Spalanie: 4.88
Dodaj
Ilość raportów: 27

Spalanie Kawasaki ER-5

Minimalne: 4.12

Średnie: 4.88

Maksymalne: 6.53

Opinie o Kawasaki ER-5

Opinia: 4.2/5

Liczba głosów: 29

Silnik: 4.6
Hamulce: 3.4
Bezawaryjność: 4.6
Frajda z jazdy: 4.6
Przyciąganie wzroku: 3.9
Ocena: 4/5 |
Bardzo dobry motocykl na początek, przejeździłem na moim Eryku 3 sezony, sporo pokonanych kilometrów, żadnych awarii, tylko eksploatacja. Ponadto poręczność i uniwersalność, nie jest to już pierdziawka, którą zamęczymy się jadąc krajówką, a w mieście mamy manewrowość niemalże jak na rowerze.
Spalanie w granicach 4l przy spokojnej jeździe, do 7 przy "pałowaniu".
Przy 181 cm wzrostu jest na nim odrobinę "ciasno", dlatego polecam gorąco niższym motocyklistom ;)
Odpowiedz | Przydatna (11) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 4/5 |
Teraz zacznę trzeci sezon na tej maszynie i na pewno nie chciałbym GS ani CB, po prostu z Erką jakoś lepiej się dogaduje :D. Na pierwszy poważniejszy motocykl nie ma nic lepszego :). Jedyny mankament to bardzo słabe hamulce ale motocyklem i tak głównie hamuje się silnikiem także aż takiej tragedii nie ma :). Mocy po kilku latach brakuje ale nadal można odczuwać niezłą frajdę z jazdy.... reasumując: naprawdę polecam :).
Odpowiedz | Przydatna (7) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 |
Jak na mój pierwszy moto to super. Jedyne do czego można się przyczepić to spowalniacze zamiast hamulców, dopiero zmiana na przewody w stalowym oplocie oraz wymiany płynu hamulcowego trochę pomogły. Jak dla mnie moto ma także tendencję do nurkowania dlatego też polecam zalać gęstszy olej w lagi.
Odpowiedz | Przydatna (5) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 |
Porządny motocykl, tani w eksploatacji, bezawaryjny, nawet jeśli coś się zepsuje (np. przy szlifie) to części są tanie jak barszcz i ogólnodostępne. Łatwy w serwisowaniu. Na pierwszy większy motocykl bardzo fajna opcja, wąski więc łatwo manewruje się między samochodami. Silnik elastyczny, nie jest to sport ale potrafi zapewnić trochę emocji :) Słabym punktem są hamulce, ale po wymianie przewodu na taki w stalowym oplocie i wymianie klocków jest całkiem spoko. Można polecić :)
Odpowiedz | Przydatna (6) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 |
Jest dobrze, można polecić! Idealny jako pierwszy motocykl, idzie nim poszaleć ;)
Odpowiedz | Przydatna (5) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 3/5 |
Generalnie nie jest źle, choć hamulce takie średnie i dragnia dość spore. Jeździłem Er-5 przez troche czasu i mogę śmiało stwierdzić, że cb500 lepsza pod wieloma względami ( mam obecnie) ale tragedii nie ma.
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Świetny klasyczny motocykl. Idealny na początek - Polecam!
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Jak na klasę 500cc zrywny, zawieszenie trzeba usztywnic bo inaczej plywa w zakrętach. Fajny na pierwsze moto. Hamujemy głównie silnikiem bo hamulce to żart, nawet w oplocie.
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
Drugi sezon na tej maszynie i jestem zachwycona. świetnie się prowadzi, ani jednej awarii. Spalanie w okolicach 4-6l. Mam 167 cm wzrostu i w ogóle nie odczuwam trudów jazdy. Polecam jak najbardziej jako 1 motocykl :)
Odpowiedz | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 |
To byl mój pierwszy poważny motor zakupiony do nauki jazdy, miał świetną przyczepność i skrętność, niezwykle lekko sie nim jeździło na co pozwalał w dużej mierze nisko położony środek ciężkości.
Jesli chodzi o spalanie to mogłoby być lepiej, średnio 5.8/100, hamulce przednie dobre tylne w bębnie więc lipa, bardzo plynnie sie zbierał przez swoją rzędową konstrukcje silnika, polecam gorąco jako motocykl na początek
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 |
W moich rękach prawie 3 lata i bez ogólnych wymian eksploatacyjnych nic szczególnego nie robiłem, hamulce w stalowym oplocie i jakoś hamuje z ta mocą :)
Odpowiedz | Przydatna (4) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 4/5 |
Spoko moto
Odpowiedz | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 |
To właśnie był mój pierwszy motocykl, więc mogę trochę się wypowiedzieć. Jest świetny jak na początek przygody z jednośladowcami, przez 3 lata jak byłem w jego posiadaniu nic nie robiłem po za tankowaniem i wymianą oleju, może nie przyciąga tak bardzo wzroku, ale żeby się wdrożyć w naukę jazdy motocyklami to jest idealny, nie za mocny nie za słaby. Polecam jak najbardziej.
Odpowiedz | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 |
Okej
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 |
Jak na pierwsze moto to super sprzęt;)
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 2/5 |
Ja nie mam najlepszych wspomnień że swoją er5 niby wszystko fajnie ale jak na pierwsze moto to się nie nadaje pierwsza wywrotka na parkingu i uszczelniacze pompy olejowej szlak trafił silnik trzeba rozebrać żeby się do nich dostać ale dobra może już czas był na nie ale jak później gościu mi lekko w tył wjechał to znowu to samo więc jak dla mnie ten motocykl jest beznadziejny co najlepsze mój przypadek nie jest odosobniony na forum kawasaki er5, nikomu nie polecam tego motocykla tym bardziej na pierwszy motocykl sama żałuję że miałam z nim do czynienia
Odpowiedz | Przydatna (0) | Nieprzydatna (22)
2022-12-24 20:21:40 | Autor: Zvv
Czyli wina motocykla, bo miałaś kolizje XD
rozwiń

Dane techniczne Kawasaki ER-5

Osiągi

Moc max.
50.0 KM / 8500 rpm
Max. moment obrotowy
45.2 Nm / 7000 rpm
V-max
188.0 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
17.0 L

Silnik

Typ
2 cylindry, DOHC, chłodzony cieczą
Pojemność skokowa
498.0 ccm
Stopień sprężania
9.8:1
Układ zasilania
2x 34mm Keihin CVK

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6
Sprzęgło
mokre, wielotarczowe
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2070 x 730 x 1070 mm
Rozstaw osi
1430 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
179.0 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
193.0 kg
Rama
rama kołyskowa z rurek stalowych

Zawieszenie

Przód
widelec teleskopowy 36 mm (wersja A) / 37 mm (wersja C), skok zawieszenia 125 mm
Tył
podwójny tylny amortyzator, skok zaiweszenia

Hamulce

Przód
pojedyncza tarcza 280 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tył
hamulec bębnowy 160 mm

Eksploatacja Kawasaki ER-5

Opony

Opona przód
110/70-17
Opona tył
130/70-17

Układ napędowy

Przeniesienie napędu
łańcuch

Honda CB 500 (1996 - 2003)Kawasaki ER-5 (1997 - 2006)

Kawasaki ER-5 (1997 - 2006)Suzuki GS 500 (1989 - 2007)

Honda CBF 500 (2004 - 2007)Kawasaki ER-5 (1997 - 2006)

Suzuki GSF / Bandit 600N (2000 - 2004)Kawasaki ER-5 (1997 - 2006)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zobacz naszą politykę prywatności