Kawasaki otwiera zapowiedzianą listę premier od Z650RS, czyli klasycznych linii w nowoczesnym wydaniu. Motocykl świetnie uzupełni gamę motocykli producenta z Akashi, trafiając do klientów dla których Z900RS jest zbyt duży.
Oczekiwania motocyklistów wobec maszyn są skrajnie odmienne. Z jednej strony mamy fanatyków sportowych motocykli, którzy uwielbiają prędkość i najlepiej odnajdują się na krętym torze. Idąc dalej mamy osoby dla których naked jest cudem umożliwiającym szybkie pokonywanie miejskich kilometrów. Następnie osoby uwielbiające motocykle turystyczne i związane z nimi długie trasy i piękne widoki. Trudno zdefiniować jeden parametr, który pozwoliłby kwalifikować preferencje motocyklistów w jeden szereg jednak Kawasaki znalazło w tym gąszczu niszę dla siebie, czyli klasykę w nowym wydaniu.
Kawasaki tworząc motocykl Z900RS rozpoczął budowanie nowej grupy docelowej, która oczekuje osiągów nowoczesnych motocykli opakowanych w klasyczne kształty i mała liczbę plastików. Grupę tych motocykli można określić jako klasyczne nakedy. Po sukcesie Z900RS przyszedł czas na mniejszego brata. Recepta była prosta umieścić gotowy silnik popularnej klasy 650 ( umieszczony także w Z650, Ninjy 650, Versysie 650) w tradycyjnych kształtach. Dwucylindrowy silnik dysponuje mocą 68KM, ale producent planuje także wersję dla posiadaczy prawa jazdy A2 ograniczony do 48KM.
W tej klasie motocykli dane techniczne nie są najważniejsze, ponieważ motocykl ma się poprostu podobać jednak warto wspomnieć o kilku podstawowych parametrach.
- Rama to konstrukcja rurowa co sprawia, że motocykl jest lekki i zwinny.
- Siedzisko znajduje się na wysokości 820mm, a akcesoryjnie możemy je dodatkowo obniżyć o 20mm.
- Z przodu znajdziemy prosty widelec teleskopowy, z tyłu zawieszenie Kawasaki back-link z amortyzatorem o regulacji napięcia wstępnego.
- Motocykl będzie posiadał hamulce oparte o dwie tarcze 300mm i zacisk dwutłoczkowy z przodu, oraz tarczę o średnicy 220mm i ABS marki Bosch na tylnej osi.
Patrząc na Z650RS można zauważyć, że jest on inspirowany Z650-B1 z 1977 roku. Zwłaszcza w kolorze zielonym, który jest jednym z trzech kolorów w której będzie występował. Pozostałe barwy to srebrny oraz czarny.
Po za tym motocykl został ubrany w klasyczną okrągłą lampę w której zastosowano nowoczesną technologię led. Ciekawym elementem są także tradycyjnie wyglądające zegary wzbogacony o elektroniczny wyświetlacz między nimi., gdzie kierowca znajdzie wszystkie niezbędne informacje. Dodatkowo w katalogu Kawasaki znajdziemy dodatkowe akcesoria dodające motocyklowi stylu i nawiązujące do klasyki.
Czekamy na możliwość przetestowania motocykla. Będzie się on świetnie sprawdzał podczas miejskich przejażdżek jak i krótkich pozamiejskich tras.