Kawasaki Eliminator wraca na Polski rynek!

Rodzina Eliminator, silnie ugruntowana w klasie średniej pojemności silnika, powraca do Kawasaki wraz z nową odsłoną na rok 2024.  Eliminator jest w pełni gotowy, aby odcisnąć swoje piętno na miejskim stylu:  dostępny z prawem jazdy kategorii A2, 2-cylindrowym silnikiem chłodzonym cieczą silnik czy słynną dla marki ramą kratownicową Kawasaki, tworzy doskonały stosunek mocy do masy oraz elegancką sylwetkę wykorzystującą długą i niską sylwetkę z poziomymi liniami definiującymi zbiornik, siedzenie i „ogon” motocykla.

Eliminator jest niezwykle ergonomiczny oferując kierowcy naturalną pozycję i komfort jazdy na cały dzień, ponadto może pochwalić się niską wysokością siedzenia wynoszącą zaledwie 735 mm, co pozwala na łatwy manewrowanie nawet kierowcom o niskim wzroście i oferując łącznie trzy opcje wysokości siedzenia, w tym standardową, wyższą @765 mm i niższą @715 mm w ramach oryginalnych akcesoriów Kawasaki Ergo-Fit. 

 

 Oświetlenie LED zwiększa widoczność w dzień i w nocy, a w pełni cyfrowy wyświetlacz LCD informuje kierowcę o wszystkich istotnych informacjach. Zawieszony podwoziu kratownicowym, Silnik R2 Eliminatora oferuje spory moment obrotowy na niskich obrotach, co znacznie poprawia kontrolę przy niskich prędkościach i jednocześnie zwrotność, przyczyniając się do codziennej bezstresowej jazdy. Wrażenia z jazdy można poprawić dzięki funkcjom dostępnym w unikalnej aplikacji Kawasaki Rideology na smartfony, która pozwala kierowcy połączyć motocykl ze smartfonem. 

 

 Z przodu zamontowano imponujące 18-calowe koło, natomiast z tyłu 16-calowa obręcz daje wyraźny komunikat o miejskim stylu i osobowości Eliminatora. Silnik o pojemności 451cc wykorzystuje całą wiedzę Kawasaki z długiej historii rzędowych twinów. Cechy takie jak wloty typu „downdraft” zapewniają krótką, drogę powietrza do cylindrów, a duży airbox o pojemności 5,8 l z lewym i prawym lejkiem wlotowym o różnych wysokościach, przyczyniają się do płynnej reakcji silnika. Duże przepustnice ø32 mm pomagające w przepływie większej ilości powietrza, przyczyniają się do dobrych osiągów. 

 

 Uzupełniając elegancką stylistykę, geometria układu kierowniczego została starannie dobrana, aby uzyskać intuicyjne, naturalne prowadzenie. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 1 520 mm, imponująco wyglądające podwozie oferuje niską masę przy zachowaniu imponującego wyglądu. Dodatkowo, odlewana płyta montażowa wahacza do tylnej części zespołu silnika, umożliwiła zamontowanie wahacza bezpośrednio do silnika, przyczyniając się do stabilności i niskiej masy.  

 

 W kwestii wyglądu, długa i niska konstrukcja o eleganckich proporcjach została zdominowana przez pionowy, długi zbiornik paliwa i poziome linie widoczne od rury czołowej do „ogona”. Konstrukcja nadwozia klasy średniej sugeruje równowagę między aktywnymi osiągami i opanowaniem, a okrągły reflektor i podwójne tylne amortyzatory dodają stylu. W wersji SE unikalny pakiet kolorów i grafik łączy się ze stylową osłoną reflektora, gumowymi osłonami widelca, portem USB-C montowanym na kierownicy i specjalnym siedzeniem SE z charakterystycznym wzorem szwów.  

 

DANE TECHNICZNE

WYMIARY  
Długość całkowita: 2,250 mm
Szerokość całkowita: 785 mm 
Wysokość:
STD: 1,100 mm 
SE: 1,140 mm 
Rozstaw osi: 1,520 mm 
Prześwit: 150 mm 
Wysokość siedziska: 735 mm 
Masa własna:
STD: 176 kg 
SE: 177 kg 
Pojemność zbiornika paliwa: 13 litrów


OSIĄGI  

Moc maksymalna: 33.4 kW {45 KM} / 9,000 obr./min

Maks. Moment obrotowy: 42.6 Nm / 6,000 obr./min


SILNIK  
Typ: Chłodzony cieczą, 4-suwowy, rzędowy silnik 2-cylidrowy 
Układ zaworów:  DOHC, 4 zawory 
Średnica x skok tłoka:  70.0 x 58.6 mm 
Pojemność skokowa: 451 cm3 
Stopień sprężania: 11.3:1 
Układ paliwowy: Wtrysk paliwa: ø32 mm x 2 
Smarowanie: Smarowanie wymuszone, mokra miska olejowa
Układ rozruchowy: Elektryczny 
Zapłon: Cyfrowy 
 

UKŁAD NAPĘDOWY  
Układ jazdy: Łańcuch 
Przeniesienie napędu: 6-biegowa 
Przełożenia: Bieg 1 2.929 (41/14) 
Bieg 2 2.056 (37/18) 
Bieg 3 1.619 (34/21) 
Bieg 4 1.333 (32/24) 
Bieg 5 1.154 (30/26) 
Bieg 6 1.037 (28/27) 
Przełożenie podstawowe: 2.029 (69/34) 
Przełożenie całkowite:  3.017 (43/14) 
Sprzęgło: Mokre wielotarczowe, manualne 

RAMA
Typ: Kratownicowa, stal o dużej wytrzymałości na rozciąganie 
Zawieszenie

przód: ø41 mm widelec teleskopowy

tył: podwójne amortyzatory

Skok zawieszenia:

przód: 120 mm 
tył: 90 mm 
Kąt pochylenia: 30° 
Ślad: 121 mm 
Kąt skrętu: 35° / 35° 
Opona:

przód: 130/70-18M/C 63H 
tył: 150/80-16M/C 71H

Hamulce:

przód: ø310 mm tarczowe(efektywna średnica: ø286 mm)

zacisk: 2-tłoczkowy zacisk

tył: ø240 mm tarczowe (efektywna średnica: ø210 mm)

zacisk: 2-tłoczkowy zacisk

Informacja prasowa