doskonały. Świetna charakterystyka zachowuje się tak jak się tego oczekuje. Jest prawie bezobsługowy. W sezonie raz ustawiam zawory (płytki) i dwa razy zmieniam olej. Prowadzi się łatwo mimo ponad 200kg wagi (można nawet zejść na kolano mimo wysokości). W teren się nie nadaje w ogóle ale nie do tego został stworzony. Nigdy nic mnie nie zawiodło - nigdy. Wygląd jest ... "oryginalny" zwarty, krótki, wysoki, zwinny z czaszkowatą lampą. Hamulce cóż pływające dwu-tłoczkowe zaciski i dwie tarcze dają radę. Gorzej gdy ma się 3 kufry, torbę na baku i pasażerkę za plecami. Ogólnie świetny, wdzięczny motocykl.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Jest dobrze, można polecić!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Maniek
Uzytkuje od roku. Wielki mały motocykl:). Bezawaryjny, dajacy sporo radochy z jazdy. Mam 182 cm wzrostu i mogę stwierdzić, ze pozycja za kierownica jest w sam raz jakby motocykl był skrojony na miarę. Jedynie w czasie jazdy z plecaczkiem brakuje nieco mocy. Ale przy srednim spalaniu 4.2 moge mu to wybaczyc.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Krzysiek
Moje pierwsze moto po zdaniu prawka, bardzo fajny sprzęt, dużo wybacza i daje dużo frajdy z jazdy, wygląd rzecz gustu mi się podoba i zwraca na siebie uwagę tą czachą ;), moto dla wysokich osób, wygodna wyprostowana pozycja, silnik mógłby mniej wibrować, pozdrawiam Krzysiek
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Marcel
"Europejczycy wykorzystują motocykli głównie dla przyjemności, a ich funkcje użytkowe (choć fajne) grają przeważnie drugie skrzypce. Niech więc te motocykle będą po prostu ładne." Czyli mają być do lansowania jak np. Gixer a nie do torowania. Moment chyba na ścigaczu.pl zrobione z gixera turystyka bo lans w Polsce jest na pierwszy miejscu to i do turystyki się nada. Brawo panowie!.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Spalanie: 4.42

Dodaj
Ilość raportów: 4

Spalanie Kawasaki Versys 650

Minimalne: 3.81

Średnie: 4.42

Maksymalne: 5.14

Pozostałe Generacje Modelu Kawasaki Versys

Kawasaki Versys 650

Kawasaki Versys z założenia miał być motocyklem wyłącznie użytkowym, jego nazwę pochodzi od zwrotu system uniwersalny. Tutaj nie było miejsca na fanaberię, piękne ozdobienia czy nowoczesne technologie. To miał być dobry osiołek do jazdy. 

Jak Cię widzą...

Wobec tego, Kawasaki nie zadało sobie trudu, aby zatrudnić do tego projektu designerów. Skoro to ma być pojazd użytkowy, to wygląd niech machną Ci sami ludzie co robią kufry - oni najlepiej wiedzą czym jest użytkowość. Tak też się stało i Versys otrzymał aparycję dorodnej latarki z kanapą i kołami. 


Ja rozumiem, że to sprzęt, którym nikt nie musiał się podniecać - ale umówmy się: Europejczycy wykorzystują motocykle głównie dla przyjemności, a ich funkcje użytkowe (choć fajne) grają przeważnie drugie skrzypce. Niech więc te motocykle będą po prostu ładne. 


Żeby być totalnie fair - jak już przejdziemy przez przód, to dalej jest tylko lepiej. Ładnie wyeksponowany silnik, rzucający się w oczy tylny amortyzator i zgrabny ogon. 

Skąd to już znam 

Silnik to jednostka używana także w ER6. Zresztą cały Versys powstał z wykorzystania właśnie ER'ki, choć nie obyło się bez zmian. Poza wysokością motocykla, siedzeniem z wyprostowanymi nogami, zmienił się nieco charakter jednostki napędowej. Mocy mamy niewiele - 64 KM i aby je w pełni wykorzystać, trzeba ich trochę poszukać w wyższej partii obrotów. 


Na dole obrotomierza, czujemy trochę wibracji i niewiele więcej. Za to silnik nie protestuje przed wysiłkiem i chętnie się wkręca na obroty, dając nam trochę dynamiki i frajdy. Warto przy tym zaznaczyć, że niska moc w tym wypadku przekłada się na niskie spalanie. Wg. właściciela podczas normalnej jazdy maszyna pali 4-5L, a gdy chcemy trochę podgonić dobija do 6L. To dobry wynik. 

Ma swoje plusy 

Cyklop ma swoje plusy. To dobra, mało zawodna konstrukcja. Silnik jest prosty, sprawdzony - nie cierpi na poważne choroby konstrukcyjne. Niewiele pali i potrafi wykrzesać z siebie nieco dynamiki. To tak naprawdę określa całą konstrukcję, bo cały Versys właśnie taki jest. Niby nie zachwyca, ale ciężko zarzucić mu konkretne wady. 

Dodatkowo jeżeli rozglądacie się za motocyklem turystycznym, ale nadającym się także na latanie wokół komina - to Versys jest tańszy od V-stroma, z tego samego rocznika o ok. 2000zł. Przeważnie mając także niższy przebieg. 

Dla wysokich 

Versys to wysoki motocykl, ja mierząc 176cm miałem problemy z dosięganiem stopą do asfaltu podczas zatrzymywania maszyny. Jeżeli masz 180-195cm to takie motocykl będzie idealnie skrojony pod Twoje gabaryty.  

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)

Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)

Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)Suzuki DL 1000 V-Strom (2002 - 2008)

Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)

Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)Kawasaki Z750S (2004 - 2006)

Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)

Kawasaki Versys 650 (2006 - 2009)Yamaha Tracer 700 (2017)

Dane techniczne Kawasaki Versys 650

Osiągi

Moc max.
64.0 KM / 8000 rpm
Max. moment obrotowy
61.0 Nm / 6800 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
19.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 2-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
649.0 ccm
Średnica × skok tłoka
83.0 x 60.0 mm mm
Stopień sprężania
10.6:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa 38 mm Keihin x2

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2125 x 840 x 1315 mm
Rozstaw osi
1415 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
206 kg (209 kg z ABS) kg
Rama
typu Diamond, ze stali wysoceodpornej na rozciąganie

Zawieszenie

Przód
odwrócony widelec teleskopowy 41mm, skok 150 mm
Tył
układ typu offset z pojedynczym amortyzatorem, skok 145 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza półpływająca 300 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
dostępne egzemplarze z ABS (masa +3 kg)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!