Piaggio, KTM, Honda, Yamaha stworzyło nowe konsorcjum w celu zaprojektowania i wyprodukowania systemu wymiennych baterii do lekkich pojazdów elektrycznych (motorowery, skutery, motocykle, trójkołowce, quady).
Wspólna inicjatywa czterech koncernów będzie nosić nazwę Swappable Batteries Motorcycle Consortium (SBMC); deklarują one jednocześnie, że są otwarte na współpracę z kolejnymi firmami z branży.
Kooperacja powinna zaowocować obniżeniem kosztów budowania infrastruktury, samych pojazdów elektrycznych jak i ich dzięki czemu propagowanie ich jako taniego środka transportu będzie łatwiejsze. .
Cztery główne cele konsorcjum to:
- dążenie do wprowadzenia rozwiązań na poziom ogólnoświatowy,
- wdrożenie oraz propagowanie norm/rozwiązań do europejskich i międzynarodowych organizacji normalizacyjnych i certyfikujących,
- określenie standardów zastosowań systemów akumulatorowych
- opracowanie wspólnych standardów systemu wymiany baterii,
Zastanawiając się na chwilę obecną czysto teoretycznie jakie rozwiązania to za sobą niesie.
- Czy pozwoli stworzyć to system “stacji”, gdzie zamiast tradycyjnie tankować benzynę będziemy wymieniać akumulator i ruszać w dalszą drogę?
- Czy może powstanie system "szaf" umieszczonych w różnych punktach gdzie dzięki aplikacji telefonicznej, będziemy mogli podmienić akumulator?
Pomysłów na rozwiązanie dystrybucji naładowanych akumulatorów na pewno jest wiele, który wejdzie jednak w życie? Pokażą to najbliższe lata.