Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)

Opinie o Honda CB 900 F Hornet

Opinia: 4.1/5

Liczba głosów: 19

Silnik: 4.3
Hamulce: 3.9
Bezawaryjność: 4.2
Frajda z jazdy: 4.3
Przyciąganie wzroku: 3.8
Ocena: 5/5 | Autor: detol
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Joker
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Paw
Postarali się, jakbym nie lubił narzekać to dałbym 5
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Wenter
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Hubert cb919
Taki średniak, trochę wad ma ale też jakieś zalety się znajdą
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (6)
rozwiń

Spalanie: 6.08

Dodaj
Ilość raportów: 10

Spalanie Honda CB 900 F Hornet

Minimalne: 4.65

Średnie: 6.08

Maksymalne: 8.44

Honda CB900 Hornet - Cichy Tytan klasy Naked?

Honda jest znana z tego, że podchodzi do produkcji swoich motocykli bardzo racjonalnie - mają one być przede wszystkim użyteczne, bezawaryjne i przyjazne. Jakim więc było zaskoczenie kiedy w 1998 roku spod dużego skrzydła wyskoczył Hornet 600 - prawdziwy dzikus, z miejsca dominując rodzącą się klasę miejskich nakedów o sportowych aspiracjach. 

Duży może więcej

Nic więc dziwnego, że w 2002 roku zadebiutowała duża wersja Horneta. Motocykl podobnie jak jego mniejszy brat - dostał silnik z flagowego sporta, w tym konkretnym przypadku jest to nieśmiertelna jednostka z Fireblada 900 RR. Konstrukcja silnika została podobna, jedna zmodernizowano samą jednostkę (dostała wtrysk paliwa) i znacznie zmieniono jej charakter. Teraz silnik oddawał zdecydowanie więcej pary już od samego dołu. Pełny i bardzo pokaźny moment obrotowy był dostępny już od 6.500 obrotów! A to oznaczało naprawdę solidny start spod świateł, który mógł zawstydzić niejednego supersporta z tamtych lat.

My się skądś znamy?

Stylistyka 900-tki jest wierna pierwotnej linii motocykla. Dostaliśmy wprawdzie dwie zamiast jednej puchy (wydechy) pod zadupkiem, nieco większy bak i inne zegary - jednak w gruncie rzeczy, mały i duży hornet wyglądają jak bracia bliźniacy. Dalej mamy więc do czynienia z klasyczną linią prawdziwych naked bike'ów, z okrągłą lampą, mocno wyeksponowanym, potężnym silnikiem i zgrabnym ogonem. Kokpit jest skromny, ale zawiera dokładnie to, czego potrzebujemy - prędkość, obroty i kilometry. 

Pewność siebie

Wprawdzie zestaw hamulcowy dużego szerszenia nie można nazwać imponującym, to Honda zadbała o to - aby był bardzo skuteczny i dobrze wyczuwalny. Hamowanie tym bądź co bądź motocyklem ważącym na mokro blisko 220 kg nie stanowi tutaj najmniejszego problemu, gdy tylko naciśniemy klamkę hamulca od razu czujemy jak motocykl posłusznie zwalnia i ile jeszcze trzeba docisnąć aby proces ten zwiększyć lub zmniejszyć. Ten zestaw działa naprawdę dobrze. 

Podobnie rzecz ma się z zawieszeniem, choć z początku motocykl nie miał regulacji przedniego zawieszenia (dostał ją dopiero w 2004 roku) to wyczucie trakcji maszyny jest bardzo naturalne. Szybkie pokonywanie zakrętów? Proszę bardzo - Hornet nie wykazuje większej nerwowości. Podobnie rzecz ma się w momencie gdy wjedziemy na bardziej dziurawy teren, wprawdzie nie można mówić o dużym komforcie, ale tyłka też sobie nie obijemy. 

Czegoś zabrakło?

No własnie - mimo wszystkich zalet, Hornet 900 w przeciwieństwie do swojego mniejszego brata - nie stał się hitem sprzedaży. Naszym zdaniem przyczyn mogło być kilka - po pierwsze, wygląd motocykla mógł zostać jeszcze nieco bardziej podrasowany. Mały Hornet podbijał serca ludzi swoją zadziornością, 900-tka owszem, była nieco większa - ale nie przeniosło się to na bardziej agresywny design. Podobnie rzecz miała się z silnikiem - pary w dolnym zakresie nie brakuje, ale po przekroczeniu 7.000 obrotów gdzieś ulatuje. Zabrakło tego pierwiastku szaleństwa tuż przed czerwonym polem. 

Jest to po prostu ładna, mocna i poprawna maszyna. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda
Yamaha BT1100 1100 Bulldog (2002 - 2007) vs Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)

Yamaha BT1100 1100 Bulldog (2002 - 2007)Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)

Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007) vs Kawasaki Z750 (2004 - 2006)

Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)Kawasaki Z750 (2004 - 2006)

Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007) vs Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)Honda CB 600F Hornet (2007 - 2013)

Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007) vs Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015)

Honda CB 900 F Hornet (2002 - 2007)Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015)

Dane techniczne Honda CB 900 F Hornet

Osiągi

Moc max.
109.0 KM / 9000 rpm
Max. moment obrotowy
92.0 Nm / 6500 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
3 s s
V-max
235.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
19.0 L

Silnik

Typ
Rzędowy, 4 suwowy, DOHC
Pojemność skokowa
919.0 ccm
Średnica × skok tłoka
71.0 x 71.0 mm
Stopień sprężania
10.8:1
Układ zasilania
Wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
Manualna
Ilość przełożeń
6
Przeniesienie napędu
Łańcuch

Podwozie

Masa pojazdu w stanie suchym
194.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
219.0 kg

Zawieszenie

Przód
Teleskopy, 43mm, regulacja od 2004 roku
Tył
Monoshock, 7 stopniowa regulacja

Hamulce

Przód
2X 296mm, 4 tłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 240mm
Abs
brak

Eksploatacja Honda CB 900 F Hornet

Opony

Opona przód
120/70 ZR 17
Opona tył
180/55 ZR 17

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.6
Zalecana klasa lepkości
SAE 10 W 40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu!