Junak RS 125 PRO (2016)

Opinia: 4.6/5

Liczba głosów: 21

Opinie o Junak RS 125 PRO

Silnik: 4.5
Hamulce: 4.6
Bezawaryjność: 4.4
Frajda z jazdy: 4.7
Przyciąganie wzroku: 4.7
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (10) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 | Autor: thunder
ZAJEBISTY, za ta pieniążki to naprawde solidny sprzęt a predkosc to nie 105 km/h chyba ze przelotowa tylko 125km/h to moja licznikowa :-) lwg
Skomentuj | Przydatna (5) | Nieprzydatna (2)
2016-06-27 12:15:23 | Autor: Gość
ok fajna kasa ale ma wadę fabryczną zacina się i dusi 6tys 4i5 bieg
Ocena: 5/5 | Autor: piotrek
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu. Super sprzęt na pierwszy motocykl, zwłaszcza dla osób wyższych - nie wygląda się, jak na osiołku. Moto sprawia wrażenie większego, niż 125ccm, to bardzo wielki plus. W ogóle wygląda zajebiście. Co do "wady" z gaźnikiem...no cóż, niby występuje, ale nie jest to na pewno rzecz utrudniająca jazdę, ani tym bardziej dyskwalifikująca ten motocykl. Można jeździć bez wstydu.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Kuba
Posiadam RS125 Pro. Miałem wyciek paliwa ze zbiornika, wymieniono pływak i przestało. Aktualnie ślizg strasznie się sypie od łańcucha i dusi się, powyżej 6tys obrotów na 4/5 trudno wejść, w serwisie stwierdzono że do wymiany jest membrana gaźnika. Jeździ się super, ale przydałoby się żeby był w 100% sprawny
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Abuli ali
Nie ma rzeczy idealny, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (7) | Nieprzydatna (5)
Ocena: 4/5 | Autor: Piter4454
Jestem mile zaskoczony. Producent zrobił spore postępy. Jakość wyższa niż można się spodziewać po Junaku. Frajda z jazdy jest. Fajne zawieszenie. Przód mógłby być trochę twardszy. Centralny amortyzator daje radę. Poprawiona skrzynia biegów da się używać. Jednak są sprawy z którymi producent nie może sobie poradzić. Owiewka tak samo brzęczy jak w starym RS 122. Przy tej cenie ssanie powinno być automatyczne. Ogólnie polecam. Chyba głownie ze względu na bardzo dynamiczny charakter tego moto.
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 5/5 | Autor: Draven
A to nie są czasem zdjęcia JUNAK RS 125 a nie JUNAK RS 125 Pro ?
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 4/5 | Autor: deniss
witajcie powiem wam o ocenie motocykla jaki chciałem zakupić motocykl na który chciałem wsiąść po wielu latach nie bycia na motorze wiec bardzo się ucieszyłem ze zostały wprowadzone zmiany w przepisach drogowych... no ale tylko to jedno zmieniło moja koncepcje by nie zakupowac motoru no właśnie mowa o 12.2 konia mechanicznego zbierałem na, rsa 125 bo myślałem ze na tym almot zakończy swoja działalnosc..a tu mamy cacko w postaci PRO ,wiec jak dowiedziałem sie ze ma tylko tyle koni napisałem do Almotu czemu starcił na mocy i czy bedzie dostepny model z 15 konnym silnikiem i ni cholery nie doczekałem sie odpowiedzi.. a szkoda zapytacie czemu sie czepiam no bo w belgi miałem okazje jezdzic taka 125 ,z 15 km.. jest to najbardziej super sprawa do jazdy na takiej mocy silik posiadał 6 biegów .. i na 4 cz5 biegu on dostawał kopa i jechał jak bysmy smarowali chleb masłem wiem ze to nie scigacz na ulicy ale predkosc normalnej jazdy do pracy i w korkach to cudo i osiaganie przelotowej 120 to jak otworzyc pepsi i słyszec pssss...super jazda wiec poczekam na nowy model junaka moze osiagi beda miec moc 15 koni po wielu juz latach powrotu na motor a jezdziłem rometem stawiam na junaka ale tylko z 15 km..moze bedzie to nowy PRO ,,,szkoda ze almot nic nie odpisuje pozdrawiam:):):))::)::))
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (1)
Ocena: 4/5 | Autor: TOMEX
Sprzęt super wyglada na conajmniej 250cmm.Ludzie sie oglądaja.Wadą jest dławienie sie przy 5 6 tyś obrotów na 4 i 5 biegu.Prędkośc jaką udało mi sie osiągnąc to 127km
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
No i taki sprzęt to ja rozumiem +milion do lansu
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 5/5 | Autor: Erni
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
ZAJEBISTY, jak chcecie kupować to tylko to!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (4)
Ocena: 5/5 | Autor: siara
Niezły, polecam!
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (6)
Ocena: 5/5 | Autor: Gość
Nie ma rzeczy idealnych, ale tutaj jest już blisko!
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (5)

Spalanie: 3.19

Dodaj
Ilość raportów: 7

Spalanie Junak RS 125 PRO

Minimalne: 2.60

Średnie: 3.19

Maksymalne: 3.52

Recenzja: Junak RS 125 PRO


Junak RS 125 to flagowy model tej bydgoskiej firmy, jeden z najlepiej się sprzedających - nasz materiał z nim obejrzało ponad 100 000 osób, a to już konkretne liczby. Tak dobre przyjęcie na rynku popchnęło Junaka w dalszy rozwój motocykla. Dostaliśmy wersję PRO, droższą o 1400zł. 

Na co idzie ta dodatkowa kasa?

Teraz spore plastikowe boczki obejmują chłodnice, pozbyliśmy się więc chłodzenia powietrzem, na rzecz cieczy. Ten zabieg pozwolił zwiększyć moc do 12.2 KM. 
Aby okiełznać taki wzrost mocy z tyłu zamiast bębna pojawiła się tarcza hamulcowa. Motocykl dostał nowe, odświeżone malowania a także gniazdo usb, to ładowania "ajfonów". Zmienił się także układ wydechowy zarówno z wyglądu jak i lekko z brzmienia. 

Mocy przybywaj

Jak tak dobrze policzyć, to tylko 2.6 KM. Niby niewiele, ale w klasie budżetowych motocykli 125ccm mało który pojazd wybija się ponad 10 KM. Przecież kilka lat temu, 13KM osiągała honda CBR 125. Wzrost mocy o 27% to element, który interesuje wszystkich najbardziej. Jak się to przekłada na faktyczne osiągi i jazdę? 

Nadal sportowy głównie z wyglądu

Charakter silnika pozostał bez zmian, nadal jest on spokojny i nic nie robi sobie ze sportowego, lekko agresywnego wyglądu RS'a. Ma to zwyczajnie gdzieś. I choć reakcja na gaz nadal nie jest spontaniczna, to motocykl zbiera się zdecydowanie lepiej. Wzrost mocy czuć szczególnie w przedziale 6-9 tyś rpm. Kręcenie silnika wyżej mija się z celem, ponieważ jedyne co uzyskamy to dodatkowe wibracje jednostki napędowej. 

Przepisową miejską 50tkę osiągamy zadowalająco szybko, skutecznie odjeżdżając spod światem wszystkim gotującym się w puszkach wielbicieli ropy. 

Zwykły RS z trudem dobijał do setki, a jej przekroczenie było wybitnie zależne od warunków pogodowych (czytaj wiatru w plecy). Faktyczna prędkość przelotowa oscylowała w graniach 85km/h. Tutaj jest zdecydowanie lepiej - mi udało się dobić do 112km/h, zaś właściciele RS'ów PRO potwierdzają, że po dotarciu jest to licznikowe 120. Typowa średnia prędkość przelotowa wzrosła do 100km/h. To na Polskie warunki w jeździe miejsko-podmiejskiej totalnie wystarczające. 

Gadżety

Tylny układ hamulcowy ewoluował z tradycyjnego bębna do tarczy - w efekcie, nasz motocykl z całą pewnością zyskał na wyglądzie - ponieważ siła hamowania została na podobnym poziomie. Już bęben nieźle sobie radził z wytracaniu prędkości RS'a. Gniazdo usb? Super - działa dobrze i jest przydatne. Szkoda tylko, że umieszczono je w mało ergonomicznym miejscu, zamiast znaleźć się tuż przy kierownicy - wystaje z boku motocykla. 

Użytkowanie

Poza zmianami mocy, wzmocnieniu układu hamulcowego i nowymi malowaniami - to nadal ten sam dobry RS. Motocykl zapewnia nam dużą i wygodną kanapę, przyjemną pozycję i niskie spalanie. RS to idealny kandydat do sprawnego i taniego poruszania się po terenach miejskich i podmiejskich. Zawieszenie radzi sobie całkiem nieźle z nierównościami asfaltu, choć potrafi dobić na co bardziej zapadniętej studzience. Junaki znane są z tego, że niewiele robią sobie z ssania i często przy odpalaniu trzeba im pomagać gazem - tutaj miłe zaskoczenie. RS Pro odpala ładnie nawet bez ssania i dodawanie gazu jest tutaj zbędne. 

Wady 

Nasz egzemplarz posiadał jedną denerwującą wadę - niewyważone koło. Powodowało to niewielkie, jednak wyczuwalne wibracje na kierownicy w okolicach 80-90km/h. Można to zlikwidować w prosty i tani sposób u każdego wulkanizatora. Dostaliśmy także kilka informacji na temat wadliwych gaźników - nasz egzemplarz nie miał tej wady i działał prawidłowo. Jednak ponoć ten problem mógł występować w pierwszych kupionych modelach - w tym wypadku warto wybrać się do serwisu Junaka na ponowne ustawienie gaźnika, co ma go skutecznie rozwiązać. 

Czy warto? 

Junak RS125 Pro to motocykl oferujący nam niezłe parametry jezdne i mogący skutecznie konkurować z takimi motocyklami jak Yamaha YBR 125, Honda CBF 125 - będąc jednocześnie od nich tańszy o 30%. Czym wyróżnia się na tyle japończyków? Jest do nich w gruncie rzeczy podobny, oferuje trochę więcej mocy przy gorszej reakcji na gaz, trochę lepsze hamulce, niższą cenę i brak japońskiej legendy motoryzacyjnej. W cenie 8500 zł dostaniecie zgrabny i żwawy motocykl, który poradzi sobie nie tylko w mieście - ale także podczas jazdy podmiejskiej. 

Zobacz najpopularniejsze pojedynki motocykli:


Yamaha DT 125R (1998 - 2004) vs Junak RS 125 PRO (2016)

Yamaha DT 125R (1998 - 2004)Junak RS 125 PRO (2016)

Junak RS 125 PRO (2016) vs Junak Vintage 125 (2015)

Junak RS 125 PRO (2016)Junak Vintage 125 (2015)

Junak RS 125 PRO (2016) vs Junak 806 125 (2015)

Junak RS 125 PRO (2016)Junak 806 125 (2015)

Aprilia RS 125 (1999 - 2005) vs Junak RS 125 PRO (2016)

Aprilia RS 125 (1999 - 2005)Junak RS 125 PRO (2016)

Dane techniczne Junak RS 125 PRO

Osiągi

Moc max.
12.2 KM / 8500 rpm
V-max
115 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
12.5 L

Silnik

Typ
czterosuwowy, jednocylindrowy, OHV
Pojemność skokowa
124.0 ccm
Układ zasilania
Gaźnik

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2100 x 790 x 1100 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
132 kg

Zawieszenie

Przód
Teleskopowe

Hamulce

Przód
tarczowy hydrauliczny
Tył
tarczowy hydrauliczny

Eksploatacja Junak RS 125 PRO

Opony

Opona przód
110 / 70 - 17
Opona tył
130 / 70 - 17
Koło przednie
17
Koło tylne
17