Kombinezony dwuczęściowe - bardziej miasto, czy może sport?

W tym materiale pokazujemy różnice między 2-częściowym kombinezonem skórzanym na miasto, a 2-częsciowym kombinezonem sportowym. Zaprezentujemy to na przykładzie: - Shima Chase (Miasto - Woytek) oraz Rebelhorn Rebel -  (Sport - Petite). Miłego oglądania!

Na co to komu? A po co?

Skórzane kombinezony dwuczęściowe to popularna alternatywa dla wszystkich, którzy szukają kompromisu między bezpieczeństwem, wygodą, a stylem.

  • Po pierwsze - naturalna skóra nadal pozostaje najbardziej odpornym na tarcie materiałem stosowanym powszechnie w odzieży motocyklowej. Dzięki temu odzież skórzana jest bardziej trwała niż tekstylia i mówiąc ogólnie "bezpieczniejsza". Nic tak nie chroni tyłka jak gruba warstwa garbowanej skóry i zestaw konkretnych ochraniaczy.
  • Po drugie w popularnych 2-częściówkach w przeciwieństwie do kombinezonów stricte sportowych kurtka i spodnie stanowią dwa osobne części garderoby. Są one łączone ze sobą za pomocą grubego, mocnego zamka. Dzięki temu kombinezon nie wymusza tak "spiętej" pozycji, a jego zakładanie i ściąganie jest prostsze i szybsze. Aha! Skorzystanie z toalety nie wymaga pospiesznego rozdziewania się od szyi po pas.
  • Po trzecie - sportowa skóra to jeden z atrybutów często kojarzony z motocyklistami. Dobrze ułożony i dobrany kombinezon sprawia, że czujesz się niczym superbohater. Kwestie wizualne i estetyczne sprawiają, że mimo ograniczonej uniwersalności wielu osobom zależy właśnie na tym by jeździć w skórze. Choć w zależności od warunków atmosferycznych może wiązać się to z pewnym dyskomfortem...
  • Po czwarte - możliwość "miksowania" odzieży. Można na przykład w przypadku krępej sylwetki wybrać kurtkę w jednym rozmiarze, a spodnie w mniejszym dla lepszego dopasowania. Z reguły można też mając skórzaną kurtkę dokupić np. jeansy motocyklowe i w ten sposób uzyskać lżejszy wariant swojego ubioru na motocykl.

Są to cztery podstawowe przesłanki przemawiające za kombinezonami 2-częsciowymi.

Żeby nie było tak kolorowo

Na minus tego rodzaju odzieży policzyć należy następujące elementy:

  • ograniczona uniwersalność w stosunku do odzieży tekstylnej - mniejsza wentylacja, mniejsza możliwość dopasowania i regulacji, większa uciążliwość w niskich i wysokich temperaturach,
  • zamek łączący - spinanie spodni z kurtką bywa niełatwe, a na dodatek jest to najsłabszy element całego systemu,
  • brak możliwości udziału w profesjonalnych wyścigach motocyklowych - regulamin wymaga od zawodników jednoczęściowych kombinezonów sportowych.

Rebelhorn Rebel to kombinezon 2-częściowy, w którym bez kompleksów wjedziecie na tor wyścigowy

Dlatego warto świadomie decydować się na skórę motocyklową. Ale spokojnie - oferta odzieży na motocykl jest obecnie tak szeroka, że wielu producentów oferuje przeróżne wariacje skórzanych kurtek: skóra z panelami mesh, skóra z centralnym panelem wentylacyjnym, skóra z podpinką ocieplającą lub możliwością montażu kamizelki ogrzewającej... Każdy znajdzie coś dla siebie!

Łączy nas zamek

2-częściowy kombinezon skórzany jest dobrą opcją dla każdego, kto szuka skóry motocyklowej, ale nie jeździ i nie planuje póki co jeździć wyczynowo na torze. Jest to kombinezon motocyklowy w postaci zestawu kurtka i spodnie. Oba elementy spinana są zamkiem w okolicach pasa. Skórzana kurtka w połączeniu ze spodniami może być fajnym kompletem zarówno na miasto, jak i na okazyjny wypad na tor np. w celu nabycia nowej wiedzy na szkoleniach. Kroje, przeznaczenie i wyposażenie kombinezonów w zależności od zamysłu producenta mogą znacznie się od siebie różnić.

Dopiero spięcie kurtki ze spodniami za pomocą zamka pozwala ocenić, czy kombinezon leży prawidłowo!

Wspólnym elementem 2-częściowych kombi zawsze będzie wykorzystanie naturalnej skóry - z reguły bydlęcej. Do tego protektory łokci, barków, kolan, pleców (albo miejsce na taki protektor), czasem również bioder czy opcjonalny protektor klatki piersiowej. Za komfort odpowiadają elastyczne wstawki z włókien syntetycznych.

Shima STR w akcji na Yamaha YZF-R1 rn12

Nogawki i rękawy są zwężające się, żeby zapewnić stabilną pozycję ochraniaczy. Pozwala to też na łatwiejsze uzupełnienie ubioru długimi, sportowymi rękawicami i wysokimi butami. Krój wymusza lekkie ugięcie kończyn - jest to pozycja odpowiadająca tej, jaką przyjmujemy na motocyklu i pozwala na uniknięcie nadmiaru materiału (sztywnej, grubej skóry) w miejscu zgięcia stawów. Podsumowując - to co wygląda pokracznie poza motocyklem zapewnia odpowiednie działania ubioru podczas jazdy!

Ale co wybrać?

Bardziej elastyczne i mniej "zbrojone" kombinezony nadadzą się do korzystania na co dzień. Ci, którzy bardziej biorą sobie do serca sportową jazdę na pewno zainteresują się efektowną skórą ze sliderami, garbem aerodynamicznym i innymi rozwiązaniami ze świata wyścigów: podwójne warstwy skóry, slidery na łokciach, możliwość montażu ochraniacza klatki piersiowej, możliwość zamontowania camelbaga... Wszystkie te elementy czynią kombinezon jeszcze bezpieczniejszym, albo co najmniej bardziej za***stym!

Tak więc jest to kwestia uzależniona od Ciebie i twojej maszyny. Jeśli jeździsz miejskim nakedem, to niezależnie od pojemności bliższa będzie twoim potrzebom skóra pokroju Shima Chase. Jeśli pędzisz przez świat ukryty za owiewkami sportowego motocykla typu Yamaha YZF-R6, Honda CBR 600RR, czy Suzuki GSX-R 600 to dla pełni wizerunku sięgnij po skórę o bardziej sportowym charakterze. Takimi propozycjami może być Shima STR, albo Rebelhorn Rebel.

Propozycje 2-częściowych kombinezonów skórzanych (o różnym poziomie "usportowienia") posiadają obecnie w swojej ofercie faktycznie wszyscy czołowi producenci. Jeśli doceniasz nasze wysiłki i starania to będziemy wdzięczni jeśli zainteresujesz się modelami dostępnymi u nas w motobanda.pl!

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności