Honda Rebel – doskonała propozycja na pierwszy duży motocykl

U autoryzowanych dealerów jednośladów marki HONDA, na klientów czekają motocykle z serii Rebel - obecnie bardzo modne połączenie minimalistycznej stylistyki z nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Dzięki stosunkowo niewielkiej masie i nisko zlokalizowanemu siedzeniu maszyny te są łatwe do opanowania, a zamontowane centralnie podnóżki ułatwiają kierowcy przyjęcie naturalnej pozycji podczas jazdy i stabilne, neutralne prowadzenie. To niezwykle ważne cechy dla użytkowników przesiadających się z mniejszych modeli, podczas gdy bardziej doświadczeni jeźdźcy docenią przede wszystkim doskonale pracujące podwozia. Rebel jest bardzo często pierwszym dużym motocyklem, na który decydują się klienci, podczas gdy jedna trzecia z nich to kobiety.


Honda CMX500 Rebel zadebiutowała w 2017 roku jako udana kombinacja customa, bobbera i nowatorskich elementów stylizacyjnych. Motocykl ten okazał się nie tylko atrakcyjny dla oka, ale również łatwy w prowadzeniu i obsłudze, co wystarczyło, by podbić serca europejskich klientów. W 2021 roku Rebel 500 stanął na najwyższym podium w rankingu najchętniej kupowanych customów na Starym Kontynencie. Również w 2021 r. do udanej mieszanki cech dodano jeszcze lepsze osiągi, jeszcze więcej charakteru oraz zestaw najbardziej zaawansowanych rozwiązań technicznych Hondy. W ten sposób pięćsetka zyskała większego brata – CMX1100.

Mniejszy z Rebeli napędzany jest dwucylindrowym, rzędowym silnikiem o pojemności 471 cm3 i mocy maksymalnej 46,2 KM. Oznacza to, że motocykla mogą dosiadać posiadacze prawa jazdy kategorii A2. Co ciekawe, jednostka ta pochodzi z usportowionego modelu CBR500R, jednak zmodyfikowano ją pod kątem jazdy turystycznej. Silnik większego z braci – również dwucylindrowy, rzędowy – o pojemności 1084 cm3 i mocy maksymalnej wynoszącej 87 KM, pochodzi natomiast z kultowego Adventure’a Hondy – modelu Africa Twin. Podczas długich podróży pozwala on ujawnić maszynie drugie oblicze, zamieniając błogi relaks leniwej wycieczki w ekscytującą jazdę np. po górskich serpentynach. Oba modele dysponują wysokim momentem obrotowym już w dolnym zakresie obrotów.


Maszyny z serii Rebel dedykowane są tym, którzy nie lubią wtapiać się w tłum. Niskie, smukłe nadwozie, zwieńczone stromo pochylonym zbiornikiem paliwa, osadzono na grubych oponach. Motocyklista „mocno siedzi w maszynie”, a każdy element jej surowej formy wyraża indywidualizm użytkownika. Minimalistyczny styl, w którym każdy szczegół ma swoje uzasadnienie, idzie tu jednak w parze z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi.

Rebele wyposażono w immobilizer, wtrysk paliwa PGM-FI, katalizator, czujnik tlenu HECS, sprzęgło antyhoppingowe, wyświetlacz LCD i nowoczesne oświetlenie LED. CMX1100 oferuje ponadto 4 tryby jazdy odpowiednie do różnych warunków drogowych. Trzy tryby – Standard, Rain i Sport – ustawione zostały fabrycznie, a jeden programowany jest przez użytkownika, zgodnie z jego upodobaniami. Zmiany trybu dokonuje się za pomocą przełącznika umieszczonego z lewej strony kierownicy. Opcjonalnie model dostępny jest również z dwusprzęgłową przekładnią DCT.


Rodzeństwo Rebeli z roku modelowego 2022 dostępne jest w nowych wersjach kolorystycznych: Pearl Organic Green - dla „pięćsetki” oraz Pearl Stalion Brown – dla wersji 1100. Ponadto Rebel 500 występuje teraz również w wersji S – w dedykowanym kolorze Matte Axis Grey Metallic oraz z zestawem fabrycznie montowanych akcesoriów: osłoną reflektora, przyciemnianą szybką, osłonami widelca i amortyzatorów w stylu retro, a także siedziskiem z przeszyciami o wzorze karo. Dla obu Rebelii przygotowano gamę oryginalnych elementów pozwalających na personalizację maszyn.
 

Informacja prasowa