Spalanie: 5.34
Dodaj
Ilość raportów: 11

Spalanie Honda XL650V Transalp

Minimalne: 4.59

Średnie: 5.34

Maksymalne: 6.50

Opinie o Honda XL650V Transalp

Opinia: 3.9/5

Liczba głosów: 10

Silnik: 4.2
Hamulce: 3.3
Bezawaryjność: 4.8
Frajda z jazdy: 4.2
Przyciąganie wzroku: 3.1
Ocena: 5/5 | Autor: Cyklista
Super, świetny, łatwy, bezawaryjny, poręczny. Miałem 6 lat i zrobił 60 tys km
Skomentuj | Przydatna (6) | Nieprzydatna (3)
Ocena: 4/5 | Autor: Desper
Świetny, uniwersalny i niezawodny sprzęt do jazdy wszędzie gdzie fantazja poniesie i umiejętności pozwolą. Jeśli chodzi o manewrowanie to trochę ciężko mi się zgodzić, że łatwiej w porównaniu do TDM bo Trampek ma bardzo wysoko środek ciężkości (szczególnie przy pełnym baku) co potrafi trochę uprzykrzyć pewne manewry przy małych prędkościach a TDM jest sporo zwinniejsza moim zdaniem. Hamulce to niestety chyba jego najsłabsza strona do tego przydałoby się chociaż z 15 koni wuięcej. A jeśli chodzi o spalanie to fantazja kogoś poniosła albo miał na myśli nowszy model z silnikiem na wtrysku XL700V, bo jeśli chodzi o 650 to pali zdecydowanie więcej ;)
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
2019-08-08 15:57:24 | Autor: RoachRider
Bo ja wiem, u mnie się w miarę sprawdza. Najniższe jakie miałem to 4.83, a najwyższe 6.45. W eco driving nigdy się nie bawiłem (w każdym razie nie przez cały bak), jakbym tak zrobił to myślę że dociągnąłbym do tego 4.56. Hamuje moim zdaniem ok - koło zblokować się da, więc więcej siły chyba nie potrzeba skoro pierwsze poddają się opony (u mnie Bridgestone Battlewing). Mocy faktycznie mogłoby być tak z 10-15 koni więcej. Moim zdaniem sprzęt fajny bo niedrogi, prosty w obsłudze, eksploatacji i naprawie, trwały i sporo wybacza. Według mnie nadaje się zarówno jako pierwszy motocykl klasy adventure, jak i jako pierwszy motocykl w ogóle. Z biegiem czasu niektórym może zabraknąć mocy, prestiżu (zbyt piękny to on moim zdaniem nie jest) czy nowinek technicznych poprawiających komfort i bezpieczeństwo jazdy. U mnie zostaje.
Ocena: 4/5 | Autor: Gość
To idealny motocykl dla początkujących, raczej bezawaryjny, nie trzeba z nim walczyć przy żadnej prędkości. Jego jedyny mankament to za mała moc do jazdy w dwie osoby
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 4/5 | Autor: Erwin
Bardzo dobry na początek przygody z motocyklami, pozwolił nie zabić się pierwszego sezonu. Jest też niedrogi w zakupie i daje sporo możliwości doinwestowania "po swojemu".
Co do spalania u mnie wychodzi średnio 5,7
Skomentuj | Przydatna (3) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 3/5 | Autor: Skalpel
Transalp jest jak żona po 30 latach małżeństwa...
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Honda Transalp 650

Prostota 

Transalp zadebiutował w 1987 roku jako motocykl, który miał sprostać długim turystycznym wyjazdom. Projektanci postawili więc na użyteczność, trwałość oraz komfort - wygląd zszedł na dalszy plan. Fizjonomia Trampka nie wzbudza namiętności, pożądania czy zachwytu - mogliśmy się o tym przekonać na własnej skórze, ponieważ przejeżdżając nim przez kilka miejscowości, nie zaobserwowaliśmy zainteresowania przechodniów tym motocyklem. 

To jednak wcale nie oznacza, że Honda zrobiła brzydki motocykl. Kształty Transalpa idealnie wpisują się w kanony turystycznej motocyklówki. Jest wąski, wysoki i robi ogromne przebiegi. Przez cały okres produkcji, transalp przechodził szereg drobnych modyfikacji.  

Tańszy brat

Transalp zadebiutował przed modelem Africa Twin, na którego Honda kładła ogromny nacisk marketingowy. Trampek był mniej okazały, bez oszałamiającej kariery sportowej, za to w bardziej przystępnej cenie, równie bezawaryjny i nadal - świetny w dalekie trasy. Łącząc to z faktem bardzo długiego okresu produkcji - nie dziwi nas ogromna ilość tych maszyn, które opuściły Japońskie fabryki. 

Jazda

XL650V - czyli dwucylindrowy silnik w układzie V, który napędzał motocykl swoimi 50 KM. W późniejszej wersji (testowanej przez nas) moc o 5 koników. Mocy nie jest dużo, ale trampek nie należy do nadmiernie ciężkich motocykli (191 kg na sucho), więc mocy wystarczy aby dynamicznie (choć bez zrywu) rozpędzać maszynę do 120 km/h. Wówczas czujemy już opór wiatru z którym mierzy się nasz motocykl i choć możemy rozpędzać się dalej (v-max wynosi 170km/h) to Trampek niespecjalnie ma na to ochotę. 

Idealne prędkości przelotowe dla tej maszyny to ok 100km/h. Wskazują na to także hamulce, które delikatnie mówiąc, nie należą do najlepszych. To typowe spowalniacze i musimy się przyzwyczaić do ich działania, aby z odpowiednim wyprzedzeniem reagować na wydarzenia drogowe pojawiające się przed nami. 

Lekko w teren

Nie jestem osobą z doświadczeniem terenowym, mimo to - Transalpem bardzo łatwo manewruje się w lekkim, leśnym terenie. Właściciel sprzętu - bardzo ceni sobie jego walory lekko terenowe, honda nieźle poradzi sobie w górach na gorszych drogach, nieutwardzonych szlakach czy dojazdach przez lekki teren. Wszystko zależy od opon, obładowania sprzętu i naszych własnych umiejętności. 

Podsumowanie 

Transalp pomimo upływu lat nadal trzyma cenę, za podobny model do naszego zapłacimy pomiędzy 8-12 tyś zł. Jest to mniej niż za Africe twin czy popularne GS'y od BMW. Być może właśnie dlatego jest on przez wielu wybierany jako wstęp do wyjazdu w dalekie podróże przy rozsądnym budżecie.

Dane techniczne Honda XL650V Transalp

Osiągi

Moc max.
55 KM / 7500 rpm
Max. moment obrotowy
56.2 Nm / 5500 rpm
V-max
170 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
19 L

Silnik

Typ
Czterosuwowy, V-Twin, SOHC
Pojemność skokowa
647 ccm
Stopień sprężania
9.2:1

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
łańcuch

Podwozie

Wymiary (długość, szerokość, wysokość)
2260 x 920 x 1315 mm
Rozstaw osi
1501 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
191 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
210 kg

Zawieszenie

Przód
41mm Teleskopowe
Tył
Pro-Link

Hamulce

Przód
2 x 256mm, 2 tłoczkowe zaciski
Tył
1 x 240mm, 1 tłoczkowy zacisk
Abs
Nie

Eksploatacja Honda XL650V Transalp

Opony

Opona przód
90/90-21
Opona tył
120/90-17

Yamaha TDM 850 (1996 - 2001)Honda XL650V Transalp (1987 - 2007)

Suzuki DL 650 V-Strom (2004 - 2010)Honda XL650V Transalp (1987 - 2007)

Honda XRV 750 Africa Twin (1993 - 2003)Honda XL650V Transalp (1987 - 2007)

Aprilia Pegaso 650 (1992 - 2012)Honda XL650V Transalp (1987 - 2007)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności