Kask Airoh Executive

Gwiazdka

Zobacz opinie

Ocena: 4/5

Ilość opinii: 4

Airoh Executive Test

Motocykle to przede wszystkim frajda z jazdy, poczucie totalnej wolności i doświadczenie bliskości z maszyną i samą drogą. Nic nie zapewnia takiego poczucia przyspieszania i prędkość jak jazda motocyklem - żadne, nawet najlepsze cabrio tego nie odda.

Porównanie do Cabrio nie jest tutaj przypadkowe - ponieważ nasz testowy kask Airoh łączy w sobie dwa światy, dokładnie w taki sam sposób jak robią to nowoczesne cabriolety ze składanym, stalowym dachem.

Włoski design

Airoh jest projektowany i produkowany we Włoszech. Executive to kask pełen przetłoczeń i dynamicznych linii, wszystko tutaj łączy się ze sobą w zgrabną całość - choć nam do testów przypadło jasne malowanie, szczerze uważamy, że najlepiej prezentuje się zupełnie czarna wersja tego modelu. I jeszcze jedno - kask na żywo zdecydowanie lepiej wygląda niż na zdjęciach, ten typ tak ma.

Bądź bardziej otwarty

To co jednak jest najważniejsze w tym kasku to jego funkcjonalność - a ta, trzeba to przyznać, jest olbrzymia. Airoh Executive to kask modularny - co to oznacza?

W praktyce oznacza to tyle, że mamy połączoną funkcjonalność kasku integralnego z kaskiem otwartym. Przednia szczęka ma możliwość odłączenia od skorupy kasku, przez co nasz kask z kasku integralnego staje się w kilka sekund kaskiem otwartym.

To daje nam pełną swobodę ruchu - można bez zdejmowania hełmu ochronnego wejść na stację benzynową, zrobić zakupy, pogadać z kimś czy podczas podróży - zwyczajnie napić się wody.

Funkcję kasku otwartego doceniają nie tylko posiadacze turystycznych maszyn - po tego typu rozwiązania chętnie sięga się także jeżdżąc dużo po mieście. Dlaczego? Jedno słowo - wentylacja! Nie czułeś w swoim garnku wentylacji w mieście? Tutaj poczujesz, nawet jadąc 30km/h.

Więcej niż kaski szczękowe

Executive, choć na pozór ma takie same właściwości jak kaski szczękowe - różni się od nich w kilku istotnych punktach.

Nawet gdy zdejmiemy szczękę - zawsze mamy ją przy sobie. Airoh opatentował genialny a zarazem prosty w obsłudze system zdejmowania i przechowywania szczęki. Do zdjęcia wystarczy wcisnąć 2 przełączniki, zaś zdjętą szczękę wpinamy... w tył kasku! Jest tam specjalne miejsce, do którego szczęka wchodzi idealnie i całkiem nieźle się prezentuje. Proste i skuteczne! Przy odrobinie wprawy, całą operację możemy przeprowadzić bez zdejmowania kasku z głowy.

Co jednak z podbródkiem? Ten chroniący nas przed niepożądanymi owadami w środku kasku element często jest gubiony, Airoh pomyślał i o tym - w wyściółce kasku jest specjalne miejsce, do którego możemy schować nasz podbródek. Nieźle nie? Choć rozwiązanie jest praktycznie, to najczęściej podczas jazdy podbródek zwyczajnie lądował u nas w kieszeni kurtki, bo nie chciało nam się zdejmować kasku. Jest mały i elastyczny - więc idealnie tam pasował.

Kask posiada certyfikat dopuszczenia do jazdy zarówno w trybie zamkniętym jak i otwartym (zamontowana i wyjęta szczęka). Jest to istotna informacja - ponieważ wiele kasków szczękowych, nie posiada takiego certyfikatu dla opcji otwartej. Dlaczego? Ponieważ otwarta szczęka stawia opór podczas jazdy i może działać jak postawiony maszt - wiatr będzie chciał zdjąć go nam z głowy.

Spora szyba wizjera - to największy plus kasków otwartych. W szczękowcach jest tak, że po podniesieniu szczęki dociera do nas fala dźwięku, wiatru i powietrza - a wraz z nimi, muchy na zębach i kamienie rysujące blednę. Tutaj nie ma tego problemu - możemy mieć zdjętą szczękę a szyba nadal zostaje na swoim miejscu - chroniąc nas przed brzęczącym uparciuchami. Szyba jest na tyle nisko pociągnięta, że zasłania nam także usta. Jednocześnie otwór który powstał po zdemontowaniu szczęki jest na tyle duży, że możemy cieszyć się docierającym do nas światem zewnętrznym. Szyba nie przeszkadza także w rozmawianiu, jedzeniu czy robieniu innych dziwnych czynności na motocyklu :)

Okularnicy będą zachwyceni - gdy mamy zdjętą szczękę, można zakładać kask na głowę bez zdejmowania okularów - działa to oczywiście także w drugą stronę.

Gdy Ci zimno, gdy Ci źle..

...załóż szczękę i problem zniknie. Założenie szczęki i podbródka zmienia Airoha w pełnoprawny kask integralny - który chroni nas przed deszczem, kamieniami czy robactwem. Chcesz odciąć się od świata? 5 sekund i możesz jechać dalej.

Kompromis prawie idealny?

Airoh wyprodukował naprawdę udany kask, łączący ze sobą dwa światy - ten otwarty i zamknięty. Kask nie posiada wybitnych wad, ma jednak kilka niedociągnięć.

Spora szyba sprawia, że widzimy więcej i więcej też nas chroni - jednak w chłodniejsze dni, ma tendencje do parowania. Sytuacja istnieje tylko podczas postojów i łatwo ją zneutralizować, wystarczy zakupić dopasowany pinlock i parowanie ustanie.

Executive jak każdy kask modularny i zdecydowana większość szczękowców nie należy do cichych - cieszenie się ogromną wentylacją i swobodą niesie ze sobą hałas podczas szybszych przelotów. Ten typ tak ma. Lekarstwo także i tutaj jest proste - podczas długich lub szybszych podróży zalecamy stopery (i to do wszystkich kasków tego typu).

Airoh Executive to z całą pewnością ciekawy i super funkcjonalny kask. Jeżeli latasz w trasy ze znajomymi, jazda po mieście nie jest Ci obca i w ogóle sporo czasu spełniasz za sterami swojego jednośladu - warto o nim pomyśleć. 

Kaski w sklepie Motobanda Kurtki w sklepie Motobanda

Opinie o Kask Airoh Executive

Średnia Ocena: 4.3/5 Liczba Głosów: 4

Ocena: 5/5 | Autor: Preston | Motocykl: Cruiser
W kasku śmignąłem już 3200km w różnych warunkach. Dosiadam cruisera i wcześniej jeździłem w różnych kaskach, zarówno integralnych, otwartych jak i szczękowych takich firm jak Lazer, Nolan i Shoei. Ten kask to hit! Odpinana szczęka, widoczność i waga kasku - REWELACJA! Na dodatek dużo cichszy (bez szczęki jeszcze bardziej) od innych używanych przeze mnie do tej pory. Co prawda jest świetny patent na chowanie/wpinanie szczęki z tyłu kasku ale za każdym razem trzeba wypinać podbródek z czterech pinów i chować go w specjalne miejsce w środku kasku. Niby nic a jednak trochę czasu zajmuje. Można jeździć w zapiętej szczęce bez podbródka i wypinać ją i wpinać w tył kasku w 10 sek ale powyżej 100km/h bez podbródka lekko podwiewa. Tak czy inaczej nie ma rzeczy idealnych a ten kask w kategorii kasków modularnych to wręcz ideał! Jeśli ktoś dosiada cruisera/choppera lub turystyka, to najlepszy z możliwych wyborów. Nie mogę dać innej oceny jak 5/5
Skomentuj | Przydatna (4) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: chrzan | Motocykl: Kawasaki VN 900 Vulcan Custom (2006 - 2016)
Idealny do 140km/h na moto bez szyby, powyżej robi się głośno.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 3/5 | Autor: czarny | Motocykl: sv 650
faktycznie garnek udany pewnie fajna opcja i ogl jestem z niego zadowolony mimo ze latam na sv 650 i praktycznie zawsze w integralnej opcji . wszystko bylo by piekne gdyby nie fakt ze w zeszlym sezonie zdażyło mi sie spotkac na drodze z sarnami , brak prawidlowych odruchow skonczylo sie szlifem przy predkosci w okolicach stowy.kask ochronil kombinezon tez ale pierwsze co poczulem jak sie pozbieralem to to ze szczęka się wypięła i sobie wisiała na zewnątrz kasku.nie chce wiedziec co by bylo gdyby wbiła mi się do srodka kasku i np. wystawiła mi żuchwe. od tego czasu tylko pełne integralne jak np bell quailfier
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
Niezły, polecam! chyba sobie kupię kolor mi nie pasi
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (3)
rozwiń

Dane techniczne

Skorupa
Termoplast (ABS)
Blenda
Tak
Typ kasku
Modularny
Wnętrze
Sanitized, nadające się do prania
Zapięcie
Microlock
Wentylacja
Wloty powietrza w górnej i dolnej części kasku
Wizjer
demontowana, nierysująca się szyba.
System komunikacji bezprzewodowej
Opcjonalnie
Elementy odblaskowe
Nie
Przeznaczenie
Turystyczne ● Chopper/Cruiser
Dodatkowe funkcje
- demontowana szczęka z możliwością zamocowania jej z przodu oraz z tyłu kasku, podwójna homologacja P/J.
Waga
1400 g
Pinlock
Dostępna opcjonalnie
Przystosowany do okularów
Tak

Informacje o producencie - Airoh

Airoh jest projektowany i produkowany we Włoszech. Ten producent kasków najbardziej znany jest ze swojej kolekcji MX (Offroad), gdzie wyróżniał się dobrym stosunkiem ceny do jakości. Jednak od kilku lat Airoh tworzy coraz silniejszą konkurencję także w dziedzinie kasków szosowych. 

Tabele Rozmiarów

Rozmiary Uniwersalne Kasków

Rozmiar Głowa (cm)
2XS 51 - 52
XS 53 - 54
S 55 - 56
M 57 - 58
L 59 - 60
XL 61 - 62
2XL 63 - 64
3XL 65 - 66