Harley-Davidson V-Rod Night Rod (2001 - 2017)

Spalanie: 8.50
Dodaj
Ilość raportów: 3

Spalanie Harley-Davidson V-Rod Night Rod

Minimalne: 7.50

Średnie: 8.50

Maksymalne: 10.00

Opinie o Harley-Davidson V-Rod Night Rod

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 4

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.8
Bezawaryjność: 4.3
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: Karol
Niesamowita maszyna sprawiająca zawsze uśmiech na twarzy.
Wystarczy na prostej odkręcić manetkę w opór a na naszej twarzy pojawi się banan.
Pełno-przelotowy wydech toxic pipes oraz Stage1 sprawiają, że motocykl wydaje niesamowity dźwięk.
Chociaż często po zrobieniu nim 200km bolą mnie już plecy i kark to mimo wszystko nie chce się wracać do domu a szuka się powodu i miejsca żeby się jeszcze trochę przejechać.
Skomentuj | Przydatna (2) | Nieprzydatna (0)
Ocena: 5/5 | Autor: Damian
Mam v rod 2004. Custome ala bagger mojego pomysłu. Bardzo zadowolony jestem.
Skomentuj | Przydatna (1) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: Verte
Mega! Bardzo szybki, bardzo charaktery i do tego wygodny.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (2)
Ocena: 5/5 | Autor: luni
Jeszcze Suzuki VZR, to taki V-ROD na sterydach
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (4)
rozwiń

Harley-Davidson Night Rod Special

Seria V-rod jest najbardziej kontrowersyjną linią motocykli H-D ostatnich lat. Od samego początku, kiedy motocykl zadebiutował w 2001 roku, w myśl idei Revolution - dzielił i rządził.

Kiedy inżynierowie z Milwaukee zapragnęli stworzyć sportowego crusiera wagi ciężkiej, wzięli najmocniejszy silnik jaki mieli, (pochodził on od wyścigowego VR-1000, który miał być czymś w rodzaju Superbike'a) i po krótkim namyślę - stwierdzili, że to za mało.


Aby zawojować z Japończykami trzeba czego więcej, zadzwonili więc do Porsche: "Zróbcie z tego numer jeden". Hans po krótkim namyślę powiedział: "Wir machen ein verdammtes Monster" i podał adres do wysyłki silnika. Tak w dużym skrócie wygląda historia powstania V-Roda. 

Dziel! 

Po kuracji wzmacniającej - silnik ze zwiększoną pojemnością powrócił do ameryki. Okazało się, że nie tylko dysponuje sporą mocą, ale teraz kręci się do niebotycznie wysokich wartości, a przy tym nie wibruje! Jak to - harley a nie wibruje? Nie gubi oleju, a zamiast głośno hałasować - przyspiesza z pomrukiem? Toż to nie może być Harley! Zagorzali fani marki do dzisiaj nie cierpią tego modelu, obchodzą go dalekim łukiem lub sikają do zbiornika paliwa. 


Rządź 

Jednak Ci, którzy nie byli zagorzałymi wielbicieli starszych modeli - po pierwszej przejażdżce byli w szoku. Maszyna przyspieszała jak żaden inny motocykl z tym logiem nigdy wcześniej. 


Na pewno widzieliście grafikę, nabijającą się z motocykli HD, głoszącą - ograniczenie prędkości 85 mph (niecałe 140), harleye niech jadą tyle, ile mogą. Silniki Revolution powstały po to, aby pokazać, że motocykle z Milwaukee mogą i to sporo.


Na trzecim biegu rozpędzamy się do 180 km/h, a prędkość maksymalna została ograniczona do 225 km/h. I to wszystko na cruiserze! 

Nie tylko silnik!

Jednak to nie koniec - poza nowym silnikiem, panowie w brodach nie zapomnieli także o tym, że motocykl musi skręcać i hamować. V-Rod dostał więc grubsze zawieszenie typu USD, a za hamowanie odpowiada zestaw od brembo z 4 tłoczkowymi zaciskami. Owszem, walenie się w wąskie łuki ogranicza gruba tylna opona o szerokości 240mm - ale i tak jest zadziwiająco dobrze!


To jeden z najlepiej jeżdżących motocykli tej marki. Do tego jest diabelsko szybki nawet fabrycznie - aż strach pomyśleć, ile można wyciągnąć z tego silnika po lekkim tuningu. 

Dowód: V-rod okazał się szybszy i stabilniejszy nawet od Yamahy Warrior XV1700 - który do tej pory był moim osobistym nr 1 wśród power cruiserów. 

Kolce

Miałem przyjemność pokonać Night Rodem ok 2000 km - wspomnę tylko przelotem o eksploatacji. Siedzenie i pozycja jest bardzo przyjemna na krótki i średni dystans. Nie jest to motocykl turystyczny, więc nic dziwnego, że pośladki zaczną nam cierpnąć po przejechaniu 400 km. Do tego okazuje się, że koniki podczas galopu lubią pić. Przekroczenie 10 litrów to nie problem - natomiast spokojniejsza jazda to spalanie na poziomie ok. 7 L paliwa na każde 100 kilometrów. 


Do tego dochodzi jeszcze tragicznie działający ABS - elektronika w tym wypadku bardziej nam przeszkadza, i ogranicza możliwości jakie dało nam Brembo. 

Stworzony w jednym celu

Osobiście uważam, że wersja Muscle wygląda przepięknie - mi przyszło jeździć modelem Night Rod, więc także nie mam na co narzekać. Ten motocykl powstał po to, aby szokować swoimi osiągami i to mu się udało. Jadąc takim sprzętem możemy zdziwić niejednego, współczesnego nakeda - o chopperach nawet nie wspominając. Seria V-rod była na rynku obecna przez 16 lat.


Za nowy motocykl przyjdzie nam zapłacić ponad 80 000 zł i należy się spieszyć, bo jego produkcja właśnie się zakończyła. Cena na rynku maszyn używanych utrzymuje się na wysokim poziomie, a biorąc pod uwagę, że nie będzie ich już przybywało - ten model ma szansę na stanie się motoryzacyjną perełką. 

Czy przygoda z Night Rodem spodobała mi się? Cholernie tak! 

Dane techniczne Harley-Davidson V-Rod Night Rod

Osiągi

Moc max.
125 KM / 8250 rpm
Max. moment obrotowy
115 Nm / 6500 rpm
V-max
230 km/h
Pojemność zbiornika paliwa
18.9 L

Silnik

Typ
Chłodzony cieczą, Revolution®, dwucylindrowy w układzie V
Pojemność skokowa
1247 ccm
Stopień sprężania
11.5:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa (ESPFI)

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
5
Przeniesienie napędu
pasek napędowy

Podwozie

Rozstaw osi
1700 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
292 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
307 kg
Wysokość siodełka
705 mm

Zawieszenie

Przód
USD

Hamulce

Przód
Brembo. 2x300mm, 4 tłoczkowe zaciski
Tył
1x 300mm, 4 tłoczkowy zacisk
Abs
Tak

Eksploatacja Harley-Davidson V-Rod Night Rod

Opony

Opona przód
120/70ZR-19 60W
Opona tył
240/40R-18 79V

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju w silniku przy wymianie
4.7
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Yamaha XV 1700 Road Star Warrior (2002 - 2006)Harley-Davidson V-Rod Night Rod (2001 - 2017)

Yamaha XVS 1300 V Star (2006 - 2013)Harley-Davidson V-Rod Night Rod (2001 - 2017)

Yamaha XJR 1300 (1998 - 2015)Harley-Davidson V-Rod Night Rod (2001 - 2017)

Suzuki GSX-R 600 K1 K2 K3 (2001 - 2003)Harley-Davidson V-Rod Night Rod (2001 - 2017)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów!

Zero spamu! Zobacz naszą politykę prywatności