Kawasaki powraca do klasy 400cc

Dwa popularne modele ze stajni Kawasaki, dostępne z kategorią A2, będą ponownie dostępne w gamie na rok modelowy 2023.

Kategoria nakedów wciąż rośnie w zakresie wolumenów sprzedaży i zainteresowania użytkowników. Kawasaki Z400 z powodzeniem zaspokoi potrzebę posiadania modelu rodziny „Z” dla posiadaczy kategorii  A2 w tym samym stylu, co większe rodzeństwo „Z”. Rok 2022, wyjątkowy dla marki z okazji obchodów 50-lecia słynnej serii Z, to świetna okazja do ponownego wprowadzenia Z400 z rzędowym dwucylindrowym silnikiem o pojemności 399cc, chłodzonym wodą silnikiem o mocy 45 KM i momentem 37 Nm uzyskiwanym przy 8000 obr./min.

W komplecie ze sprzęgłem anty-hoppingowym oraz ramą kratownicową analogiczną do wiodącego w swojej klasie Z H2 Supercharged, Z400 zapewnia wrażenia ‘dużego’ motocykla w przystępnym pakiecie dla tych, którzy wspinają się po drabinie pojemności silnika lub nie potrzebują na miasto większej pojemności.

Wysokość siedziska 785 mm przyczynia się do godnej podziwu zwrotności, podczas gdy unikalne, opcjonalne siedzenie Kawasaki ERGO-fit zwiększa komfort jazdy dla wyższych kierowców, czyniąc Z400 najbardziej logicznym wyborem w klasie.

Fani skoncentrowani na jeździe torowej czy bardziej sportowym stylu mają również dobry powód do radości, ponieważ równolegle do Z400 na rynek powraca tak popularna Ninja 400. Bazowy motocykl dla wyczynowych maszyn wygrywających wyścigi i mistrzostwa w wysoce konkurencyjnych mistrzostwach WorldSSP300 oraz właściwości jezdne i osiągi Ninjy nie wymagają większego komentarza. Ninja 400 dzieli homologację A2 z nakedem Z400, wraz z ramą kratownicową i wydajnym przednim hamulcem tarczowym o średnicy 286 mm w połączeniu z równie skuteczną tarczą o średnicy 193 mm.

Styl Ninja nigdy nie wychodzi z mody, a Ninja 400 wizualnie jest mocno zbliżona do zwycięskiej Ninjy ZX-10R – sprzętu, który pozwolił osiągnąć niezrównany sukces w mistrzostwach WorldSBK. Podobnie jak ZX-10R, motocykl klasy 400 jest również wyposażony w sprzęgło antyhoppingowe, ułatwiające płynną zmianę biegów oraz o 20% lżejsze pociągnięcie dźwigni przy kierownicy.

Wybór jednej z dwóch maszyn klasy 400 cm3 zgodnych z homologacją A2 w specyfikacji Euro5 to trudny, ale przyjemny wybór dla przyszłych właścicieli: styl nakeda z gamy „Z” lub sportowa Ninja.

 

Informacja prasowa