Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)

Opinia: 4.5/5

Liczba głosów: 11

Opinie o Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto )

Silnik: 4.5
Hamulce: 4.3
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 4.5
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Super maszynka
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 | Autor: Mr. R
Skąd wyście tą tarcze 320mm wzięli? W serii siedzi 310.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Kuba
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już bardzo blisko!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Szymon
Najlepszy SuperMoto! Świetna recenzja byle tak dalej :)
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Scooter
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)

Spalanie: 4.44

Dodaj
Ilość raportów: 4

Spalanie Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto )

Minimalne: 3.65

Średnie: 4.44

Maksymalne: 5.50

Recenzja: Suzuki DR-Z 400 SM


Ten motocykl jest pełen skrajności i w zasadzie patrząc wyłącznie na papier z danymi technicznymi oraz niską sprzedażą motocykli tej klasy - nie ma żadnych merytorycznych powodów, aby istniał.

Naj... słabszy?

To najsłabszy, najwolniejszy i najgorzej hamujący motocykl w swojej klasie, i jakby tego było mało - wcale nie jest najtańszy. Po co więc marnować siły, i robić o nim film? Bo oferuje jedną rzecz, której nie ma nikt inny i właśnie to zdecydowało o dobrym przyjęciu na rynku i jego niezachwianej pozycji od blisko 10 lat.

DR-Z On Road

Tak jak większość supermociaków, tak i nasza DRZ'ta wywodzi się z offroadu, a najbliższej jej do modelu S. Zmiany jakie tutaj zastosowano to głównie przednie zawieszenie USD z pełną regulacją z modelu RMZ 250, przednia tarcza hamulcowa 320 i 2 tłoczkowy zacisk.

Zmiany wizualne zatrzymały się na przednim błotniku i owiewce, mają delikatnie inny ostrzejszy kształt. Wygląd jak i motocykl, nie zmienił się od początków produkcji - ma dekadę na karku. Jak na współczesne standardy SM jest trochę bardziej toporny, mniej wyszukany, rama jest bardzo prosta - ale nadal widać, że jest to supermoto.

Naj...lżejsza

Przystosowanie On road dodało do naszej wagi 2 kg, więc ostatecznie stanęło na 134 kg na sucho. Suzuki nie starało się wyprodukować jakiś super lekki sprzęt, a mimo to w stawce drogowych (nie wyczynowych) SM nadal jest to lekki sprzęt. Od KTM'a LC4 640 - jest lżejszy o 15kg, od dziobaka o 18kg a od Husky SMS 630 o 24kg. To w świecie supermoto znaczne różnice, jednak nie zapominajmy o tym, że jest od nich także znacznie słabsza.

Naj... lepszy!  

Jest jedna rzeczy, w której DRZ'tka jest najlepsza. I... jest to silnik. Ten sam silnik, który produkuje (standardowo) 40 KM i niedomaga na długich prostych, okazuje się prawdziwym tytanem pracy. Z supermoto kojarzy się jedna rzecz... częsty serwis i remonty. Praca liczona w motogodzinach, a im bardziej wysilona jednostka, tym częstsze zaglądanie do silnika. 

W DRZ tego nie ma. Praca silnika jest liczona w kilometrach, nie motogodzinach - jak w normalnym szosowym motocyklu. Trwałość tej jednostki napędowej jest wysoka, a dostęp do części zamiennych (w dobrych cenach) bezproblemowa. Silnik pragnie tylko dobrego oleju i dobrej zabawy, bez zbędnych czułości. I właśnie dlatego DRZ jest najlepsza. 

40KM

DRZ ma ponad 200ccm mniej od typowych europejskich drogowych supermoto, a różnica w mocy sięga od 15 do 19KM na niekorzyść Japończyka. To czego ten motocykl nie cierpi - to długie proste. Jest na nich zwyczajnie diabelnie nudno. Zabawa w przyspieszanie mocno słabnie po przekroczeniu 130km/h, by ostatecznie dobić do 145 km/h (seryjny motocykl). Wyraźnie jednak czujemy, że wszystko powyżej 140 przychodzi z dużym wysiłkiem i zwyczajnie męczy silnik.

Sytuacja zmienia się na lepsze, gdy wjedziemy na wąskie, ciasne zakręty. Wówczas niska masa i żwawy w dolnej części obrotów silnik dają ogrom frajdy. DRZ zmienia się w zupełnie inny motocykl - każdy nawet najwęższy zakręt jest nasz! Duże maszyny? Mogą tylko patrzeć jak odjeżdżamy im z każdym kolejnym zakrętem. 

Jeszcze ciekawiej robi się, gdy wjedziemy na gorszy asfalt - DRZ wcale nie musi zwalniać. Grube zawieszenie od RMZ świetnie sobie radzi, a my śmigamy dalej. Kocie łby, dziury, nierówności? Na SM możesz o tym zapomnieć. 

Idealny do miasta

Niska masa, zrywny choć nie mocarny silnik, wybieranie nierówności i niskie spalanie - to brzmi jak idealny przepis na miejski motocykl. Tak, moim zdaniem Suzuki DRZ 400 SM to jeden z najlepszych sprzętów, które możemy ujeżdżać w mieście. Oczywiście, bagażnik tutaj nie istnieje, ale jeżeli nie wykorzystujecie motocykla w roli mobilnego transportera zakupowego - będzie zachwyceni. DR-Z przejeżdża przez każdy korek, świetnie radzi sobie przeskakując między chodnikami, a zaparkować można ją praktycznie wszędzie (jest jak rower). 

Spalanie? Jazda zgodnie z przepisami 3.3L. Ostre upalanie na torze kartingowym - 6L. To praktycznie spalanie z klasy 125ccm... cena paliwa przestaje mieć znaczenie. 

Dla kogo?

Dla każdego, kto używa motocykla do jazdy po mieście. Dla każdego kto jest już znudzony ciężkimi 600-tkami, które trzeba wysoko kręcić. DRZ można jeździć także na kat. A2. Czy polecamy ten motocykl? Bardzo - to idealny sprzęt, żeby rozwijać swoje umiejętności i próbować nowych rzeczy. 


Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Suzuki SV 650S (2003 - 2012) vs Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)

Suzuki SV 650S (2003 - 2012)Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)

Kawasaki ZZ-R 600 (2005 - 2008) vs Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)

Kawasaki ZZ-R 600 (2005 - 2008)Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)

Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009) vs Moto Guzzi V7 Racer 750 (2011)

Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)Moto Guzzi V7 Racer 750 (2011)

BMW F 650GS Dakar (2003 - 2006) vs Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)

BMW F 650GS Dakar (2003 - 2006)Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto ) (2005 - 2009)

Dane techniczne Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto )

Osiągi

Moc max.
39.7 KM / 8500 rpm
Max. moment obrotowy
39.0 Nm / 6600 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
5.5 s
V-max
145.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
10.0 L

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2220 x 870 x 1185 mm
Rozstaw osi
1460 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
134.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
146.0 kg
Rama
stalowa, obwodowa

Zawieszenie

Przód
USD Showa, regulacja napięcia wstępnego sprężyn, tłumienia i odbicia
Tył
Centralny element tłumiąco-resoujący, regulacja napięcia wstępnego sprężyn, tłumienia i odbicia, wahacz aluminiowy

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 310 mm, dwutłoczkowy zacisk
Tył
pojedyncza tarcza 240 mm, jednotłoczkowy zacisk
Abs
nie

Silnik

Typ
czterosuwowy, jednocylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
398.0 ccm
Średnica × skok tłoka
90.0 x 90.0 mm
Stopień sprężania
11.3:1
Układ zasilania
gaźniki MikuniT BSR36 CV

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Eksploatacja Suzuki DR-Z 400SM ( SuperMoto )

Opony

Opona przód
120/70-17 (Dunlop D208)
Opona tył
140/70-17
Koło przednie
szprychowe, 17 - cali
Koło tylne
szprychowe, 17 - cali

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
1.7
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
1.8
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch
Luz łańcucha
40~40

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?