WIĘCEJ ZETÓW!

Nowe Z900, tylko po co?

Na targach Intermot, poza nowym Z650, Kawasaki zaprezentowało nowego Z900. Obecnie w ofercie Zieloni posiadają Z800 i Z1000, skąd więc pomysł na wprowadzenie Z900? Sto centymetrów sześciennych miało by być warte tworzenia nowego modelu? Tylko kto miałby być odbiorcą takiego motocykla? Cały problem to czysta nomenklatura! 
Z900 zostanie wyposażony w czterocylindrowy silnik  948cc zbudowany w oparciu o silnik z obecnej Z1000. Właściwie, dlaczego nie nazwano tego modelu Z950? 
126 koni mechanicznych będzie współpracowało ze skrzynią za pośrednictwem sprzęgła antyhoppingowego, tak jak w przypadku wspomnianego już dzisiaj Z650.

Silnik niemalże bez zmian, co z ramą i resztą?
Silnik jest umieszczony w zupełnie nowej, stalowej ramie kratownicowej. Dzięki takiemu rozwiązaniu nowy Zet będzie ważył maksymalnie 210kg. Niska masa dodatkowo zostanie połączona z nisko zawieszonym siedziskiem - zaledwie 794mm.

Z900 osadzony jest na 41mm lagach typu USD, wyposażonych regulację odbicia i napięcia wstępnego z przodu, oraz poziomym amortyzatorze typu monoshock. Oczywiście ten, również będzie wyposażony w regulację. Aby zatrzymać całość motocykl zostanie wyposażony w tarcze 300mm  z przodu, w które będą się wgryzać czterotłoczkowe zaciski wyposażone w system ABS dostarczonych przez Nissin.

Podobnie jak w przypadku Z650, również i tutaj będzie dostępna szeroka gama kolorystyczna w tym modelu.

Z900 będzie dostępny w  malowaniach Pearl Mystic Szary / Czarny Metallic Flat Spark, CANDY Lime Green / Metallic Spark Black, Metalic Spark Black / Metallic Spark Black and candy Plasma Blue / Metaliczny szary grafitowy (Special Edition)