Pierwszy odcinek Ducati World Première 2022 przedstawił model Ducati Multistradę V2

Pierwszy odcinek Ducati World Première 2022 przedstawił model Ducati Multistradę V2, następcę Ducati Multistrada 950. Motocykl w stosunku do poprzednika ma być jeszcze bardziej wszechstronny. Zgodnie z zapewnieniami producenta motocykl ma świetnie sprawdzić się zarówno w czasie krótkich miejskich przejażdżek oraz w dalszych trasach dostarczając kierowcy zarówno sportowe doznania jak i komfortu motocykla turystycznego. 


    Design nowej Multistrady V2 świetnie wpisuje się w standardy rodziny motocykli z Borgo Panigale. Muskularny przód nawiązuje do sportowego rodowodu marki jednocześnie świetnie łączy się z lekkim i smukłym tyłem. 

    Motocykl został zaprezentowany tylko w dwóch wersjach kolorystycznych tradycyjnym “Ducati Red” z czarnymi felgami oraz kolorze “Street Grey” z czarną ramą  i felgami “GP Red” dostępnym wyłącznie dla wersji S


    Nowe Ducati otrzymało zmodernizowany silnik Testastretta 11° o pojemności 937cm³. Chłodzona cieczą jednostka  otrzyma desmodromiczny rozrząd oraz cztery zawory na cylinder. Testastretta 11° została poddana kilku modyfikacją:

  • nowe korbowody,
  • nowe 8 tarczowe sprzęgło sterowane hydraulicznie, 
  • zmodernizowaną skrzynię biegów,
  • nowy quickshifter


    Motocykl będzie osiągał 113KM mocy oraz 94Nm maksymalnego momentu obrotowego dzięki czemu gwarancje producenta o płynnym i równomiernym oddawaniu mocy powinny zostać spełnione. Musimy pamiętać także, że to Ducati w związku z czym na życzenie kierowcy pokaże swój sportowy rodowód. Ducati będzie miało wydłużone okresy między przeglądowe z wymianą oleju co 15 000 km i kontrolą luzu zaworowego co 30 000 km

    Producent zadbał o to, aby przez odpowiednie modyfikacje zadbać o komfort oraz precyzje prowadzenia. Przednie koło będzie w rozmiarze 19 cali dzięki czemu motocykl zapewne stanie się bardziej zwrotny. Wysokość siedzenia została obniżona do 830mm (akcesoryjne siedzenie oraz zawieszenie z katalogu Ducati Performance pozwoli obniżyć je o dodatkowe 40mm)  jego zwężenie pozwoli na pewne ułożenie nóg na podłożu. Opracowano, także nowy kształt siedziska mającą przyczynić się do większej swobody w ruchu wzdłużnym. Podnóżki pochodzą z większego brata Multistrady V4 mają zapobiec nadmiernemu uginaniu nóg co wpłynie na  komfort jazdy w czasie dłuższych tras. 


    Waga w porównaniu do poprzednika została zredukowana o 5kg dokonano to dzięki:

  • modernizacji silnika (2kg) w tym sprzęgło(1,5kg), mechanizm skrzyni biegów i korbowodów,
  • zastosowaniu lusterek z Multistrady V4,
  • lżejsze o około 1,7kg obręcze kół z modelu V4

    Multistrada została wyposażona w pakiet systemów elektronicznych niezbędny do komfortowego oraz bezpiecznego podróżowania.

Pakiet składa się z:

  • systemu ABS Cornering, który gwarantuje wysoki stopień bezpieczeństwa w zakrętach, 
  • Vehicle Hold Control ułatwiający ruszanie na pochyłych drogach,
  • Ducati Traction Control,
  • Cztery tryby jazdy (Sport, Touring, Urban, Enduro) w pełni konfigurowalne,
  • Ducati Brake Light, aktywujący miganie tylnego światła stop.

    Motocykl będzie produkowany także w wersji S, której wyposażenie zostanie rozbudowane dodatkowo o:

  • elektroniczne zawieszenie Skyhook,
  • tempomat,
  • reflektory full-LED wyposażone w funkcję Ducati Cornering Lights, która optymalizuje oświetlenie drogi w zależności od pochylenia motocykla,
  • Ducati Quick Shift Up & Down
  • system Hands Free
  • 5-calowy kolorowy wyświetlacz TFT o wysokiej rozdzielczości z intuicyjnym, 
  • interfejsem i podświetlanymi elementami sterującymi na kierownicy.


    Motocykl ma być przygotowaniem do wejścia w turystyczny świat Multistrady więc przygotowano także ograniczoną wersję dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2

Ducati rozpocznie produkcję Multistrady V2 od listopada 2021 roku. Katalog Ducati Performance zawiera również serię specjalnie zaprojektowanych akcesoriów, które podkreślają charakter Multistrady V2.

Informacja prasowa