Opinie o Suzuki DR-Z 400S

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 4

Silnik: 4.8
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.5
Przyciąganie wzroku: 4.3
rozwiń
Spalanie: 5.00
Dodaj
Ilość raportów: 2

Spalanie Suzuki DR-Z 400S

Minimalne: 4.50

Średnie: 5.00

Maksymalne: 7.25

Suzuki DR-Z 400S (2000 - 2008)

Klasyka jazdy terenowej w żółtych jak Pikachu barwach. DR-Z 400 pojawiła się na rynku w 2000 roku jako następca wysłużonej w latach 90' DR350. Nowa linia produktów różniła się przede wszystkim większą pojemnością silnika, zmienionym układem rozrządu z OHC na DOHC, mokrym sprzęgłem zamiast suchego. Dokonano liftingu owiewek i zwiększono zbiornik paliwa do 10 L. DR-Z 400 mocą zbliżona była do swojego poprzednika, za to dysponowała mniejszą masa i większa wydajnością. Mogła śmiało konkurować ze swoim zielonym odpowiednikiem - Kawasaki KLX 400.

Pierwsza wersja Suzuki DR-Z 400 odpalana była "z kopa". Szybko to zmieniono wraz z kolejną wersją - DR-Z 400E (starter elektryczny). Są to maszyny przeznaczone do jazdy po torze i bezdrożach, nie posiadają homologacji do jazdy po drogach publiczncyh. Do ruchu drogowego przeznaczona jest wersja DR-Z 400S (Street) - wyposażona jest w lampę przednią i tylną, kierunkowskazy, uchwyt na tablicę rejestracyjną oraz lusterka.

W roku 2005 zadebiutowała wersja supermoto: DR-Z 400SM (SuperMotard), która różni się przede wszystkim ogumieniem. W tej wersji zamontowano  drogowe, sportowe opony Dunlopa umieszczone w czarnych felgach z aluminium. Tarcza hamulcowa z przodu została zastąpiona większą - 310 milimetrową.

DR-Z 400S zyskały popularność jako motocykle podwójnego przeznaczenia: maszyna spisuje się równie dobrze na drodze, jak i w terenie. Motocykl doceniany jest za wytrzymały silnik, wysokiej jakości elastyczne owiewki, i dobre zawieszenie. W jeździe offroadowej przeszkadzać może zbyt miękkie siedzenie, sprawiające podczas zjazdów wrażenie zsuwania się z siedzenia przez zawodnika.

Seria DR-Z kontynuowana jest przez Suzuki do dziś.

 

Dane techniczne Suzuki DR-Z 400S

Osiągi

Moc max.
39.7 KM / 8500 rpm
Max. moment obrotowy
39.0 Nm / 6600 rpm
przyspieszenie 0-100km/h
5.5 s
V-max
140.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
10.0 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, jednocylindrowy, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
398.0 ccm
Stopień sprężania
11.3:1
Układ zasilania
gaźniki Mikuni BSR36 (Keihin FCR39)

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2310 x 875 x 1230 mm
Rozstaw osi
1485 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
132.0 kg
Rama
stalowa, obwodowa

Zawieszenie

Przód
odwrócony widelec teleskopowy, sprężyny spiralne, tłumienie olejowe, 11-stopniowa kompresja, skok 290 mm
Tył
zawieszenie typu Link (wahacz wleczony), sprężyna spiralna, w pełni regulowany skok zawieszenia, 26-stopniowa kompresja, sok 295 mm

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 250 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
pojedyncza tarcza 220 mm, jednotłoczkowy zacisk

Eksploatacja Suzuki DR-Z 400S

Opony

Opona przód
80/100 - 21M/C 51P (Bridgestone Stone Trail Wing 41)
Opona tył
120/90 - 18M/C 65P (Bridgestone Stone Trail Wing 42)
Ciśnienie z przodu
125 kPa
Ciśnienie z tyłu
150 kPa (175 kPa przy jeździe z pasażerem)
Koło przednie
szprychowe
Koło tylne
szprychowe

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
1.7
Ilość oleju przy wymianie z filtrem
1.8
Zalecana klasa lepkości
SAE 10W-40
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
RK520KZO
Zębatka przednia
15
Zębatka tylna
44
Długość łańcucha
112 ogniw
Luz łańcucha
40~40

Układ chłodzenia

Ilość płynu chłodzącego (chłodnica i silnik)
1.2
Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu? Poradnik.

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Jak Wymienić Płyn Chłodniczy w Motocyklu?

Suzuki DR-Z 400S (2000 - 2008)Yamaha WR 400F (1998 - 2001)

Suzuki DR-Z 400S (2000 - 2008)KTM EXC 525 (2003 - 2007)

BMW G 310 GS (2017)Suzuki DR-Z 400S (2000 - 2008)

Suzuki DR-Z 400S (2000 - 2008)Aprilia RXV 450 (2006)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności