Multistrada V4 Pikes Peak jeszcze więcej sportowego charakteru

    Trzeci odcinek Ducati World Première 2022 przedstawia najbardziej sportową Multistradę w historii marki z Borgo Panigale. Wprowadzone zmiany jeszcze bardziej uwydatniają sportowy charakter motocykla, czyli to z czym włoski producent jest nieprzerwalnie kojarzony. 


    Multistrada V4 Pikes Peak powiększa rodzinę motocykli z cenionym silnikiem V4 Granturismo. Całość łączy się w motocykl dla ludzi szukających motocykla dualnego.  Z jednej strony ma być to łatwy w prowadzeniu, komfortowy motocykl turystyczny z rozbudowaną elektroniką, z drugiej ma zapewnić sportowe wrażenia z jazdy.

    Wersja PIkes Peak można zidentyfikować po przednim 17 calowym kole, charakterystycznym dla producenta wahaczem jednostronnym. Wyścigową duszę motocykla podkreśla dedykowane malowanie inspirowane jest kolorystyką i grafiką Desmosedici GP '21.

    Jednak to nie koniec sportowych smaczków w nowej wersji motocykla. Jednoślad otrzymał wiele elementów z włókna węglowego, a także tłumik Akrapovič stworzony z dwóch tworzyw tytanu oraz karbonu. Nie można zapomnieć także o niskiej przyciemnianej szybie z pleksi, anodowanym na złoto przednim widelcu Öhlins, dwukolorowym czarno-czerwonym siedzeniu ozdobionym logo V4 oraz emblemacie Ducarti Corse na dziobie motocykla.


    Przebudowane zostało także podwozie względem starszego brata, czyli zwykłej Multistrady V4. Zostało to wymuszone przede wszystkim przez zmianę przedniego koła na 17 calowe. Wspomniana zmiana wymusiła modyfikacje ramy, a przede wszystkim kąta nachylenia jej główki w stosunku do podstawowego modelu z konta 24,5° do 25,75°. Dzięki zmniejszeniu koła przedniego o 2 cale oraz wykonaniu go z lżejszych materiałów (kute aluminium) poprawiono precyzję prowadzenia. Dzięki tym zmianom motocykl jest lżejszy o 4 kg w stosunku do wersji V4 S. Zainstalowane zawieszenie Öhlins Smart EC 2.0 poza świetnymi właściwościami jezdnymi na publicznych drogach zapewni także doskonałe właściwości sportowe dostosowując się do ustawień, nawierzchni oraz stylu jazdy użytkownika. 

    Układ hamulcowy nowego motocykla z Borgo Panigale zostało oparty z przodu na 330 milimetrowej tarczy, monoblokowym zacisku Brembo Stylerma i klockach hamulcowych z modelu Panigale V4. Z tyłu natomiast wykorzystano układ hamulcowy montowany w Multistradzie V4 oraz V4S z pojedynczą tarczą o średnicy 265mm połączoną z pływającym zaciskiem Brembo

    W stosunku do Multistrady V4 pozycja została znacząco zmieniona. Pikes Peak otrzymało wyżej znajdujące się podnóżki, które zostały przesunięte w tył motocykla zwiększając tym samym kąt nachylenia kierowcy. Jednoczesnej zmieniono kierownicę na niższą , węższa oraz mocniej zakrzywioną. Powinno przenieść się to na lepsze wyczucie motocykla podczas agresywnej jazdy. 


    Sercem jak w całej rodzinie jest silnik V4 Granturismo, który osiąga 170 KM i maksymalny moment obrotowy 125 Nm przy 8750 obr./min. Jednostka charakteryzuje się niską wagą tylko 66,7 kg dzięki czemu motocykl osiągnął według zapewnień producenta doskonałą równowagę i rozkład masy. Jednostka dodatkowo charakteryzuje się rekordowymi interwałami przeglądów wraz z kontrolą luzów zaworowych co 60 000 km.

    Układ napędowy został tak skonfigurowany, aby oddać sportowe możliwości i charakterystykę motocykla. Pikes Peak jako pierwszy z rodziny otrzymał tryb Race, który wraz z Quickshifterem posiadającym dedykowaną strategię pozwalającą na bardzo agresywną redukcję biegów i jeszcze bardziej bezpośrednią reakcję przepustnicy. Całość prowadzi do bardziej efektywnego wykorzystania sportowych właściwości motocykla. 

    Deska rozdzielcza jak w pozostałych modelach składa się z wyświetlacza TFT o przekątnej 6,5 cala i pozwala użytkownikowi na podłączenie smartfona oraz przeglądanie nawigacji dzięki dedykowanemu systemowi Ducati Connect. Elektronikę wzbogacono także o system Ducati Wheelie Control, przekonfigurowany system ABS, które mają zapewnić lepszą kontrolę oraz reakcję systemu trakcji podczas dynamicznej jazdy. Jednoślad przejął także pakiet elektroniczny z modelu Multistrada V4S, który składa się między innymi z standardowej technologii radarowej zarówno z przodu jak i z tyłu, i opartej na nim funkcji adaptacyjnego tempomatu oraz czujnika martwego pola


Ducati opisując nowy motocykl gwarantuje, że będzie on spełniał oczekiwania ludzi chcących połączyć doznania sportowych motocykli oraz właściwości maszyn turystycznych… Czy to się uda? Dane techniczne i opis pokazuję, że teoretycznie jest to możliwe jednak czekamy co pokaże praktyka. 

Informacja prasowa