Nowe Ducati Panigale 959 zaprezentowane - ma więcej mocy!

Ducati Panigale 959 zostało oficjalnie zaprezentowane. Tak jak wszyscy się spodziewali - pojemność silnika została zwiększona, aby spełnić nowe normy emisji spalin i hałasu EURO4, i 959 zastąpi produkowany przez 2 lata model 899. 

Do jednak czego raczej nikt się nie spodziewał - to podniesie mocy motocykla. Moc maksymalna zwiększyła się ze 148 do 157KM. Wzrosła także o ok 10% wartość momentu obrotowego, która teraz wynosi 107 Nm przy 9000 obr/min. 

Były to jednak zmiany konieczne, ponieważ motocykl w porównaniu do swojego poprzednika nabrał na wadze dokładnie 7 kg. W motocyklu zastosowano ramę samonośną. 

Oprócz zmian technicznych motocykl zmienił się także lekko wizualnie - przednia czasza jest szersza, wloty Air boxu zostały powiększone (aby sprostać większemu silnikowi), pałąki lusterek są krótsze, zastosowano także nowe sety. 

Jednak najbardziej fanów Ducati zainteresuje na pewno nowy układ wydechowy. Zniknął poprzedni - pięknie schowany pod motocyklem... teraz mamy dwie spore rury rodem z Monstera. Tyle, jeżeli chodzi o nowe normy EURO4.

Warto wspomnieć także o elektronice dostępnej w Panigale 959:

Ducati wyposaży ten model w quickshifter DQS, pojawi się 3 stopniowy ABS od Boscha, kontrola trakcji DTC (Ducati Traction Control) a także system hamowania silnikiem - EBC. Silnik będzie miał 3 mapy zapłonu - Race, Sport, Rain.