Jeden system akumulatorów elektrycznych do Piaggio, KTM, Honda, Yamaha.

Piaggio, KTM, Honda, Yamaha stworzyło nowe konsorcjum w celu zaprojektowania i wyprodukowania systemu wymiennych baterii do lekkich pojazdów elektrycznych (motorowery, skutery, motocykle, trójkołowce, quady). 

 

Wspólna inicjatywa czterech koncernów  będzie nosić nazwę Swappable Batteries Motorcycle Consortium (SBMC); deklarują one jednocześnie, że są otwarte na współpracę z kolejnymi firmami z branży. 

Kooperacja powinna zaowocować obniżeniem kosztów budowania infrastruktury, samych pojazdów elektrycznych jak i ich  dzięki czemu propagowanie ich jako taniego środka transportu będzie łatwiejsze. .

Cztery główne cele konsorcjum to:

  • dążenie do wprowadzenia rozwiązań na poziom ogólnoświatowy,
  • wdrożenie oraz propagowanie norm/rozwiązań do europejskich i  międzynarodowych organizacji normalizacyjnych i certyfikujących,
  • określenie standardów zastosowań systemów akumulatorowych
  • opracowanie wspólnych standardów systemu wymiany baterii,


Zastanawiając się na chwilę obecną czysto teoretycznie jakie rozwiązania to za sobą niesie.

  • Czy pozwoli stworzyć  to system “stacji”, gdzie zamiast tradycyjnie tankować benzynę będziemy wymieniać akumulator i ruszać w dalszą drogę?
  • Czy może powstanie system "szaf" umieszczonych w różnych punktach gdzie dzięki aplikacji telefonicznej, będziemy mogli podmienić akumulator? 

Pomysłów na rozwiązanie dystrybucji naładowanych akumulatorów na pewno jest wiele, który wejdzie jednak w życie? Pokażą to najbliższe lata. 




Informacja prasowa