Honda po raz czwarty z rzędu liderem sprzedaży motocykli i skuterów w Polsce

W 2023 roku Honda po raz czwarty z rzędu znalazła się na czele rankingu sprzedaży motocykli i skuterów w Polsce i po raz pierwszy w historii została liderem lokalnego rynku jednośladów. Na zakup modelu spod wielkiego skrzydła zdecydowało się tu 5 839 klientów, czyli o 34,8% więcej niż w roku poprzedzającym, co pozwoliło marce uzyskać ponad 21% udziału w rynku. Od początku działalności w branży motocyklowej, polskie przedstawicielstwo Hondy sprzedało ponad 40 000 motocykli i skuterów. 

Do imponujących wyników Hondy w roku 2023 przyczynił się między innymi wzrost popularności „125”, na które przesiada się coraz więcej miejskich kierowców. Skutery Hondy – PCX i Forza125 – zajęły w tym segmencie dwa pierwsze miejsca. 

Honda została również liderem sprzedaży dużych motocykli, czyli tych z silnikami o pojemności powyżej 125 cm3. Najpopularniejszymi modelami japońskiej marki w Polsce w roku 2023 były maszyny typu Adventure – CRF1100 Africa Twin, CRF300L oraz debiut minionego sezonu – XL750 Transalp. 


Dużym sukcesem zakończyło się również wprowadzenie do oferty modelu CB750 Hornet, który zajął czwartą pozycję wśród najchętniej kupowanych jednośladów Hondy na lokalnym rynku i drugą w segmencie Nakedów. 


Wśród motocykli turystycznych królował NT1100, a najczęściej wybieranym Supersportem był CBR650R. Na topie rankingu sprzedaży maxiskuterów znalazły się ADV350 i Forza 350, a dwa pierwsze miejsca w segmencie Customów należały do modeli CMX1100 Rebel i CMX500 Rebel. 


Warto zwrócić uwagę na rosnącą w Polsce popularność opracowanej przez Hondę, dwusprzęgłowej przekładni DCT. Wśród sprzedanych w 2023 roku motocykli, ponad połowa turystycznych NT1100, 67% „Afryk” i aż 75% modelu NC750 to wersje z tym właśnie rodzajem przeniesienia napędu, przy czym luksusowy Gold Wing oferowany był tylko i wyłącznie ze skrzynią DCT. 


W tym roku Honda  wprowadzi na rynek nowe rozwiązanie, którym będzie elektroniczne sprzęgło – Honda E-Clutch – dostępne na razie w modelach CB650R i CBR650R. Upraszcza ono prowadzenie motocykla, eliminując konieczność używania przez kierowcę dźwigni sprzęgła do zmiany biegów w górę i w dół, a także podczas ruszania i zatrzymywania. 

Ponadto w sprzedaży pojawi się osiem nowości, w tym pięć znacznie zmodyfikowanych maszyn z dotychczasowej gamy oraz trzy zupełnie nowe oferty – powracający do line-upu sportowiec CBR600RR oraz dwaj nowi członkowie rodziny modelu Hornet. 

Liczymy na to, że nowa oferta przyczyni się do dalszych sukcesów sprzedażowych Hondy na polskim rynku.

Informacja prasowa