Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Opinie o Honda CBR 954RR Fireblade

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 21

Silnik: 4.5
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.9
Ocena: 5/5 | Autor: Michnik
Jestem motocyklistą od 10 sezonów od tamtego roku użytkuje 954 żadnych problemów jeśli dbasz o moto żadnych pękających bloków itd :/ .Robiłem na strzała kilka razy trasę Łódź-Zakopane-Słowacja spalanie na trasie rewelacja poręczny wygodny jednym słowem świetne moto.Klasyczny już legendarny Superbike.
Skomentuj | Przydatna (9) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: QQ
Posiadam 2002 puki co mam problem z kierunkami, a tak po za tym świetne moto. Jak na litra prowadzi się wyśmienicie... co prawda nie wykorzystuję go w 50% chyba że na prostych, podobno łatwo go wyczuć, ale ja mam z tym jeszcze problem. Nie jestem gościem który na siłę musi zapierdzielać ile się da, od czasu na obwodnicach przycisnę a tak to max 160 łuki zakręty od 60 do 110 i cieszę się z jazdy. Co do wygody hmm lepszy od poprzedniej R6 ale wiadomo to nie turystyk po przejechaniu większej ilości km dupa boli no i czasami plecy. Taki mi się podoba i taki sobie kupiłem 100% zadowolenia
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Seba
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Wenter
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Firewax
Świetny motocykl. Moim zdaniem jeden z najlepszych. Mimo upływu lat nadal świetnie wygląda. Frajda z jazdy nieopisana a mocy jest wystarczająco dużo. Do tego świetne heble i w miarę wygodna pozycja. A wszystko pieczetuje niska masa.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: fokus
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Podobne: 3 | Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 | Autor: mentol
Zapomnieliście o fakcie, że strasznie się grzeje. Na upalne dni i miasto nie zachęcam. Recepta to 3cyfrowa liczba na zegarze ;)
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Szajek
Piękna ta bestia :D
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kam
Mam i polecam :) Piękny sprzęt
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Arczi
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Podobne: 1 | Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
2017-06-28 13:51:54 | Autor: ted
tak tylko w Gsxra 1000 K3/4 pękały główki ramy :P
2017-01-19 19:04:57 | Autor: PawełGsxr
Zapomnieliście wziąć pod uwagę Gsxra 1000 K3/4. Suzuki wypuściło ten model już w 03 r, masa na sucho 166 kg/164 km no i pełny litr. A więc w 03 r Fajer nie miał najlepszego stosunku masy do mocy :) Pozdrawiam.
Ocena: 3/5 | Autor: Dejw
Posiadam 954 od miesiąca jednak nie pojeździłem nią dużo. Kupiłem egzemplarz bardzo zadbany. Nic nie klejone, malowane, świeży, czysty napęd. Silnik ładnie chodził, nie brakowało mocy. Doinwestowany. Po tygodniu okazało się, że motocykl przegrzewa się. Okazała się przedmuchana uszczelka pod głowicą. Tylko to jest nic do tego co zobaczył dalej mechanik. Pęknięcie ok 1cm długości na górze bloku między 1 a 2 cylindrem. I to co najciekawsze....wszystkie 4 cylindry poprzycierane. Po wstawieniu zdjęć na forum fireblade, dostałem wpisy, że to jeszcze nie jest źle jak na 954. Takich tematów na forum jest wiele. Podobno jest to właśnie jedyny model, który nie wpasowuje się w ramy nie zawodnej hondy. Poprzycierane cylindry to już norma. Jest to silnik z aluminium pokryty takim czymś jak nicasil. (odnowienie silnika 1200zł/cylinder). Podobno panewki też łatwo lecą w tym modelu. Obecnie jestem w fazie wymiany silnika na inny. (zobaczcie po ile chodzą silniki i jaki jest na nie popyt- nie bez powodu). Dziwie, się skąd tyle pozytywnych opinii. Widocznie są takie, które mimo rys jeżdżą tak jak mój tylko po prostu się nie przegrzewają. Ogólnie mimo świetnego wyglądu przestrzegam i polecam bardziej mniej zawodną 1000rr lub f4i.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
2016-11-06 19:16:50 | Autor: kev
Jak się dba, tak się ma. Jeżeli kupiłeś zajechany motocykl i wiedziałeś już w dniu zakupu, że coś jest nie tak - to tylko na siebie możesz być zły. Jest wiele 954 z przebiegami 50-70kkm i ludzie nie narzekają. Mimo, że jest to motocykl sportowy wiele osób używa go nawet do turystyki. Ale zawsze (i wcale nie trudno) można trafić na model, który był katowany a właścicieli zmieniał częściej niż olej.
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: kej
piekny, zwawy, miałem taką maszynkę - zabawka idealna. jak na sporta naprawdę bardzo wygodna, silnik dość elastyczny, daje rade za równo do miasta jak i w trasy. na ori szybie ochrona przed wiatrem słaba, ale wymienić to nie problem. podczas mojego użytkowania bezproblemowa ;)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
rozwiń

Spalanie: 6.84

Dodaj
Ilość raportów: 14

Spalanie Honda CBR 954RR Fireblade

Minimalne: 5.60

Średnie: 6.84

Maksymalne: 9.81

Pozostałe Generacje Modelu Honda CBR

Honda CBR 954 RR

 Motocykl który przynależy do wyjątkowo wąskiej niszy - stworzonej praktycznie przez Hondę i do której tylko na chwilę odważyło się zajrzeć Kawasaki. Wcześniej były 600-tki i 1100 później tylko 1000. 

Wojna zbrojeń wśród sportowych motocykli trwała w najlepsze. 

To nie była łatwa droga, Honda wówczas nie lubiła prostych rozwiązań - poprzednik był ewolucją, radykalne zmniejszenie masy, zwiększenie mocy i zawieszenie nowej generacji. Wszystko to tylko po to - by po 2 latach zastąpić go nowym model. Silnik zwiększył swoją objętość o zaledwie 25ccm i wydajność o nieco ponad 1% - jednak najważniejsze zmiany kryły się nie w tabelkach z cyframi, a w emocjach związanych z pokonywaniem kolejnych kilometrów. Tak narodził się Fireblade 954 RR.

Blady w tej wersji wygląda po prostu świetnie!

Zmienił się totalnie cały wygląd motocykla - 929 wyglądało całkiem świeżo, ale 954 to istna petarda. Najeżona przednia czacha, złe ostro ścięte lampy - ten pysk chce pogryźć inny motocykl po wydechu. Świetnie uformowany zbiornik paliwa, nieźle wyglądające zegary i ten zadarty ogon z ledowymi światłami. 

Moc to nie wszystko

Honda poszła trudną drogą, podczas gdy inni producenci już od kilku lat stosowali litrowe silniki w swoich sportowych maszynach, panowie spod wielkiego skrzydła zamiast na mocy skupili się na masie i prowadzeniu. W ten sposób powstał najlżejszy motocykl w klasie. 954 ważyła na sucho zaledwie 168 kg, to tyle co sportowe 600-tki z tamtego okresu! Wyobrażacie sobie to? Moc 150 KM z masą lżejsza o włos niż topowe 600-tki? Nawet GSX-R 750 mógł się schować!

Różnica w stosunku do konkurencji była porażająca, GSX-R ważył aż 17 kg więcej (to jakbyście latali po zakrętach z workiem ziemniaków na plecach), Kawasaki 15kg a R1 - o 7 kg.To wszystko miało swoje odzwierciedlenie w łatwości prowadzenia i pokonywania kolejnych zakrętów. Niska masa i świetne zawieszenie typu USD sprawiły, że Blady kocha winkle. 

Charakter

 Z mocą już nie było tak kolorowo - 151 KM i nieco ponad 100 Nm stawiało CBR niemalże na równo z R1 i wyżej niż ZX9R, natomiast to o 12 KM mniej niż oferował GSX-R1000. Moc była niemalże identyczna z poprzednim modelem jednak mocno zmienił się charakter. 954 dostała mocy dół. To już nie była łagodna sowa z dużym zapasem mocy - teraz mówimy o jastrzębiu który od razu startuje pełną mocą. Silnik świetnie wkręca się na obroty, nie ma tutaj żaden dziury w dostawie mocy - pod prawym nadgarstkiem cały czas czujemy pełen potencjał który tkwi w tej maszynie. 

Fireblade w wyścigu na prostej ulegał tylko Gixxowi. Faktyczna prędkość maksymalna jaką blady jest w stanie osiągnąć to 286 km/h. 

330mm

Przy takich osiągach potrzebne były solidne hamulce - i tutaj motocykl Hondy był uważany za jeden z najlepiej hamujących w tamtym okresie. Tarcze hamulcowe urosły o 10mm osiągając pokaźne 330mm, a otulały je 4 tłoczkowe zaciski. Hamowanie jest precyzyjne, pewne i mocne. Ciężko sobie wyobrazić lepszy zestaw do tego motocykla.

Za dobrą rekomendację podzespołów może świadczyć także to, że zawieszenie i heble od 954 często są używane przez stunterów do budowy ich motocykli wyczynowych. 

Miłość od pierwszego jeżdżenia

Honda udowodniła, że moc to nie wszystko - wypuszczając w 2002 roku najlżejszy i jeden z najlepiej prowadzący się firebladów w historii - mamy początek roku 2016 i do dzisiaj żadna kolejna generacja nie pobiła tak niskiej masy w tej klasie.

CBR 954 to świetnie wyglądający, jeżdżący i hamujący motocykl. Moc oferuje sporą ilość frajdy - nadaje się zarówno na torowe wypady jak i bardziej cywilizowane użytkowanie na co dzień. Sprzęty hondy uważane są za stosunkowo mało awaryjne i przy odpowiednim traktowaniu potrafią odwdzięczyć się naprawdę długim i mało przygodowym użytkowaniu. Świadczą o tym także ceny, ponieważ dzisiaj za 13 letni motocykl trzeba zapłacić pomiędzy 11 a 13 tyś zł. 

Mimo naszych zachwytów - pamiętajcie, Blady to nie motocykla dla początkujących! 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Honda CBR 929 RR Fireblade (2000 - 2002) vs Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Honda CBR 929 RR Fireblade (2000 - 2002)Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Yamaha YZF-R1 1000 RN09 (2002 - 2003) vs Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Yamaha YZF-R1 1000 RN09 (2002 - 2003)Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Honda CBR 600RR (2005 - 2006) vs Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Honda CBR 600RR (2005 - 2006)Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Triumph Daytona 675R (2013) vs Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Triumph Daytona 675R (2013)Honda CBR 954RR Fireblade (2002 - 2003)

Dane techniczne Honda CBR 954RR Fireblade

Osiągi

Moc max.
151 KM / 11250 rpm
Max. moment obrotowy
101 Nm / 9000 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3 s
V-max
286 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18 L

Silnik

Typ
rzędowy, 4 cylindry, DOHC
Pojemność skokowa
954 ccm
Średnica × skok tłoka
75 x 54 mm
Stopień sprężania
11.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2025 x 680 x 1135 mm
Rozstaw osi
1400 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
168 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
192 kg
Rama
Aluminiowa

Zawieszenie

Przód
43mm teleskopowe, w pełni regulowane
Tył
Pro-Link

Hamulce

Przód
2x 330 mm, 4 tłoczkowe zaciski
Tył
1 x 220mm, 1 tłoczkowy zacisk
Abs
Nie

Eksploatacja Honda CBR 954RR Fireblade

Opony

Opona przód
120/70 ZR17
Opona tył
190/50 ZR17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.5
Zalecana klasa lepkości
Synthetic, 10W/50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!