Yamaha Motor Co. zapowiedziała swój plan biznesowy na kolejne trzy lata. W nowym planie szefostwo Yamahy przewiduje wprowadzenie do końca 2018 roku 270 nowych produktów (w tym znajdują się również motocykle). Poprzedni trzyletni plan zakończył się sukcesem: wprowadzono 250 nowych produktów. Ostatni okres czasu okazał się korzystny dla firmy. Sprzedaż Yamahy w tym roku wyniosła 1.36 mld USD, a zysk przekroczył 1 mld USD. Jest to wynik finansowy zbliżający się do tych znanych z roku 2007 - roku poprzedzającego wybuch kryzysu finansowego i globalną recesję.
Optymistyczny plan Yamahy świadczy o końcu spowolnienia gosp. w branży motocyklowej?
Nowy średnioterminowy plan biznesowy zakłada wypracowanie sprzedaży na poziomie 1.5 mld USD. Większa część zysków firmy ma pochodzić z sprzedaży motocykli. Prym wieść ma oczywiście seria MT, w tym nowości MT-10 i MT-03.
Nas zainteresowały idee przyświecające firmie w dążeniu do swoich celów. Cztery główne kierunki rozwoju marki Yamaha to:
- GEN (nowe pomysły i komunikacja),
- Play & Sure (technologia, która sprawia radość i której można zaufać),
- S*EX*Y (ekspresja czerpana z dynamiki; zmysł jakości i uwodzenie),
- Ties (siła drużyny i silny związek z klientem).
Wnioskując z najnowszych konceptów prezentowanych na wystawach motocyklowych - głównymi kierunkami eksperymentowania i innowacji Yamahy mogą stać się pojazdy wielokołowe i samochody sportowe.