Spalanie: 4.39
Dodaj
Ilość raportów: 8

Spalanie Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto )

Minimalne: 3.58

Średnie: 4.39

Maksymalne: 6.12

Opinie o Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto )

Opinia: 4.4/5

Liczba głosów: 18

Silnik: 4.4
Hamulce: 4.1
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 4.4
Ocena: 4/5 | Autor: Szymon
Najlepszy SuperMoto! Świetna recenzja byle tak dalej :)
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Paweł
Niezbyt mocne ale mega wytrzymałe :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Patryko
Super sprzet
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: MonsterOfficial
Nie ma lepszego w tej cenie!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: Mr. R
Skąd wyście tą tarcze 320mm wzięli? W serii siedzi 310.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Kuba
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już bardzo blisko!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 1/5 | Autor: Supermoto
Najlepsze supermoto w swojej klasie.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
rozwiń

Suzuki DR-Z 400 SM

Ten motocykl jest pełen skrajności i w zasadzie patrząc wyłącznie na papier z danymi technicznymi oraz niską sprzedażą motocykli tej klasy - nie ma żadnych merytorycznych powodów, aby istniał.

Naj... słabszy?

To najsłabszy, najwolniejszy i najgorzej hamujący motocykl w swojej klasie, i jakby tego było mało - wcale nie jest najtańszy. Po co więc marnować siły, i robić o nim film? Bo oferuje jedną rzecz, której nie ma nikt inny i właśnie to zdecydowało o dobrym przyjęciu na rynku i jego niezachwianej pozycji od blisko 10 lat.

DR-Z On Road

Tak jak większość supermociaków, tak i nasza DRZ'ta wywodzi się z offroadu, a najbliższej jej do modelu S. Zmiany jakie tutaj zastosowano to głównie przednie zawieszenie USD z pełną regulacją z modelu RMZ 250, przednia tarcza hamulcowa 320 i 2 tłoczkowy zacisk.

Zmiany wizualne zatrzymały się na przednim błotniku i owiewce, mają delikatnie inny ostrzejszy kształt. Wygląd jak i motocykl, nie zmienił się od początków produkcji - ma dekadę na karku. Jak na współczesne standardy SM jest trochę bardziej toporny, mniej wyszukany, rama jest bardzo prosta - ale nadal widać, że jest to supermoto.

Naj...lżejsza

Przystosowanie On road dodało do naszej wagi 2 kg, więc ostatecznie stanęło na 134 kg na sucho. Suzuki nie starało się wyprodukować jakiś super lekki sprzęt, a mimo to w stawce drogowych (nie wyczynowych) SM nadal jest to lekki sprzęt. Od KTM'a LC4 640 - jest lżejszy o 15kg, od dziobaka o 18kg a od Husky SMS 630 o 24kg. To w świecie supermoto znaczne różnice, jednak nie zapominajmy o tym, że jest od nich także znacznie słabsza.

Naj... lepszy!  

Jest jedna rzeczy, w której DRZ'tka jest najlepsza. I... jest to silnik. Ten sam silnik, który produkuje (standardowo) 40 KM i niedomaga na długich prostych, okazuje się prawdziwym tytanem pracy. Z supermoto kojarzy się jedna rzecz... częsty serwis i remonty. Praca liczona w motogodzinach, a im bardziej wysilona jednostka, tym częstsze zaglądanie do silnika. 

W DRZ tego nie ma. Praca silnika jest liczona w kilometrach, nie motogodzinach - jak w normalnym szosowym motocyklu. Trwałość tej jednostki napędowej jest wysoka, a dostęp do części zamiennych (w dobrych cenach) bezproblemowa. Silnik pragnie tylko dobrego oleju i dobrej zabawy, bez zbędnych czułości. I właśnie dlatego DRZ jest najlepsza. 

40KM

DRZ ma ponad 200ccm mniej od typowych europejskich drogowych supermoto, a różnica w mocy sięga od 15 do 19KM na niekorzyść Japończyka. To czego ten motocykl nie cierpi - to długie proste. Jest na nich zwyczajnie diabelnie nudno. Zabawa w przyspieszanie mocno słabnie po przekroczeniu 130km/h, by ostatecznie dobić do 145 km/h (seryjny motocykl). Wyraźnie jednak czujemy, że wszystko powyżej 140 przychodzi z dużym wysiłkiem i zwyczajnie męczy silnik.

Sytuacja zmienia się na lepsze, gdy wjedziemy na wąskie, ciasne zakręty. Wówczas niska masa i żwawy w dolnej części obrotów silnik dają ogrom frajdy. DRZ zmienia się w zupełnie inny motocykl - każdy nawet najwęższy zakręt jest nasz! Duże maszyny? Mogą tylko patrzeć jak odjeżdżamy im z każdym kolejnym zakrętem. 

Jeszcze ciekawiej robi się, gdy wjedziemy na gorszy asfalt - DRZ wcale nie musi zwalniać. Grube zawieszenie od RMZ świetnie sobie radzi, a my śmigamy dalej. Kocie łby, dziury, nierówności? Na SM możesz o tym zapomnieć. 

Idealny do miasta

Niska masa, zrywny choć nie mocarny silnik, wybieranie nierówności i niskie spalanie - to brzmi jak idealny przepis na miejski motocykl. Tak, moim zdaniem Suzuki DRZ 400 SM to jeden z najlepszych sprzętów, które możemy ujeżdżać w mieście. Oczywiście, bagażnik tutaj nie istnieje, ale jeżeli nie wykorzystujecie motocykla w roli mobilnego transportera zakupowego - będzie zachwyceni. DR-Z przejeżdża przez każdy korek, świetnie radzi sobie przeskakując między chodnikami, a zaparkować można ją praktycznie wszędzie (jest jak rower). 

Spalanie? Jazda zgodnie z przepisami 3.3L. Ostre upalanie na torze kartingowym - 6L. To praktycznie spalanie z klasy 125ccm... cena paliwa przestaje mieć znaczenie. 

Dla kogo?

Dla każdego, kto używa motocykla do jazdy po mieście. Dla każdego kto jest już znudzony ciężkimi 600-tkami, które trzeba wysoko kręcić. DRZ można jeździć także na kat. A2. Czy polecamy ten motocykl? Bardzo - to idealny sprzęt, żeby rozwijać swoje umiejętności i próbować nowych rzeczy. 


Dane techniczne Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto )

Osiągi

Moc max.
39.7 KM / 8500 rpm
Max. moment obrotowy
39.0 Nm / 6600 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
5.5 s
V-max
145.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
10.0 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, jednocylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
398.0 ccm
Stopień sprężania
11.3:1
Układ zasilania
gaźniki MikuniT BSR36 CV

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2220 x 870 x 1185 mm
Rozstaw osi
1460 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
134.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
146.0 kg
Rama
stalowa, obwodowa

Zawieszenie

Przód
USD Showa, regulacja napięcia wstępnego sprężyn, tłumienia i odbicia
Tył
Centralny element tłumiąco-resoujący, regulacja napięcia wstępnego sprężyn, tłumienia i odbicia, wahacz aluminiowy

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 310 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
pojedyncza tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
nie

Eksploatacja Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto )

Opony

Opona przód
120/70-17 (Dunlop D208)
Opona tył
140/70-17
Koło przednie
szprychowe, 17 - cali
Koło tylne
szprychowe, 17 - cali

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
1.7
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
1.8
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Luz łańcucha
40~40

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)Yamaha XT 660X (2004 - 2015)

Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)Yamaha WR 450F (2003 - 2008)

Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)KTM 690 Supermoto (2007 - 2011)

KTM 390 Duke (2017)Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności