KTM RC 8C - motocykl torowy gotowy do wyścigu! Odważny krok Austriaków.

KTM nie ogląda się na innych. Ostatnie wyniki w MotoGP i Moto2 pozwalają coraz mocniej kojarzyć austriacką markę nie tylko ze swiatem offroadu, ale też z wyścigami torowymi. Dlatego też KTM zaprezentował w pełni torowy motocykl sportowy - KTM RC 8C. Ściśle limitowany!

To nie pierwszy sportowy motocykl od Austriaków. Istnieje przecież RC 125 i RC 390, a swoich fanów nadal posiada KTM 1190 RC8 R. Ale były oto motocykle drogowe, a RC 8C to zupełnie inna historia. To typowo torowa maszyna, oparta niemal w 100% na motocyklu Kramer GP2 890R. Silnik zastosowany w modelu to nieco zmodyfikowany silnik z modelu Duke 890R - 2 cylindry w rzędzie, układ wydechowy Akrapovic, stalowa rama kratownicowa, zmienione airboxy i owiewki wzmocnione kevlarem, oraz pomarańczowe malowanie.


KTM RC 8C legitymuje się na papierze mocą maksymalną 128 KM, 140 kg masy na sucho i podzespołami z wysokiej półki. Motocykl jest Kramer GP2 890R Efektowne skrzydełka na czaszy motocykla zaczerpnięte zostały z motocykli MotoGP.

Zawieszenie - jak przystało na KTM - to WP: z przodu WP APEX PRO 7543 ze średnicą lag 43 mm, z tyłu WP APEX PRO 7746 w pełni regulowany z możliwością odmiennych ustawień na niskie i wysokie prędkości. Hamulce Brembo z dwiema tarczami o średnicy 290 mm i zaciskami Brembo Stylema. Aluminiowe koła Dymag obute w opony Pirelli. Jednym z największych bajerów jest kokpit AIM MXS 1.2 RACE.


Powstanie tylko 100 egzemplarzy, a cena zaczyna się od 38 999 dolarów. 25 szczęśliwych posiadaczy motocykla będzie miało okazję dołączyć na chwilę do teamu RED Bull KTM Factory Racing i sprawdzić KTM'a na testach w Jerez na prywatnym track dayu pod okiem zawodników znanych z MotoGP - Dani Pedrosa i Mika Kallio. Zamówienia ruszą 22 lipca o godzinie 16:00.