Stompgrip - co to jest, w czym pomaga?

    Stompgrip to prawdopodobnie jeden z najprostszych i najtańszych sposobów na szybką zmianę swojej jazdy na lepsze. Szczególnie jeśli chodzi o sportową jazdę. Najprościej mówiąc: Stompgrip to elastomerowa nakładka na zbiornik paliwa lub owiewki boczne, poprawiająca „przyczepność” motocyklisty na motocyklu. Jak każdy genialny pomysł jest to proste i efektywne!

Więcej przyczepności między nogami

    Prawidłowa technika jazdy wymaga od motocyklisty mocnego chwycenia maszyny dolną częścią ciała. Silne mięśnie nóg nadają się do tego idealnie i zapewniają dobrą współpracę z motocyklem. Problem pojawia się w przypadku gwałtownego hamowania, przyspieszania lub mocnego zwieszenia się na motocyklu. Zapewne każdy motocyklista zna to uczucie poślizgu na baku w momencie awaryjnego hamowania...

Dużo mocy wymaga dużo przyczepności. Właściciel tego motocykla nie może narzekać na jedno i drugie!

    Gładki, metalowy lub plastikowy bak paliwa znacząco utrudnia utrzymanie się na motocyklu. W takim przypadku motocyklista nie będzie w stanie wykorzystać pełni swoich umiejętności lub możliwości maszyny. Z drugiej strony opieranie się podbrzuszem o bak paliwa może spowodować porysowanie lakieru przez ogniwa zamka błyskawicznego.


    Stompgrip powstał by rozwiązać te problemy. Są to elastomerowe nakładki na motocykl o optymalnej fakturze, elastyczności i trwałości. Dzięki zastosowaniu Stompgripów utrzymanie się na motocyklu przy gwałtownej zmianie prędkości będzie wymagało użycia mniejszej siły. Jest to zasługa tarcia. Stompgrip będzie też pełnić dla baku funkcję zabezpieczającą przed drobnymi uszkodzeniami.

Instrukcja aplikacji

    W ofercie amerykańskiej marki Stompgrip znajdują się zarówno nakładki uniwersalne (z możliwością customizacji i przycięcia), jak i zestawy dedykowane poszczególnym modelom motocykli. Gwarantuje to maksymalnie dobre dopasowanie i estetyczne zgranie z wyglądem maszyny. Poza tankpadem w zestawie znajdują się z reguły dwa duże "pady" boczne, a w zestawach dedykowanych mogą znaleźć się też drobne nakładki na owiewki boczne pełniące również funkcje estetyczne. Montaż Stompgripów jest banalnie prosty.

I cyk! Stompgrip już się trzyma na Yamaha YZF-R3!

Potrzebne będą: motocykl, zestaw Stompgripów, czysta szmatka, alkohol izopropylowy (jako środek do oczyszczenia i odtłuszczenia powierzchni).

  1. Przyłóż rozpakowane Stompgripy do właściwego miejsca na motocyklu i oceń dopasowanie.
  2. Oczyść powierzchnię motocykla za pomocą czystej szmatki i alkoholu izopropylowego.
  3. Nagrzej odpowiednią powierzchnię motocykla za pomocą strumienia ciepłego powietrza np. z opalarki lub szuszarki. To samo warto zrobić z nienaklejonym jeszcze Stompgripem.
  4. Odklej warstwę zabezpieczającą klej na Stompgripie i przyłóż w pożądanej pozycji
  5. Delikatnie, krok po kroku przyklejaj Stompgrip dociskając go szmateczką. Zapobiegnie to powstaniu bąbelków powietrza.
  6. Pozostaw motocykl na 24 godziny, żeby klej mógł dobrze wyschnąć.

Jak to się zaczęło?

    Cała historia zaczęła się w 1994 roku. Wtedy to kilku sportowych zapaleńców założyło w Kalifornii firmę Stomp Design Unlimited. Na początku firma skupiała się na projektowaniu i produkowaniu nakładek na snowboardy. Na czym polegała innowacja? Były one modelowane metodą wtryskową z specjalnej mieszanki plastiku. Pierwszy tank grip pojawił się w ofercie firmy w 2004 roku. Pierwotnie zaprojektowany zostały z myślą o motocyklach offroadowych. 

Stompgrip sprawdzi się nie tylko na torze, ale również na ulicy.

    Niespodziewanie stompgripami zainteresowali się szkoleniowcy ze znanej na całym świecie szkoły California Superbike School. Razem z Stompgrip postanowili sprawdzić jak pomysł sprawdzi się na motocyklach drogowych i torowych. Wyniki były więcej niż pozytywne. Czas przejazdu na torze ulegał poprawie o całą sekundę w stosunku do życiówki wykręconej bez wsparcia Stompgripem! W tym momencie pojawiła się wizja globalnej ekspansji i stworzenia kompleksowej ofertę stompgripów dla każdego motocyklisty.

    Dziś dla wielu amatorów torowania Stompgripy są czymś bez czego nie wyobrażają sobie jazdy. Wśród ambasadorów tego rozwiązania znajduje się wielokrotny mistrz świata WSBK - Jonathan Rea.

Made in USA

    Miarą sukcesu marki Stomgrip jest fakt, że od nazwy firmy zaczerpnięta została nazwa produktu nawet w momencie gdy rozwiązanie podchwyciła konkurencja. Cena Stomgripów nie bierze się z niczego. To produkt klasy premium produkowany od A do Z w Stanach Zjednoczonych. “Made in the USA” pozwala na kontrolę jakości na każdym etapie produkcji – od pomysłu, przez projekt, tworzenie form, skład tworzywa sztucznego, produkcję, pakowanie i dystrybucję. Dzięki zbieraniu informacji od swoich klientów linia cały czas się rozwija.

Klarowny Stompgrip nie psuje atrakcyjnego wyglądu lakieru lub okleiny motocykla. Tak jak na tej Hondzie CBR 600F

    Dlatego warto uważać na podróbki próbujące podszywać się pod to rozwiązanie. Tanie zamienniki można znaleźć powszechnie w internecie. Na czym polega różnica? Przede wszystkim - produkty Stompgrip są modelowane z tworzywa sztucznego metodą wtryskową i nie są "cięte", czy ujmując to bardziej profesjonalnie - sztancowane. To znacząca różnica między oryginalnym produktem a podróbkami.

    W oryginalnym Stompgripie krawędzie każdego elementu są gładkie i zaokrąglone. Nie ma tam żadnych zadziorów, krzywych cięć, ostrych krawędzi, progów czy gąbkowych zamienników. Zaokrąglone krawędzie są nie tylko estetyczne, ale też zmniejszają ryzyko podwinięcia się Stompgripu lub jego przypadkowego odklejenia pod wpływem napierania kombinezonem na krawędź nakładki.

Wulkan przyczepności

    Niepodrabialna jest również faktura nakładek. Najpopularniejszym wzorem jest "Volcano". Jak wskazuje sama nazwa na powierzchni nakładki znajdują się kilkumilimetrowe stożki z wgłębieniem. Przypominają one małe wulkany lub kratery. Innowacyjny wzór pozwala na zachowanie radykalnej przyczepności na motocyklu niezależnie od preferowanych warunków jazdy: tor, ulica, teren.


Wzór ICON na Triumph Speed Triple 1050 RS

    W ofercie znajdują się również wzory jeszcze bardziej sportowe - Super Volcano, ale także łagodniejsze. Wzór "ICON" stworzony z logo firmy wszedł do oferty w 2018 roku i jest skierowany do wszystkich, którzy nie wymagają od siebie i swojej maszyny radykalnej przyczepności, albo mają maszyny utrzymane w bardziej klasycznym i mniej sportowym stylu.

   

    Stompgrip to dobre rozwiązanie dla wszystkich motocyklistów niezależnie czy jeżdżą sportowo, czy drogowo. Za dobrą cenę można znacznie poprawić swoje osiągi, komfort i zrewolucjonizować styl jazdy. Warto wybierać oryginalne produkty i mieć gwarancję jakości która sprosta największym wymaganiom. Zainteresowanie twórców Stompgrip nie skupia się tylko na motocyklach. Poza sportami motocyklowymi nakładki stomgrip dedykowane są do sportów zimowych. Produkowane są min. „stompy” na skutery śnieżne, oraz snowboardy!