Pozostałe Generacje Modelu Yamaha TDM

Spalanie: 5.46
Dodaj
Ilość raportów: 11

Spalanie Yamaha TDM 850

Minimalne: 4.63

Średnie: 5.46

Maksymalne: 6.80

Opinie o Yamaha TDM 850

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 15

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.9
Frajda z jazdy: 4.9
Przyciąganie wzroku: 4.3
Ocena: 5/5 | Autor: chrisskross
Pierwszy rumak. Znakomity. Jak na pierwszego trzeba go trochę okiełznać, ale na brak mocy nie narzekam. Brak owiewek i osłon dolnych to mały minus. Szyba turystyczna konieczna, z firmową urywa głowę przy 100.
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 | Autor: Rook
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (5)
Ocena: 5/5 | Autor: paw
2ga generacja - 4TX poza wzmocnieniem ramy w newralgicznym, sprawiającym kłopoty, punkcie, ma zmieniony silnik pracujący bardziej jak Vka. Więcej mocy kosztem momentu obrotowego.
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 | Autor: darco
super motór
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 4/5 | Autor: Szymon
wg mnie super sprzęt, przelatałem na nim kilkadziesiąt kkm i zawsze dobrze się spisywał - nawet przy przelotach po 1000km na raz
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: krysiek
super
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Karpik
Mega sprzet :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Lepszy od innych... Itd
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Paweł
4TX - Motocykl do tańca i do różańca :). Po asfalcie można oponki podomykać, w lesie i na szutrach spokojnie można polatać. Wygodna pozycja. Świetna praca silnika, mocy jest tak akurat. Ochrona przed wiatrem tylko z akcesoryjną szybą i to też nie jest jakaś bajka, ale da się spokojnie przelotówki robić. Generalnie jak się już kupi TDM-ę to trudno ją sprzedać :).
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
rozwiń

Yamaha TDM 850

W czasach gdy pojęcie szybkiego szosowego enduro było neologizmem i czystą abstrakcją a komunistyczny blok wschodni żywym wspomnieniem - Yamaha zaprezentowała coś, co nie bez przyczyny można było nazwać kociołkiem panoramixa. 

Innowacyjna konstrukcja

Lekka rama typu Deltabox, zrodzona na torach wyścigowych i wcześniej stosowana w sportowych maszynach, odkryty silnik i wyprostowana pozycja jak w nakedach, a do tego zwarta konstrukcja i wysoki skok zawieszenia charakterystyczny dla maszyn enduro.

TDM 850 po raz pierwszy został zaprezentowany w 1990 roku i z miejsca przylgnęła do niego łatka nowatorskiej konstrukcji. Powstała maszyna, która wyznaczała nową niszę - wprawdzie nie była tak szybka jak topowe supersporty ani nie była najlepsza w ostrym terenie - ale żaden sport nie był wstanie poruszać się tak dobrze po szutrze, i żadne enduro nie było tak szybkie na asfalcie. 

Żwawy dziadek 

TDM to żwawy motocykl, mimo swojej konstrukcji oferuje lepszy stosunek mocy do wagi niż np. popularny Bandit 600. Przyspieszenie do 100km/h trwa nieco ponad 4s - dynamiczne wyprzedzanie w mieście i w trasie to chleb powszedni. Wjazd na autostradę także nie stanowi problemu - TDM rozpędza się aż do 208km/h, niestety ochrona przed wiatrem to słaby punkt tego motocykla. Już powyżej 120km/h wiatr zaczyna targać naszym kaskiem i delikatnie próbuje odpychać nasze kolana od skromnych, bocznych owiewek. 

Motocykl jest zwarty i wąski, więc spokojnie możemy przeciskać się w ciasnych ulicach i korkach. Manewrowanie nim po mieście należy do łatwych, a zawracanie to zwykła formalność. 

Boczne drogi

TDM ma 18 calową felgę z przodu, trochę więcej niż standard szosowy i zdecydowanie za mało jeżeli mówimy o szybkich podróżach po bezdrożach. Przy tym rozmiarze niestety jesteśmy skazani na opony szosowe, więc nasze wjazdy w teren ograniczą się do utwardzonych leśnych duktów, dojazdów na plaże i okoliczne wierze obserwacyjne. Błoto może być już zbyt dużym wyzwaniem. Natomiast zła pogoda, dziury, studzienki i kiepski asfalt - to właśnie tam TDM czuje się bardzo dobrze. 

Wady

Silnik R2 - produkuje wibracje przy niższych obrotach. Aby dobrze się zbierał, trzeba go wrzucić powyżej 5.000 rpm. Wczesne modele miały apetyt na paliwo (nam podczas dynamicznej jazdy spalił ok 7L). Szyba turystyka, oznacza doinwestowanie w akcesoryjną szybę. 

Trzeba pamiętać także o tym, że we wcześniejszych wersjach, niechromowane tłumiki potrafiły porządnie rdzewieć. Nasza wersja na chromowanych tłumikach nie miała już tego problemu, a krótkie tłumiki zapewniały także miły pomruk. 

Nietypowe rozmiary przedniego koła powodują duże trudności w dobraniu opon uniwersalnych, terenowo-szosowych. (18 cali). Będziemy skazani raczej na opony szosowe. Reflektory są co najwyżej średnie z nastawieniem na kiepskie. Więc raczej nie planujcie nocnych wyjazdów, lub zainwestujecie w lepsze oświetlenie.  

Dane techniczne Yamaha TDM 850

Osiągi

Moc max.
77.0 KM / 7500 rpm
Max. moment obrotowy
80.4 Nm / 6000 rpm
V-max
207.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
20.0 L

Silnik

Typ
4-suwowy, 2-cylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
849.0 ccm
Stopień sprężania
10.5:1
Układ zasilania
gaźniki MIKUNI BDSR38 x2

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5-przełożeniowa
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2165 x 790 x 1285 mm
Rozstaw osi
1475 mm
Masa pojazdu zalanego płynami
232.0 kg
Rama
typu Diamond

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy, amortyzatory sprężynowe, tłumienie olejowe, skok 149 mm
Tył
pojedynczy amortyzator De Carbon, tłumienie gazowo-olejowe, skok 144 mm

Hamulce

Przód
podwójna tarcza 298 mm, czterotłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 245 mm, dwutłoczkowy zacisk

Eksploatacja Yamaha TDM 850

Opony

Opona przód
110/80 ZR18 (58W)
Opona tył
150/70 ZR17 (69W)
Ciśnienie z przodu
225 kPa
Ciśnienie z tyłu
275 kPa
Koło przednie
18 x MT3.00
Koło tylne
18 x MT4.00

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
3.5
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
3.6
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-30, 10W-40, 15W-40, 20W-40, 20W-50
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Zębatka przednia
16
Zębatka tylna
43
Luz łańcucha
40~40

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.7
Zbiornik rezerwowy
0.3
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)Yamaha TDM 900 (2002 - 2010)

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)Honda XL650V Transalp (1987 - 2007)

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)Yamaha XJ 900 Diversion (1994 - 2002)

Yamaha FZS 600 Fazer (1998 - 2004)Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności