Dwa zupełnie nowe modele dołączają do gamy motocykli Triumph w 2024 roku: Speed 400 i Scrambler 400 X
Razem z niezrównanymi w swojej klasie możliwościami, technologią wspierającą kierowcę, najlepszą jakością i dbałością o detale, oraz bogatym poziomem standardowego wyposażenia, długimi okresami serwisowymi i kompleksową gwarancją, te nowe modele stanowią niesamowitą wartość i dostarczają ikoniczny styl, jakość i osiągi Triumpha dla całego nowego pokolenia motocyklistów.
Zaprojektowane i stworzone w Hinckley (Wielka Brytania), dwa nowoczesne klasyki zostały opracowane z taką samą dbałością o szczegóły jak najbardziej znane modele Triumph. Są one natychmiast rozpoznawalne dzięki swoim ponadczasowym liniom, kultowym zbiornikom paliwa i klasycznym profilom silników, oraz zostały zaprojektowane, aby dostarczyć jakości i odczucia znane z modeli o większej pojemności.
Tradycyjne elementy, takie jak żebrowania na cylindrze czy tradycyjne mocowania rur układu wydechowego, łączą się ze współczesnymi detalami – wysoko poprowadzonymi końcówkami tłumika, odważnymi grafikami i nowoczesną technologią, w tym w przemyślany sposób ukrytym chłodzeniem jednostki napędowej i układem wydechowym poprowadzonym w sposób umożliwiający schowanie głównego tłumika. Całość tworzy charakterystyczny styl motocykli Triumph Modern Classic. Wysoka jakość wykończenia i eleganckie detale komponują się z proszkowo lakierowanym na czarno silnikiem, anodowanym na złoto przednim widelcem, wysokiej jakości lakierem i detalom, które są wykończone zgodnie z wysokimi standardami marki premium.
Dwukolorowe malowania Speeda 400, każde zawierające unikalną grafikę Triumpha, odzwierciedlają dynamiczny styl roadsterów – dostępne kolory to Carnival Red, Caspian Blue i Phantom Black. Podkreślając uniwersalny charakter Scramblera 400, jego praktyczne zastosowanie, motocykl posiada ochronę przedniej lampy, chłodnicy oraz pompy, a także handbary, wzmocnienie kierownicy z gąbką ochronną i wysoki przedni błotnik.
- Ponadczasowa sylwetka roadsterów i scramblerów Triumpha
- Unikalny zbiornik paliwa z osłonami kolan
- Klasyczny profil silnika z logotypem Triumpha
- Żebrowany cylinder i rury układu wydechowego
- Współczesny, wysoko prowadzony układ wydechowy
- Wysokiej jakości materiały i wykończenie
- Każdy z motocykli dostępny w jednym z trzech, unikalnych dla danego modelu malowań
ZUPEŁNIE NOWY SILNIK SERII „TR”
Silnik nazwano by celebrować historyczną linię Triumph 'Trophy', której korzenie sięgają wyścigów jednocylindrowych motocykli z początku XX wieku, w tym przede wszystkim z off-roadowych zawodów Six Day Trial. Ten zupełnie nowy, chłodzony cieczą i posiadający wtrysk, jednocylindrowy silnik o pojemności 389 cm³, łączy unikalny, klasyczny styl Triumpha z topowymi rozwiązaniami inżynieryjnymi, by dostarczać najlepsze w klasie osiągi i pełen energii, responsywny sposób oddawania mocy, z pełnym charakteru brzmieniem.
Sześciobiegowa skrzynia biegów dostarcza lekką, precyzyjną zmianę biegów z przełożeniami pozwalającymi maksymalnie wykorzystać charakter pełnego mocy silnika.
- Topowe osiągi; 40 KM mocy maksymalnej i 37,5 Nm momentu obrotowego
- Chłodzony cieczą, jednocylindrowy silnik spełnia i przekracza wymogi normy Euro 5
- Ukryte chłodzenie cieczą z żebrowaniami na cylindrze
- Proszkowo lakierowana na czarno, unikalna obudowa silnika
- Pełny charakteru, responsywny sposób oddawania mocy
- Wzbudzający emocje, bogaty dźwięk układu wydechowego
- Sześciobiegowa skrzynia biegów
Z ergonomią zaprojektowaną dla maksymalnego komfortu i kontroli, Speed 400 i Scrambler 400 X łączą niewielką szerokość z niskimi siedzeniami, 790 mm dla modelu Speed 400 i 835 mm dla modelu Scrambler 400 X, i niską wagą 170 / 179 kg, by zapewniać świetne właściwości jezdne przy niskich prędkościach i łatwość manewrowania z możliwością postawienia stopy na ziemi.
Obydwa modele posiadają specyficzne dla siebie ustawienie podwozia, z zupełnie nowymi ramami, skręcaną ramą pomocniczą, aluminiowym wahaczem połączonym z zawieszeniem zestrojonym w kierunku łatwości prowadzenia – obydwa modele dostarczają znaną właścicielom Triumpha łatwość prowadzenia, zwinność i dynamikę.
Speed 400 posiada większy, 43 mm widelec upside-down typu big piston z przodu i pojedynczy amortyzator RSU z dodatkowym, zewnętrznym zbiornikiem z tyłu, lekkie, 17-calowe koła oraz typową dla roadsterów geometrię i rozstaw kół.
- Zupełnie nowa rama ze skręcaną ramą pomocniczą i aluminiowym wahaczem
- Różna geometria dostosowana do potrzeb poszczególnych modeli Speed 400 i Scrambler 400 X
- Wąska talia motocykli pozwala na łatwy dostęp do ziemi
- Komfortowa i angażująca pozycja za kierownicą w modelu Speed 400 oraz bardziej wyprostowana w modelu Scrambler 400 X
- 43 mm widelec big piston USD z przodu
- Pojedynczy amortyzator centralny z dodatkowym, zewnętrznym zbiornikiem
- Tylne zawieszenie zoptymalizowane do jazdy solo lub z pasażerem, z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
- Czterotłoczkowy, radialny zacisk z przodu z przewodami w stalowym oplocie
- Większy rozstaw kół i wyprostowana ergonomia dla modelu Scrambler 400 X
TECHNOLOGIA WSPIERANIA KIEROWCY
Dodając wygodę, osiągi i bezpieczeństwo dla kierowcy, modele Speed 400 i Scrambler 400 X oferują niektóre z najnowszych technologii skupionych na wsparciu motocyklisty, dostosowanych do każdego modelu.
Przepustnica Ride-by-Wire
System zarządzania silnikiem Bosch z przepustnicą Ride-by-Wire zapewnia liniową i intuicyjną reakcję przepustnicy oraz przewidywalne dostarczanie mocy, co poprawia łatwość prowadzenia, bezpieczeństwo i kontrolę.
Kontrola trakcji i ABS
System kontroli trakcji w obu modelach jest przełączalny za pomocą prostego włącznika on/off, dzięki czemu kierowca może szybko i łatwo dezaktywować układ. Dwukanałowy system ABS Bosch zapewnia pewne hamowanie we wszystkich warunkach, co zwiększa bezpieczeństwo i spokój ducha, a w modelu Scrambler 400 X można go również dezaktywować, dla jeszcze większej kontroli podczas jazdy w terenie.
Stylowe zegary
Czyste i nowoczesne zegary posiadają duży analogowy prędkościomierz oraz zintegrowany ekran LCD, obejmujący cyfrowy obrotomierz, zasięg i wyraźny wskaźnik biegu, widoczny w każdych warunkach oświetleniowych.
Cała ta funkcjonalność jest dostępna za pomocą intuicyjnego, łatwego w użyciu przycisku przewijania zamontowanego na kierownicy, a wyświetlacz jest nawet gotowy do pokazywania stanu akcesoriów, takich jak podgrzewane manetki (jeśli są zamontowane). Wygodnie umieszczony port ładowania USB-C umożliwia ładowanie urządzeń zamontowanych na kierownicy, takich jak smartfony i systemy nawigacyjne, w trakcie jazdy.
Ten genialny system zmniejsza siłę potrzebą do operowania dźwignią sprzęgła, redukując zmęczenie podczas jazdy z częstymi zatrzymaniami, a także poprawiając pewność i spokój kierowcy poprzez zapobieganie blokowaniu się tylnego koła podczas redukcji biegów.
Zaprojektowane pod kątem wydajności, potężna przednia lampa posiada charakterystyczne światło do jazdy dziennej sygnowane Triumph, podczas gdy światło tylne zawiera nowoczesną sygnaturę świetlną wraz z formowanymi prowadnicami światła i brandingiem Triumph. Smukłe, współczesne kierunkowskazy uzupełniają całość.
Zarówno Speed 400, jak i Scrambler 400 X są wyposażone w standardzie w blokadę kierownicy oraz immobilizer antykradzieżowy. Zintegrowany z kluczem zapłonowym chip transpondera zapewnia, że tylko właściciel może uruchomić silnik.
- Wysoki poziom technologii skoncentrowanej na kierowcy, aby poprawić osiągi i bezpieczeństwo
- Przepustnica ride-by-wire dla poprawy łatwości prowadzenia, bezpieczeństwa i kontroli
- Wyłączalna kontrola trakcji zarówno w modelu Speed 400, jak i Scrambler 400 X
- Dwukanałowy system ABS (wyłączalny w modelu Scrambler 400 X)
- Łatwe do operowania sprzęgło
- Stylowe nowe przyrządy (analogowe i LCD)
- Oświetlenie LED
- Immobilizer
ZBUDUJ MOTOCYKL DLA SIEBIE
Ponad 25 oryginalnych akcesoriów dostępnych dla modeli Speed 400 i Scrambler 400 X. Od stylizacji i komfortu po bagaż i zabezpieczenia, oba motocykle mogą być dostosowane do szerokiego zakresu potrzeb kierowców.
Właściciele mogą skonfigurować swój nowy motocykl w łatwym w użyciu konfiguratorze online lub zakupić akcesoria od dowolnego autoryzowanego dealera Triumph – wszystkie akcesoria Triumph są projektowane i rozwijane razem z motocyklami, aby zapewnić idealne dopasowanie i funkcjonalność oraz są objęte tą samą, dwuletnią, nieograniczoną kilometrami gwarancją.
WARTOŚĆ NIE DO POBICIA
Z przodującymi w klasie osiągami, niezrównaną jakością i niskimi kosztami eksploatacji, te ekscytujące modern klasyki posiadają niesamowity stosunek ceny do wartości.
Zarówno Speed 400, jak i Scrambler 400 X będą miały konkurencyjną cenę w porównaniu z głównymi konkurentami na każdym rynku, zapewniając niesamowicie atrakcyjną propozycję dla kupujących – zarówno pod względem ogólnej wartości, jak i ceny początkowej.
Oba modele zostaną wprowadzone na rynek indyjski od przyszłego miesiąca i będą dostępne w sprzedaży na innych rynkach od początku 2024 roku, wtedy też zostaną ogłoszone ich ceny.
- Bardzo konkurencyjna cena
- Najlepsze osiągi i jakość
- Topowy w swojej klasie interwał serwisowy wynoszący 16 000 km
- Dwuletnia gwarancja bez limitu przebiegu
- Dostępne do sprzedaży od początku 2024 rok
SPECYFIKACJA Speed 400/Scrambler 400 X
PODWOZIE Scrambler 400 X
WYMIARY I MASA Scrambler 400 X