To była kwestia czasu. Na targach EICMA w Mediolanie Honda pokazała nowego Horneta z większym silnikiem i drapieżną stylistyką. Wysokiej jakości podzespoły i silnik z sportowego FIreblade'a i wyposażenie premium. Czy Honda wróci do gry w stawce power nakedów?
W zeszłym roku Honda ożywiła kultowego Horneta w postaci modelu CB 750. Z początku model wzbudził umiarkowany entuzjazm wśród fanów klasycznego "Szerszenia", ale wystarczyło się przejechać nowym motocyklem by zmienić zdanie. CB 750 Hornet jest zwinny, agresywny i sprawia masę frajdy. Szybko zyskał imponującą popularność: w ciągu pierwszej połowy tego roku stał się najlepiej sprzedającym się nakedem w Europie. W sezonie 2024 do CB750 dołączają dwa nowe Hornety: CB 500 i CB 1000.
Materiał porównawczy CB 750 Hornet i CB 650R Neo Sport Cafe zobaczycie TUTAJ!
Skupmy się na CB 1000. Model CB 1000 znajdował się w ofercie Hondy jeszcze od 2008 do 2017 roku. W ciągu dekady zdążył się nieco zestarzeć nie tyle mechanicznie co wizualnie. Powszechnie był postrzegany jako sprawdzony, przyjazny i bezawaryjny, ale niezbyt ekscytujący przykład litrowego nakeda. Obecnie w ofercie Hondy znajduje się model CB1000R Neo Sport Cafe utrzymany w eleganckim stylu modern classic. Prezencja tego motocykla wynagradza umiarkowane osiągi na tle konkurencji: 145 KM przy 10 500 obr./min. Maks. moment obrotowy 104 Nm przy 8250 obr./min. To wszystko za uczciwe 62 500 zł.
Czy nowy CB 1000 Hornet spełni oczekiwania? Doświadczenie uczy, że z werdyktem trzeba poczekać na testy!
Nowy Hornet korzysta z tego samego silnika: 4 cylindry w układzie rzędowym, DOHC, chłodzenie cieczą, 4 zawory na cylinder, pojemność skokowa 999 cm³. Moc maksymalna poszła nieznacznie w górę - 150 KM, moment obrotowy to ponad 100 Nm. To osiągi, które są wystarczające do każdego codziennego zastosowania motocykla i stały się standardem dla klasy litrowych nakedów takich jak Suzuki GSX 1000S, BMW S1000R).
Reszta również mieści się w standardzie swojej klasy: widelec Showa 41 mm SFF-BP USD z regulacją tłumienia dobicia i odbicia. Z tyłu amortyzator Showa. Hamulce? Z przodu radialnie montowane czterotłoczkowe zaciski hamulcowe i pływające tarcze o średnicy 310 mm. Na pokładzie oczywiście elektronika: ride by wire, 3 tryby jazdy, kontrola trakcji i kolorowy 5 calowy ekran TFT.
CB 1000 Hornet to propozycja dla wszystkich myślących o przesiadce z motocykla o pojemności 600-800 cm³ i szukających wydajniejszej fabryki adrenaliny
Design motocykli ostatnich lat poszedł ostro w stronę agresywnych, "transformerskich" kształtów. Taka też idea przyświecała projektantom nowego Horneta. Przeszywające spojrzenie kompaktowych, podwójnych reflektorów LED, współgra z charakterystycznym dla Horneta zbiornikiem paliwa, przypominającym złożone do przodu skrzydła. Wymiary motocykla są kompaktowe, a muskularna sylwetka motocykla jest podkreślona minimalistycznym siedzeniem i wąskim tyłem Horneta. Całkowicie nowa rama jest subtelnie przyciemniona, podobnie jak tylna rama pomocnicza, która jest kratownicowo-rurowa.
CB1000 Hornet w roczniku modelowym 2024 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Grand Prix Red Mat Iridium, Gray Metallic i Pearl Glare White.
Dane techniczne
SILNIK:
- czterocylindrowy w układzie rzędowy, DOHC, 16 zaworów
- pojemność skokowa: 999 cm3
- moc maksymalna ponad: 150 KM (110 kW),
- maksymalny moment obrotowy: ponad 100 Nm
- układ wydechowy w konfiguracji 4-2-1
- elektronicznie sterowana przepustnica (TBW),
- całkowicie nowa podwójna rama stalowa
- widelec Showa 41 mm SFF-BP USD z regulacją tłumienia dobicia i odbicia.
- tylny amortyzator Showa z zawieszeniem Pro-Link
- radialnie montowane czterotłoczkowe przednie zaciski hamulcowe
- pływające tarcze o średnicy 310 mm
- Tylna opona 180/55-17;
- przednia opona 120/70 ZR17
ELEKTRONIKA:
- 3 domyślne tryby jazdy
- system kontroli momentu obrotowego (HSTC)
- sprzęgło antyhoppingowe
- cornering ABS i IMU
- pełnokolorowy 5-calowy ekran TFT,
- łączność ze smartfonem poprzez aplikację Honda RoadSync
- Oświetlenie LED z podwójnym reflektorem projektorowym LED