Harley-Davidson Sportster 1200 Custom (2018)

Spalanie: 5.59
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Harley-Davidson Sportster 1200 Custom

Minimalne: 5.00

Średnie: 5.59

Maksymalne: 6.69

Opinie o Harley-Davidson Sportster 1200 Custom

Opinia: 4.0/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 4.0
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 4.0
Frajda z jazdy: 4.0
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 4/5 | Autor: Dev
Przyjemna maszyna
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Harley-Davidson Sportster 1200 Custom

Kiedy zobaczysz pierwszy raz na żywo model Sportster 1200 Custom - po pierwsze stwierdzisz, że jest on znacznie ładniejszy niż na zdjęciach produktowych, a po drugie - w tej klasycznej linii czai się jakieś naturalne piękno. 

Duża pojemność i wąska talia 


W ramie siedzi jeden z najbardziej oldschoolowych (obecnie produkowanych) silników ze stajni milwaukee. Silnik Revolution to dwa cylindry w układzie V i kącie rozwarcia 45 stopni. Chłodzony powietrzem, żebrowany silnik uruchomia się do życia wraz z wibracjami. Delikatnie wibruje cały motocykl, od przedniego koła, przez podnóżki a na tablicji rejestracyjnej i klasycznych tłumikach kończąc. To jest to co uwielbiają zagorzali fani marki. 

Mimo sporej pojemności silnika (1202ccm) Sportster nie sprawia wrażenia dużego motocykla. Wąski bak i przyjemnie skrojony tył wpływa na talię osy. Do tego nisko zawieszone siedzenie i klasycznie ułożone podnóżki (tzn. nie wyciągnięte do przodu) sprawiają, że pozycja za sterami Sportstera jest bardzo neutralna, wręcz naturalna. 

Łatwość prowadzenia 


Sportster pozbawiony jest nadmiaru elektroniki - ot, mamy ABS (bo musi być) do tego elektroniczny wyświetlacz przebiegu / obrotów silnika oraz wtrysk paliwa. I to by było na tyle, reszta to klasyka. Silnik przyjemnie wkręca się na obroty, zapewniając nam moc już od samego dołu - i dopóki go nie poprosimy o więcej agresji - robi to spokojnie i przewidywalnie. Charakter silnika oraz nasza pozycja za sterami sprawiają, że tym motocyklem jeździ się bardzo łatwo i przyjemnie. 


Więcej mocy! 

I chociaż do kręcąc silnik do 3000 obrotów mamy lepszą dynamikę niż większość samochodów osobowych, to dopiero przekroczenie tej wartości sprawia, że w Sportsterze budzą się przyjemne emocje. Wtedy przy bulgoczącym silniku zostawiamy za sobą większość świata, do czasu aż wiatr przypomni nam z jaką prędkością się poruszamy. Motocykl jest w stanie rozpędzić się na 4 biegu do 180 km/h. 


Standardowe tłumiki choć ładne, to jednak muszą spełniać normy Euro4, więc tłumią większość pięknego dźwięku harrego. To jeden z głównym elementów do wymiany na akcesoryjny zaraz po zakupie. Te silniki na wolnych wydechach po prostu brzmią przepięknie. 

Miejski czy trasa? 

Ze względu na łatwość prowadzenia, twarde zawieszenie i niewielkie siedzenia - Sportster 1200 Custom to motocykl raczej krótkodystansowy. Owszem, nikt nie zabroni nam jechać nim w trasę, sam zrobiłem na nim ponad 200 kilometrów jednego dnia bez żadnych wyrzeczeń - jednak do dłuższych tras znajdziemy zdecydowanie lepiej nadające się do tego maszyny. Sportster będzie cieszył nas dojazdami do pracy, relaksu po niej i weekendowych wypadach. 


Przy tym wszystkim, dosyć łagodnie obchodzi się z naszym portfelem - podczas normalnej jazdy spalanie w trasie oscyluje w granicach 5.2-5.6L, natomiast w mieście możemy bez większego trudu zmieścić się ze spalaniem w granicy 6.5L na każde 100 kilometrów. 

Do wąska talia idealnie nadaje się do przeciskania pomiędzy samochodami. 

Dane techniczne Harley-Davidson Sportster 1200 Custom

Osiągi

Moc max.
75 KM
Max. moment obrotowy
98 Nm / 3500 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
17 L

Silnik

Typ
Chłodzony powietrzem silnik Evolution, V2
Pojemność skokowa
1202 ccm
Stopień sprężania
10:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
pasek napędowy

Podwozie

Rozstaw osi
1503 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
255 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
268 kg
Wysokość siodełka
725 mm

Zawieszenie

Przód
Teleskopowe

Hamulce

Przód
1 tarcza, 2 tłoczkowy zacisk
Tył
1 tarcza, 2 tłoczkowy zacisk
Abs
tak

Eksploatacja Harley-Davidson Sportster 1200 Custom

Opony

Opona przód
130/90B16 73H
Opona tył
150/80B16 77H

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
2.6
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Suzuki GSX-R 600 K1 K2 K3 (2001 - 2003)

Suzuki GSX-R 600 K1 K2 K3 (2001 - 2003)Harley-Davidson Sportster 1200 Custom (2018)

Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015)

Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015)Harley-Davidson Sportster 1200 Custom (2018)

Honda VFR 1200X DTC Crosstourer 2014

Honda VFR 1200X DTC Crosstourer 2014Harley-Davidson Sportster 1200 Custom (2018)

BMW F 650GS Dakar (2003 - 2006)

BMW F 650GS Dakar (2003 - 2006)Harley-Davidson Sportster 1200 Custom (2018)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności