Nowy Harley-Davidson Sportster™ S - rewolucja przyspiesza!

Harley-Davidson® Sportster™ S to zupełnie nowe podejście do projektowania sportowych motocykl typu custom przez ekipę z Milwaukee. 121-konny silnik Revolution™ Max 1250T z cylindrami w układzie V to najważniejszy wyróżnik na tle dotychczasowych modeli. Tą samą jednostkę możemy spotkać w turystycznym Pan America, jednak tu została ona przekonstruowana i dostosowana do sportowej natury nowego modelu.


    Revolution Max w wersji T stracił kilkadziesiąt koni na rzecz większego momentu obrotowego w niskim i średnim zakresie. Dzięki zastosowaniu silnika jako strukturalny element podwozia oraz wykorzystaniu lekkich materiałów, osiągnięto pożądany stosunek mocy do masy. Gotowy do jazdy Sportster S waży zaledwie 228 kg, z pełnym zbiornikiem o pojemności 11,8 l. Nowy sporciak to również w pełni regulowane, wysokiej jakości przednie i tylne zawieszenia od firmy Showa® oraz technologie wspierające ridera, takiej jak:

  • trzy wstępnie zaprogramowane tryby jazdy(Sport, Road i Rain),
  • C-TCS
  • C-ABS.

„Każdy element wizualny modelu Sportster S jest wyrazem surowej mocy motocykla” – powiedział Brad Richards, wiceprezes ds. stylistyki i designu Harley-Davidson. „To wilk w wilczej skórze”.

Harley-Davidson Sposrtster S oferowany będzie w trzech kolorach Vivid Black; Stone Washed White Pearl; Midnight Crimson. Cena startuje od 16 230 .

Czy moc może mieć styl?

    Profil modelu Sportster S wydaje się przysadzisty i potężny, eksponując silnik jako wizualny akcent motocykla. Masywna opona przednia przywodzi na myśl pozbawiony błotnika przód klasycznego bobbera, podczas gdy część tylna, wysoko montowany wydech i smukłe, pojedyncze siedzenie czerpią inspirację z flat track’owego Harley-Davidson XR 750. Gruby odwrócony widelec oraz opony o szerokim profilu podpowiadają, że to sportowy motocykl wyczynowy.

Widok z góry jest piękny!

    Układ napędowy jest podkreślony czekoladowo satynowym wykończeniem na lekkich magnezowych pokrywach silnika. Tekstury, kolory, wykończenia oraz detale zostały dobrane tak, aby nadać modelowi Sportster S wygląd maszyny z custom show, która akurat stoi u właściciela w garażu.

Podniesione osiągi

    Silnik Revolution Max 1250T o pojemności 1250 cm³ to mechaniczne serce modelu Sportster S. Jest to najnowszy, chłodzony cieczą silnika V-Twin od Harley-Davidson. Został tak dostrojony aby generować potężny moment obrotowy już w niskim zakresie obrotów. To pozwala na uzyskanie płaskiej krzywej momentu obrotowego w całym zakresie. Aby zminimalizować masę całkowitą maszyny, wykorzystano silnik jako strukturalny element podwozia.

Surowy, szkocki krajobraz, droga i Harley-Davidson Sportster S

    Zastosowanie lekkich materiałów pozwoliło osiągnąć pożądany stosunek mocy do masy. Gotowy do jazdy Sportster S waży zaledwie 228 kg, z pełnym zbiornikiem o pojemności 11,8 l. Wysoko zamontowany układ wydechowy typu 2-1-2 generuje przyjemny, niski dźwięk.


Technologia wspierająca jazdę

    Model Sportster S jest wyposażony w szereg technologii zaprojektowanych z myślą o zwiększeniu wrażeń z jazdy, aby kierowca mógł czerpać z niej samą przyjemność. Trzy wstępnie zaprogramowane tryby jazdy (Sport, Road i Rain) elektronicznie sterują charakterystyką osiągów motocykla i poziomem interwencji ze strony technologii. Kierowca może skonfigurować dwa tryby niestandardowe, aby dopasować osiągi do swojego stylu jazdy lub określonych sytuacji. Motocykl Sportster S posiada systemy poprawiające bezpieczeństwo jazdy stworzone przez Harley-Davidson.

Jest to pakiet technologii zaprojektowanych, by zwiększyć pewność siebie kierowcy w nieoczekiwanych sytuacjach lub niesprzyjających warunkach drogowych. Systemy te dostosowują osiągi motocykla do dostępnej przyczepności podczas przyspieszania, redukcji prędkości i hamowania, zarówno na prostej, jak i w zakręcie.


Okrągły, 4-calowy ekran TFT wyświetla wszystkie wskaźniki i obsługuje system multimedialny sparowany poprzez Bluetooth® z urządzeniem mobilnym kierowcy, w tym muzykę, połączenia telefoniczne i nawigację.

Wszystkie światła LED, w tym przedni reflektor DaymakerSignature, który zaprojektowaliśmy tak, by generował jednolite źródło światła eliminujące rozpraszające refleksy. Reflektor ma charakterystyczny owalny, przypominający kapsułkę kształt, który dodaje charakteru całemu przodowi i pozwala rozpoznać model Sportster™ S innym kierowcom na drodze.

Zoptymalizowane podwozie

Układ napędowy stanowi element nośny podwozia, dzięki czemu wyeliminowano tradycyjną ramę. Taka konstrukcja zmniejsza wagę motocykla i zapewnia sztywność podwozia, co zapewnia precyzyjne prowadzenie. Spawany rurowy wahacz kratowy typu trellis ze stali, dodatkowo usztywnia podwozie, a jego kształt nadaje motocyklowi charakterystyczny styl.

Dla niektórych Sportster S będzie za pewne spełnieniem najskrytszych motocyklowych marzeń.

    Model Sportster™ S jest wyposażony w pełni regulowane, wysokiej jakości przednie i tylne zawieszenia od firmy Showa®. Z przodu jest to odwrócony widelec o średnicy lag 43 mm, a z tyłu amortyzator typu piggyback. Tylne zawieszenie posiada hydrauliczną regulację napięcia wstępnego za pomocą wygodnego pokrętła znajdującego się po lewej stronie motocykla.

    Lekkie koła z odlewu aluminium o 5-ramiennej konstrukcji są obleczone szerokimi oponami Dunlop®/Harley-Davidson® z serii GT503. Najwyższej jakości hamulce Brembo zapewniają doskonałe wyczucie i wydajność hamowania. Pojedynczy hamulec przedni jest wyposażony w nowy radialny zacisk czterotłoczkowy typu monoblock i tarczę 320 mm. Tylny hamulec to dwutłoczkowy zacisk Brembo i tarcza o średnicy 260 mm.

    Przesunięte do przodu podnóżki i niska kierownica sprawiają, że kierowca Sportster S przyjmuje agresywną pozycję do jazdy. Wysokość siedzenia bez obciążenia wynosi 755 mm. Taka wysokość pozwoli większości kierowcom postawić pewnie stopy na ziemi podczas postoju. Dźwignie hamulca i sprzęgła można regulować pod kątem zasięgu, aby jak najlepiej dopasować go do rozmiaru dłoni lub preferencji kierowcy. Tempomat i kluczyk zbliżeniowy w standardzie. Zbiornik paliwa mieści 11,8 l.

    Ostatnie premiery z Milwaukee ogromnie nas cieszą. Sportster S to kolejny ważny krok dla Harley-Davidsona i dowód na to, że Amerykanie poważnie postanowili powalczyć o serca motocyklistów. Sportstera S nie da się pomylić z żadnym innym brandem, a jednocześnie nie zamyka się w gronie fanów Harley-Davidsona. Czekamy na kolejne premiery!

Informacja prasowa