Kask HJC TR-1 (2014)

Galeria zdjęć
Recenzja
Koszulka z rozmiarem

Opinie o Kask HJC TR-1 (2014)


Średnia Ocena: 3.4/5 Liczba Głosów: 14

Ocena: 4/5 | Autor: Mati | Motocykl: Honda CB 125F
Kask kupiłem na początku sezonu 2016. Przejeździłem w nim ponad 5k kilometrów na moto i jeszcze x kilometrów na qudzie. Jeździł w terenie po ciężkich terenach (błoto wszędzie) ale też bardzo dużo po asfalcie. Kask po tych kilometrach wygląda jak nowy. Jedyne co mi sie stało to odpadła zaślepka HJC nad wizjerem ale kropelka pomogła. Za tą cenę niema lepszej propozycji. Wizjer mimo że nie mam pin locka bardzo rzadko paruje (Niekiedy jak temperatura spada poniżej -5). A poza tym bardzo wygodny. Wentylacja zbytnio nie czuje. A jedyną wadą to jest jego wygłuszenie. Ocena 8/10 za te wygłuszenie
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 1/5 | Autor: nikczemnik | Motocykl: Honda VFR 800 FI Interceptor (1998 - 2001)
Kask kupiłem w marcu 2016, mamy wrzesień 2016 i za sobą ponad sześć tysięcy kilometrów. Efekt? Szyba do której został zamontowany oryginalny pinlock (już nie jest bo w sumie nie ma się na czym trzymać) jest spękana w taki sposób, że w tej chwili stanowi zagrożenie dla kierowcy, klips na szybie który zabezpiecza ją przed otwarciem odpadł a przy nim również powstał ubytek szyby po uprzednim spękaniu w tym miejscu. Pęknięcia tzw pajączki zaczęły się niewinnie już po 500km od mocowań pinlocka po obydwu stronach. U góry nad szybą jest (był) plastikowy element z logo firmy umieszczony w skorupie kasku -zaczął pękać jak szyba aż w końcu w trakcie jazdy odleciał. Wentylacja... ona poprostu nie działa. Dodam, że nie latam jakąś R1 a sam kask nigdy nie leżał, nie upadł itp. Na metce kasku jest napis Made In China (czego miałem pełną świadomość, 3/4 rzeczy ma już taki napis) ale rzeczywiście jakość jest zgodna ze stereotypowym poglądem. Ciekawostka, nowa szyba kosztuje niemal połowę wartości kasku co mało kto ma świadomość w trakcie zakupu. Ja to to oddaję na reklamację i chciałbym odzyskać swoje pieniądze. Zobaczymy jak do tematu podejdzie firma.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość | Motocykl: Yamaha YZF-R1 1000 RN01 (1998 - 2000)
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Świetny, polecam!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: PAPA | Motocykl: Yamaha MT-07
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: PAPA | Motocykl: Yamaha MT-07
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Postcards | Motocykl: CBR F3
Jakość wykonania i cena super. Jedyny minus to parująca szyba w chlodne dni a co za tym idzie zakup pinlocka bo niestety nie ma w zestawie, a przynajmniej ja niemialem:(
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 1/5 | Autor: Gość
Gdyby sprzedawali to 50% taniej to byłoby to i tak dwa razy za drogo
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Evoque | Motocykl: Junak 123
Duzo przydatnych opcji, blenda z uv, antybakteryjne wyscielenie, niestety glosny ale za nie cale 600zl lepszy od LS.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 2/5 | Autor: Michu | Motocykl: Vfr 800 vtec i cbr 900rr
Słaba jakość, słabe wykonanie - słaby zakup
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Piotr | Motocykl: Ktm duke
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Jest dobrze, można polecić!
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 1/5 | Autor: jacob | Motocykl: KTM SX 125 2015
słabe gówno
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (11)

HJC TR-1: Pełen gadżetów, ze skorupą z poliwęglanu i rozsądnej cenie?


Pewniak od HJC?

HJC to jeden z liderów na rynku producentów kasków. Chyba nie ma motocyklisty, który by nie kojarzył tej marki, a na każdym zlocie uświadczymy co najmniej kilkadziesiąt osób jeżdżących właśnie w kaskach tego koreańskiego producenta. HJC działa na rynku od ponad 40 lat, przez ten czas udało im się dogłębnie poznać rynek i przystosować do niego swoje produkty. Od zawsze kaski HJC wyróżniały się ciekawym designem i dobrym stosunkiem cena/jakość. Czy TR-1 również udało się utrzymać w tym klimacie?

Skorupa - poliwęglan

To co w kaskach jest najważniejsze - to materiał, z którego zbudowana jest skorupa oraz eps (materiał wewnątrz kasku, który amortyzuje uderzenie). TR-1 został zbudowany z poliwęglanu, a to oznacz, że naszą głowę będzie ochraniać już całkiem rozsądna technologia. Poliwęglan znajduje się dokładnie po środku hierarchii materiałów, z których buduje się kaski motocyklowe. Jest on twardszy i znacznie bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne niż termoplast (abs) dostępny w większości kasków z przedziału cenowego 300-600zł. HJC zdecydował się na użycie lepszej skorupy, bez specjalnego podnoszenia ceny kasku - za to zdecydowanie spory plus. Skorupa produkowana jest w 2 rozmiarach, dzięki czemu każdy powinien móc dopasować kask do swojej głowy.  

Wyposażenie - więcej niż standard

Kask mimo tego, że jest budżetową propozycją w cenniku HJC - ma sporo gadżetów. Wnętrze kasku jest w pełni wyjmowalne i nadaje się do prania. materiału antybakteryjnego zapewniającego absorpcję wilgoci oraz doprowadzanie powietrza do skóry twarzy z włóknami SilverCool. Dodatkowo mamy także podbródek, który zapobiega wpadnięciu owadów do środka kasku (a uwierzcie, to się zdarza i jest kłopotliwe). Wnętrze jest miękkie i przyjemne. Nic nie drapie, nic nie uciska. I nawet jak się spocimy - to wnętrze kasku dosyć szybko pozbywa się wilgoci i schnie. Dodatkowo - HJC przewidział możliwość jazdy w TR-1 osobą w okularach. Zakładanie jest proste i przyjemne. 

Tutaj dochodzimy jednak do pewnej słabości modelu TR-1. Kask przejechał z nami dobre 5 000 km (w krótkim czasie) i widać już pierwszej objawy użytkowania - materiał wewnątrz straciły swój błysk i zdążył się wybrudzić. Odpowiednie pranie załatwił sprawę i odświeżyły kask. 

Słońce nam nie straszne

Kask został wyposażony w blendę przeciwsłoneczną. Jest ona wygodna w użyciu, działa całkiem nieźle i wyraźnie poprawia nasz komfort jazdy w słoneczne dni. Producent podaje możliwość regulowania blendy w 3 poziomach. W praktyce, regulacje możemy sobie darować - bo w rękawicach podczas jazdy i tak zapniemy blendę na ostatni poziom regulacji. Sam zatrzask zwalniający blendę także działa szybko i sprawnie. Mechanizm jest prosty w budowie, więc nie boimy się o jego trwałość. Samo jego stosowanie jest wygodne i spokojnie blendy można używać przy prędkościach autostradowych. 

Podsumowanie

HJC TR-1 to kask wyposażony we wszystkie potrzebne nam bajery, które zostały dodatkowo ubrane w twardą i wytrzymałą skorupę. Całość została wykonana całkiem nieźle i pomimo drobnych wad, dalej wydaję się - że jest to jeden z najlepszych kasków w tej cenie. 

Oszczędzając na bajeranckiej grafice, taki kask może być niewiele droższy (lub wcale) od kasku z termoplastu. A to już poważny argument. Ten produkt spokojnie możemy polecić osobą, które szukają porządnej skorupy na motocykle klasy 125ccm i większe szosowe maszyny. 

Dane techniczne według producenta:

 -Atestowana skorupa wykonana z poliwęglanowych,
- Dwa rozmiary skorupy,
- Wyjmowane wnętrze z materiału antybakteryjnego zapewniającego absorpcję wilgoci oraz doprowadzanie powietrza do skóry twarzy z włóknami SilverCool®
- Wizjer  HJ-09 Anti-Fog, Pinlock Ready z powierzchnią odbijającą promieniowanie UV, wykonany z materiału odpornego na zarysowania
- Zintegrowany, dodatkowy wizjer przeciwsłoneczny HJ-V5, wysuwany wewnątrz skorupy
- Mechanizm RapidFire™ umożliwiający szybki demontaż i montaż szyby bez użycia jakichkolwiek narzędzi
- Dwustopniowy system dociskania szyby do uszczelki zapewniający zmniejszenie hałasu w kasku
- Rozbudowany wielokanałowy układ wentylacji
- Kurtyna pod podbródkiem, zapobiegająca podwiewaniu
- Wyjmowany deflektor na nos ograniczający parowanie szyby
- Specjalny układ wnętrza pozwalający na jazdę w okularach
- Szybkie zapięcie na zatrzask
- Masa kasku 1450g

Dane techniczne

Skorupa
Włókno szklane
Blenda
Tak
Typ kasku
Integralny
Wnętrze
Wyjmowane wnętrze z materiału antybakteryjnego zapewniającego absorpcję wilgoci oraz doprowadzanie powietrza do skóry twarzy z włóknami SilverCool®
Zapięcie
Microlock
Wentylacja
Wielokanałowy układ wentylacji
Wizjer
Wizjer HJ-09 Anti-Fog, Pinlock Ready z powierzchnią odbijającą promieniowanie UV, wykonany z materiału odpornego na zarysowania
System komunikacji bezprzewodowej
Nie
Elementy odblaskowe
Nie
Przeznaczenie
Turystyczne ● Street
Waga
1450 g

Informacje o producencie - HJC


HJC to jeden z największy producentów kasków na świecie, produkując wszystkie najpopularniejsze rodzaje kasków w różnych przedziałach cenowych. HJC specjalizuje się w produkcji kasków motocyklowych od 1971 roku i jako jeden z nielicznych producentów kasków posiada własny tunel aerodynamiczny, wykorzystywany przy projektowaniu kasków. 

Tabele Rozmiarów


Rozmiary Uniwersalne Kasków

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51 - 52
XS 53 - 54
SM 55 - 56
MD 57 - 58
LG 59 - 60
XL 61 - 62
2XL 63 - 64
3XL 65 - 66

Rozmiary Kasków HJC

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51-52
XS 53-54
SM 55-56
MD 57-58
LG 59-60
XL 61-62
2XL 63-64
3XL 65-66
4XL 67-68
5XL 69-70

Rozmiary Kasków HJC dla Młodzieży

Rozmiar Głowa (cm)
SM 49-50
MD 51-52
LG 53-54
SM-MD 49-50
LG-XL 51-52