Spalanie: 4.72
Dodaj
Ilość raportów: 5

Spalanie Kawasaki VN 900 Vulcan Custom

Minimalne: 4.10

Średnie: 4.72

Maksymalne: 5.42

Opinie o Kawasaki VN 900 Vulcan Custom

Opinia: 4.7/5

Liczba głosów: 9

Silnik: 4.6
Hamulce: 4.2
Bezawaryjność: 4.9
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: Miro
Moto o ciekawym wyglądzie, bezawaryjne, ekonomiczne lecz trochę brakuje mu mocy.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (2)
rozwiń

Kawasaki VN 900 Custom Test

W życiu każdego faceta nadchodzi moment, kiedy chce rzucić wszystko i po prostu jechać przed siebie z grającym w tle born to be wild. Nogi i ręce wyciągnięte w stronę horyzontu, głowa wciśnięta w ramiona i wibrująca pod tyłkiem V-dwójka. Nie spodziewałem się, że zacznie mnie to pociągać tak szybko...

Vulcan

Seria VN swoje korzenie datuje na 1984 rok i był to pierwszy motocykl Kawasaki z silnikiem V2 - nasz dzisiejszy bohater to rozwinięcie idei pierwszego VN750. Do naszych rąk trafiła wersja Custom - piękne klasyczne linie, jednak zdecydowanie lżejsze od wersji Classic. Charakterystyczna dla tego modelu, wysoko położona kierownica dodaje mu charakteru i całkiem nieźle sprawuje się podczas jazdy. Vulcan to raczej 1-osobowa maszyna, owszem ma siedzenie pasażera, natomiast wozić tam można kogoś jedynie za karę. Duży kąt ugięcia kolan uprzykrzy życie "plecaczkowi" w dodatku, kolana pasażerki kończą się na wysokości naszej brody...

903 ccm3

Prawie litr pojemności, 50 KM i 270 kg wagi! I to bez bikera. Do kogoś kto przesiada się z typowych japońskich plastików - to nie może wyglądać dobrze. Jedynak gdy już chcemy narzekać, że to nie jedzie, nie skręca i nie hamuje - do życiu budzi się 78 szybko dostępnych niutonometrów. To właśnie one pchają VN'a to przodu i robią to całkiem sprawnie - 60km/h na 1 biegu, 100 na drugim. Te wyniki nie czynią z naszej maszyny sprintera, ale już pozwalają odczuć przyjemność z przyspieszania. 

Da się skręcać

Punkt ciężkości maszyny jest położony na tyle nisko, że Vulcan (jak na swoją masę) potrafi zgrabnie pokonywać zakręty. Nawet początkujący fani stalowych koni nie będą mieli z tym problemów. Całkiem nieźle się go także parkuje - problem pojawia się kiedy żyjemy w mieście z tramwajami. Przednie koło to wąska 80-tka, która idealnie wpasowuje się w tory tramwajowe, co może doprowadzić do nieplanowanego spotkania z asfaltem. 

Z przodu mamy sporą, jednak pojedynczą tarczę hamulcową. Siła hamowania jest przeciętna, mogłoby być lepiej, jednak tragedii nie ma. 

W duszy gra mi V-2!

Kawasaki VN 900 Custom to przyjemny motocykl - jest łatwy w prowadzeniu, nieźle brzmi i jest stosunkowo mało awaryjny. Zdarzają się awarie alternatora, nie są to jednak poważne obciążenia finansowe. Motocykl nadaje się do codziennej jazdy, ale i dalsze wyprawy nie są mu straszne. Z całą pewnością mile będę wspominał tą przygodę i chętnie bym do niego jeszcze kiedyś wrócił. 

Dane techniczne Kawasaki VN 900 Vulcan Custom

Osiągi

Moc max.
50 KM / 5700 rpm
Max. moment obrotowy
78 Nm / 3700 rpm
V-max
180 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
20 L

Silnik

Typ
Four stroke, V-twin, SOHC
Pojemność skokowa
903 ccm
Stopień sprężania
9.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
pasek napędowy

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2405 x 894 x 1120 mm
Rozstaw osi
1646 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
249 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
277 kg

Zawieszenie

Przód
41mm Teleskopowe, regulacja napięcia wstępnego
Tył
Uni-Trak, regulacja napięcia wstępnego

Hamulce

Przód
1 x 300mm,
Tył
1 x 270mm

Eksploatacja Kawasaki VN 900 Vulcan Custom

Opony

Opona przód
80/90 -21
Opona tył
180/70 -15

Kawasaki VN 900 Vulcan Custom (2006 - 2016)Yamaha XVS 1100 Drag Star (1998 - 2006)

Kawasaki VN 900 Vulcan Custom (2006 - 2016)Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)

Kawasaki VN 900 Vulcan Custom (2006 - 2016)Yamaha XVS 950 V-Star (2008)

Harley-Davidson Street 750 (2014 - 2018)Kawasaki VN 900 Vulcan Custom (2006 - 2016)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności