Spalanie: 4.03
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Triumph Bonneville T100

Minimalne: 3.69

Średnie: 4.03

Maksymalne: 4.89

Opinie o Triumph Bonneville T100

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 5

Silnik: 4.6
Hamulce: 4.2
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.8
Przyciąganie wzroku: 4.8
Ocena: 5/5 | Autor: AG
super sprzęt
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: AG
świetny motocykl do codziennej jazdy jak i na dalsze wypady
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Świetny motorek. Przyciąga wzrok większości ludzi wokół.
Bardzo elastyczna jazda z fajnym dźwiękiem. Do tego bardzo oszczędny w spalaniu.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Triumph Bonneville T100

Jak smakuje klasyczna motoryzacja w wydaniu motocyklowym? Aby tego spróbować wcale nie musisz spędzić całej zimy w garażu, a z pierwszej jazdy w sezonie wracać na pieszo. Dobra, wiem - są ludzie, którzy to kochają. Rozumiem. Jednak można spróbować tego w łatwiejszej odmianie. 

Triumph

Brytyjczycy od lat zajmują się produkcją ultra klasycznych maszyn. Niech japońskie szlifierki rozkręcają się do czerwoności, nasza maszyna nie musi być najbardziej zaawansowana na rynku - ale każdy kto zasiądzie za jej sterami ma poczuć ducha motoryzacji. 

Bardzo klasycznie


I właśnie tak jest w przypadku Bonneville'a T100, motocykla w którym liczą się szczegóły, smaczki i prosta radość czerpana z jazdy. T100 całym sobą ma przypominać nam motocykle, za którymi wariował cały świat w poprzednim wieku. Dosiadając Triumpha dostajemy motocykl o klasycznej linii, z prostą kanapą i okrągłymi licznikami. Pod nami spokoje pracuje spory silnik, który przyjemnie oddycha przez oldschoolowe końcówki tłumików. Nawet opony do Pirelli o specjalnym bieżniku wzorowanym na tym sprzed lat! 

Bonnevile - jeden z najsłynniejszych modeli Triumpha. 

Nazwa tego modelu jest kontynuowana nie bez powodu. To własnie te motocykle rozsławiły Triumpha w Europie. Były szybkie, bardzo szybkie. Każdy je chciał mieć. 

Zobacz więcej o historii Triumpha

Zobacz video recenzję Triumph Bonneville Bobber 1200

Zobacz video recenzję Triumph Scrambler 900

Zobacz video recenzję Triumph Street Cup

Dwa gary w rzędzie! 

Pod bakiem T100 pracuje tradycyjnie silnik rzędowy, dwucylindrowy. Przecież nie mogło być inaczej! Jednak dzisiaj, bonneville nie są już nastawione na prędkość - o czym świadczy moc i sposób jej oddawania. To jednak wcale nie oznacza totalnie dziadkowej jazdy. Owszem, zawieszenie jest miękkie, wygodne, wybitnie nastawione na komfort a układ hamulcowy nie jest stworzony do precyzyjnego hamowania z dużych prędkości. Ba, nawet moc w porównaniu do poprzedniego modelu spadła... jednak tylko na pozór.


Do dyspozycji mamy 55 KM i wydaje się to śmieszną wartością z pojemności 900ccm. Jednak konie mechaniczne nie grają tutaj głównej roli. Ktoś by mógł powiedzieć jak to? A tak - ponieważ do gry włącza się 80 Nm z czego większość z nich dostępna jest już od najniższych obrotów. To właśnie wysoki i szybko dostępny moment obrotowy odpycha nas motocykl do przodu. Robi to skutecznie, przyjemnie i gładko. 

Na ciasnych górskich zakrętach T100 ani na chwilę nie łapał zadyszki, nie była to sportowa jazda - ale dzielnie i żwawo szedł pod górę, wychodząc z kolejnych zakrętów. Do tego elastyczność silnika jest świetna i to na każdym biegu. 

Skrzynia biegów - jest. 

I to w zasadzie wszystko co można o niej powiedzieć. Owszem, pamiętam, że nie mam od tego motocykla oczekiwać superprecyzji motocykli sportowych, jednak działanie skrzyni nadal jest twarde, lekko toporne i nie do końca daje nam informację zwrotną czy wbiliśmy kolejny bieg. Ani razu nie bieg nie wypadł, nie znalazłem też "ukrytego luzu" - jednak przydałoby się trochę gładsze działanie. Ten typ tak ma. 

Odrobina nowoczesności. 


Pomimo swojego ortodoksyjnego przywiązania do stylu klasycznego, Triumph wyposażył swój motocykl w system ABS, kontrolę trakcji i komputer pokładowy. Możemy więc kontrolować spalanie, które bez większych problemów mieści się poniżej 5L. Dzięki takim zabiegom dostajemy nowoczesny, przyjemny i przede wszystkim prosty w obsłudze codziennej motocykl w klasycznym wydaniu.

Podsumowanie

Triumph Bonneville T100 to klasyczna maszyna we współczesnym wydaniu. Jest to motocykl z niewysiloną jednostką napędową o sporej dynamice i wysokiej elastyczności na każdym biegu. Do tego dodajmy niskie spalanie, przydane systemy na pokładzie i najważniejsze - styl i smak klasycznej motoryzacji, przy czym ten smak nie będzie zbyt ostry, a my nie ubabrzemy się w oleju i smarze przy każdej jeździe. Za takie wrażenia Brytyjczycy wołają w Polsce 42 900zł. 

Dane techniczne Triumph Bonneville T100

Osiągi

Moc max.
55 KM / 5900 rpm
Max. moment obrotowy
80 Nm / 3230 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
14.5 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, dwa cylindry, DOHC, chłodzony powietrzem
Pojemność skokowa
900 ccm
Stopień sprężania
10.55:1
Układ zasilania
elektroniczny wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
moker, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Rozstaw osi
1450 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
213 kg
Rama
stalowa podwójna kołyska

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy Kayaba 41 mm, skok 120 mm
Tył
dwa chromowane amortyzatory sprężynowe Kayaba, skok 120 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 310 mm, dwutłoczkowy zacisk Nissin
Tył
pojedyncza tarcza 255 mm, dwutłoczkowyzacisk Nissin
Abs
Tak

Eksploatacja Triumph Bonneville T100

Opony

Opona przód
100/90 R18
Opona tył
150/70 R17

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch

Yamaha XSR 700 (2015)Triumph Bonneville T100 (2017)

Yamaha MT-07 (2013 - 2017)Triumph Bonneville T100 (2017)

Triumph Bonneville T120 (2016)Triumph Bonneville T100 (2017)

Aprilia Mana 850 (2007)Triumph Bonneville T100 (2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności