Spalanie: 5.03
Dodaj
Ilość raportów: 7

Spalanie Yamaha XT 1200Z Super Ténéré

Minimalne: 4.45

Średnie: 5.03

Maksymalne: 6.83

Opinie o Yamaha XT 1200Z Super Ténéré

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 3

Silnik: 4.7
Hamulce: 5.0
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.0
Ocena: 5/5 |
ST mam od roku. Kupiłem, ponieważ szukałem... GS'a1200. Przez ogromny przypadek trafiłem na ten model Yamahy. Umówiłem się na jazdę testową w salonie i po skończonej wiedziałem, że już nie chce innego moto. Łatwość z jaką się go prowadzi, pewność i przewidywalność. Jak zauważa większość, masy ubywa w momencie ruszenia z miejsca. W zasadzie sezonu nie zakończyłem na zimę. Osłona przed wiatrem (szyba, zbiornik, handbary) pozwala na podróżowanie nawet poniżej zera. Hamulce bajka. Jednym palcem ogarniam normalna jazdę, dwa wystarczą do skutecznego hamowania. Motocykl rewelacyjnie hamuje. Do dynamiki tez nie za bardzo można się przyczepić. Nie jest to przecinak, więc jak ktoś szuka atomowych przyspieszeń to nie ten segment. Podstawowy serwis ogarnie sam właściciel motocykla (o ile lubi się troszkę ubrudzić). Bezawaryjność to również mocna strona tego motocykla, chociaż nie mam jeszcze prawa do oceniania tego aspektu, to z opinii innych właścicieli wiem, że tak jest.
ST została stworzona jako wól roboczy. Prosty, wytrzymały motocykl, który zawiezie na koniec świata i pozwoli jeszcze wrócić do cywilizacji. Stalowa rama i klasyczna instalacja (wyśmiewana przez... z reszta i tak wszyscy wiedzą) ułatwi ewentualną naprawę w warunkach polowych - niech ktoś znajdzie spawacza aluminium daleko poza granicami cywilizacji. Instalacje można zastąpić, zdublować naprawić również poza ASO. Niewyżyłowany silnik... setki tysięcy kilometrów przejechanych bezawaryjnie. Spalanie też na akceptowalnym poziomie. Mój rekord to 4,2l/100km a znam takich co schodzą niżej. Trzeba lepszej reklamy? Ja swój motocykl kocham miłością prawdziwą i odwzajemnioną :)
Odpowiedz | Przydatna (15) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Bardzo dobry motocykl, dla kogoś kto podróżuje. Pozwala na bezstresowy zjazd z asfaltu, nawet z bagażami i pasażerem. Szutry mu niestraszne. Jednak trudny teren to nie jego bajka, jest za ciężki. Mimo to podczas normalnej jazdy i manewrach tego nie czuć. 100 kg gdzieś znika, zawieszenie pozwala na wiele, można latać nim po winklach jak lekkim naked'em. Silnik jest bardzo elastyczny i ekonomiczny. Ochrona przed wiatrem dla ludzi o wzroście do 180 cm jest bardzo dobra.
Wada sa luzujące się szprychy, trzeba o tym pamiętać przed dłuższymi wyjazdami, dźwięk tłumika jest bezpłciowy, podczas jazdy wcale go nie słychać. A silnik pracuje dość szorstko.
Odpowiedz | Przydatna (5) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Super motocykl
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Dane techniczne Yamaha XT 1200Z Super Ténéré

Osiągi

Moc max.
110 KM / 7250 rpm
Max. moment obrotowy
114 Nm / 6000 rpm
V-max
192 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
23 L

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowu, amortyzatory sprężynowe, tłumienie olejowe, skok 190 mm
Tył
wahacz, amortyzator sprężynowe, tłumienie gazowo-olejowe, skok 190 mm

Hamulce

Przód
hydrauliczny, 2x tarcza 310 mm,
Tył
hydraulicznym, pojedyncza tarcza 282 mm
ABS
w standardzie

Silnik

Typ
czterosuwowy, 2 cylindry w układzie rzędowym, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
1199 ccm
Stopień sprężania
11.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
wał napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2255 x 980 x 1410 mm
Rozstaw osi
1540 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
261 kg
Rama
typu Backbone

Eksploatacja Yamaha XT 1200Z Super Ténéré

Opony

Opona przód
110/80R19M/C 59V
Opona tył
150/70R17M/C 69V
Ciśnienie z przodu
225 kPa
Ciśnienie z tyłu
250 kPa (przy obciążeniu poniżej 90 kg), 25290 kPa (przy obciążeniu powyżej 90 kg)

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.1
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.4
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W/30, 10W/40, 10W/50, 15W/40, 20W/40/ 20W/50

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
wał napędowy

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.8
Zbiornik rezerwowy
0.3
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Honda VFR 1200X DTC Crosstourer 2014Yamaha XT 1200Z Super Ténéré (2010)

Yamaha Tracer 900 (2015 - 2017)Yamaha XT 1200Z Super Ténéré (2010)

Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003)Yamaha XT 1200Z Super Ténéré (2010)

BMW R 1200GS 2014Yamaha XT 1200Z Super Ténéré (2010)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności