Honda CBR 1000 RR Fireblade SP (2017)

Razem z modelem podstawowym Honda zaprezentowała także wersje SP i SP2 swojego flagowego superbike'a. 

Tak jak wersja podstawowa ma być bardzo mocnym, cywilnym motocyklem sportowym - tak wersje SP nawiązują swoim wyposażeniem do maszyn torowych. Aby stać się posiadaczem wersji SP należy dołożyć 20100zł (cena na rok 2017), co dostajemy za ten worek pieniędzy? 

Przede wszystkim dodatkowe wyposażenie obejmuje:  elektrycznie sterowane, półaktywne torowe zawieszenie Öhlins, hamulce Brembo, system kontroli trakcji (HSTC), system zapobiegający unoszeniu przedniego koła podczas przyspieszania, system zapobiegający unoszeniu tylnego koła podczas ostrego hamowania, system sterowania siłą hamowania silnikiem, nowy ABS, quickshifter, downshifter, układ wyboru trybu jazdy oraz mapy zapłonu. 

Nowy Fireblade jest lżejszy od poprzednika o 16 kg oraz mocniejszy. Dzięki temu stosunek mocy do masy wzrósł o 14%.

Wersja SP2