Pozostałe Generacje Modelu Yamaha XJ

Opinie o Yamaha XJ 600 Diversion S

Opinia: 4.0/5

Liczba głosów: 7

Silnik: 4.4
Hamulce: 3.4
Bezawaryjność: 4.7
Frajda z jazdy: 3.9
Przyciąganie wzroku: 3.7
Ocena: 3/5 |
Silnik jest to nie wysilona 600 chyba słabszej jednostki w tej pojemności już nie ma. Natomiast jego wytrzymałość chyba przebija wszystkie motocykle klasy 600. Nie znam bardziej bez awaryjny i wytrzymały silnik niż ten. Do żadnego innego motocykla niema tańszych części używanych niż to tego modelu. Felgę tylną z łożyskami oponą i zębatką w dobrym stanie kupimy za 30-60 zł. Silnik wraz z osprzętem w dobrym stanie kupimy za 400-600zł. Motocykl oddaje moc bardzo liniowo przez co jest nudny. Hamulce (jedna tarcza to spowalniacz), kupujcie tylko wersje po 1997 gdyż mają one 2 tarcze z przodu jedynie one hamują jak jedziemy sami a z pasażerem co najwyżej spowalniają.
Bezawaryjność tegoż modelu jest wręcz legendarna.
Frajda z jazdy przeciętna jak u konkurencji 500 nic szczególnego. Nie przyciąga wzroku, jest nijaki, zresztą tak samo jak jego konkurencja czyli gs 500, er 500, cb 500.

Motocykl ma miękki przód przez co szybko dobija podczas hamowania przodem z pasażerem. Turystyczna jazda z bagażami i pasażerem po 3-4 tys. km kończy się wyciekiem oleju z przednich lag. Motocykl nadaje się jak najbardziej do codziennej jazdy z punktu A do B pali około 6L paliwa. Jeśli chcecie go kupić to kupujcie wersje Diversion gdyż ta daje dużo większy komfort podczas podróży. Jest to jedyny motocykl który kupicie za 3 tys zł i nie będzie to mina, niema tak tanich używanych motocykli na rynku wtórnym które są w tak dobrym stanie,. A za 5 tys zł kupicie już perełkę z dodatkami gdzie za tą cenę można kupić w średnim stanie bandita.
Odpowiedz | Przydatna (21) | Nieprzydatna (3)
2023-10-03 20:55:30 | Autor: Gość
Haha lepiej bym tego nie opisal ale i tak najlepszy opis na wstepie ze kolega ma i nie chcesz zeby zwyzywal haha
Ocena: 4/5 |
Miałem XJ z '96 roku. Sprzęt kupiony do trzaskania kilometrów. To na pewno ciekawy motocykl dla początkujących riderów. Naprawdę bezawaryjny, do 160km/h całkiem żwawy. Ale bez szału. Zadowala się około 5 litrami zwykłej benzyny. Z przodu tylko jedna tarcza i na początku muszę przyznać, że hamulce to był dramat. Na szczęście wystarczyło wymienić klocki i oponę z przodu na nowe, plus stalowy oplot i to wystarcza do sprawnego hamowania. Moim zdaniem największy koszmar tego motocykla to zawieszenie. Jest strasznie miękkie przez co przejście z zakrętu z jednej strony na drugą (nie daj boże z pasażerką) to dramat. Na zakrętach szczerze powiedziawszy nigdy nie czułem się pewnie. Kolejna rzecz to wibracje w niskim zakresie obrotów. No co tu dużo mówić, masakra. Na szczęście powyżej 5 tys. RPM jest już dobrze. Biorąc pod uwagę że zadbany egzemplarz można kupić za 4-5 tys PLN to można wybaczyć starej IKSJOCIE te wady i pykać kilometry po malowniczych trasach :)
Odpowiedz | Przydatna (7) | Nieprzydatna (1)
rozwiń
Spalanie: 4.77
Dodaj
Ilość raportów: 7

Spalanie Yamaha XJ 600 Diversion S

Minimalne: 4.26

Średnie: 4.77

Maksymalne: 6.01

Dane techniczne Yamaha XJ 600 Diversion S

Osiągi

Moc max.
61.0 KM / 8500 rpm
Max. moment obrotowy
53.0 Nm / 7000 rpm
V-max
185.7 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L

Zawieszenie

Przód
38 mm widelec teleskopowy, skok 140 mm
Tył
amortyzator typu monoshock, skok 110 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 298 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, zacisk 2-tłoczkowy

Silnik

Typ
4-suwowy, 4-cylindrowy, DOHC, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa
599.0 ccm
Stopień sprężania
10.0:1
Układ zasilania
gaźniki

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2170 x 750 x 1205 mm
Rozstaw osi
1445 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
198.0 kg
Rama
stalowa, rurowa

Eksploatacja Yamaha XJ 600 Diversion S

Opony

Opona przód
110/80-17
Opona tył
130/70-18

Układ Smarowania - Olej

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Wymiana oleju silnikowego w motocyklu.

Układ napędowy

Układ chłodzenia

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Honda CB 500 (1996 - 2003)Yamaha XJ 600 Diversion S (1992 - 1998)

Kawasaki ER-5 (1997 - 2006)Yamaha XJ 600 Diversion S (1992 - 1998)

Yamaha XJ 600 Diversion S (1992 - 1998)Kawasaki GPZ 500S/Ninja 500R (1993 - 2009)

Ducati Monster 600 (1994 - 2001)Yamaha XJ 600 Diversion S (1992 - 1998)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności