Harley-Davidson Sport Glide (2018)

Spalanie: 5.40
Dodaj
Ilość raportów: 1

Spalanie Harley-Davidson Sport Glide

Minimalne: 4.80

Średnie: 5.40

Maksymalne: 5.80

Opinie o Harley-Davidson Sport Glide

Opinia: 4.8/5

Liczba głosów: 1

Silnik: 5.0
Hamulce: 4.0
Bezawaryjność: 5.0
Frajda z jazdy: 5.0
Przyciąganie wzroku: 5.0
Ocena: 5/5 | Autor: Dev
Bardzo przyjemna maszyna. Idealna na weekendowe trasy a także do codziennej jazdy.
Skomentuj | Przydatna (0) | Nieprzydatna (1)
rozwiń

Harley-Davidson Sport Glide

Mały Touring w rodzinie Softail

Chociaż przynależność Sport Glide to rodzina Softail (w której znajdziemy także, a jakże - Fat Bob'a!) to został on stworzony z myślą o jeździe turystycznej. Jednak jest to jej zupełnie nowe oblicze w wykonaniu Harley-Davidson'a. Do tej pory, turystyczne krążowniki tej marki były ogromne, ciężkie i.... drogie. W swoich rękach mieliśmy chociażby model Road Glide Special


Sportowy Glide 

Przedrostek sportowy w przypadku motocykla turystycznego może wydawać się nie na miejscu... Jednak w po pierwszej jeździe, okazuje się, że jest to całkowicie uzasadnione. Motocykl napędzany jest silnikiem Milwaukee-Eight 107 V-Twin. Ten silnik siedzi we wszystkich modelach rodziny Softail, ale także właśnie w Road Glide Special. 


Jeżeli Road Glide jest dużym turystykiem szosowym, to Sport Glide jest mniejszy, ale jednocześnie szybszy, mniej paliwożerny i łatwiejszy w prowadzeniu.

Mimo tego samego silnika, ten ze Sport Glide posiada dodatkowe wałki - które wygładzają wibracje motocykla. Do tego dysponujemy identyczną mocą jak w przypadku większego Glide'a (90 KM i 145 Nm), jednak przez to, że pozbyliśmy się wielkich owiewek, nawigacji i głośników - okazuje się, że mały Glide sporo zyskał na przyspieszeniu oraz prowadzeniu. 

Tak przyjemnie na co dzień. 

Ciężko to określić w słowach, jednak pozycja za sterami tego motocykla oraz sposób prowadzenia się maszyny jest niezwykle intuicyjny, łatwy i przyjemny. Mimo, że teoretycznie jest to 300 kilogramowy kloc - to lubiłem nim jeździć po mieście. Masz coś do załatwienia? Wrzucasz papiery do kufra, do drugiego jakieś ciuchy na spotkanie i jedziesz. Do tego motocykl nie jest specjalnie szeroki - więc da się nim nawet przeciskać w korkach. Jeżeli jadący przed nami litrowy fazer się zmieści - to my też przejedziemy. 


Co ciekawe - możemy w prosty sposób (bez użycia narzędzi) zdjąć przednią owiewkę a także kufry. Wówczas dostajemy klasyczny motocykl. A kiedy znów przyjdzie nam ochota na wycieczkę - ubieramy go z powrotem. Jednak w praktyce uważam, że ubrany w kufry i owiewki wygląda świetnie i do tego jest funkcjonalny, więc rozebrałem go tylko raz. 

Trasa

No dobra, Sport Glide jest zadziwiająco (i rozbrajająco) przyjemny do codziennej jazdy w mieście. A jak sobie poradzi w weekendowej trasie? Pokonałem tylko motocyklem ponad 2000 km, z czego większość to właśnie trasa. Jednego dnia były to przebiegi rzędu 400-490 km. Po tym dystansie, czuć już na pośladkach przebyte kilometry, natomiast absolutnie nie zmęczenie i zniechęcenie. Wieczorny odpoczynek i rano można znowu ruszać w trasę. 

Przednia owiewka nie jest zbyt duża, więc ciężko będzie podczas jazdy palić papierosa - ale poza tym, spisuje się nieźle. Prędkości przelotowe na poziomie 90-120km/h są bardzo przyjemne. Można oczywiście jechać szybciej - mój v-max to 190km/h, tylko.... po co? Jazda tym motocyklem jest niezwykle relaksująca przy bardziej przyziemnych prędkościach. 


Spalanie

Wówczas wielkie serce V2 pali zadziwiająco mało. Średni wyniki to 5.4L i jest to wynik bez oszczędzania. Maksymalne spalanie to 6.5 na autostradzie przy bardzo szybkim tempie. Jestem w szoku, bo to dużo mniej niż w przypadku dużych glide'ów. Harley zrobił oszczędny, duży silnik? Na to wygląda. 

Podsumowanie 

Motocykl jest ładnie zaprojektowany, ma przyjemną linię i wiele smaczków. Piękny tył, fajna owiewka i dobrze wyglądający tłumik. Do tego mocny i oszczędny silnik. Mało wibracji? Mi to nie przeszkadza. Owszem, można ponarzekać, że w sumie to fajnie by było mieć większe kufry a do tego lepsze hamulce (bo te są jedynie wystarczające) i przydałoby się też wydobyć większą głębie z tłumika. No i cena - jest on o blisko połowę tańszy niż Road Glide, jednak nadal jest to worek pieniędzy. 

Z drugiej strony, dostajemy niezwykle przyjemną maszynę - która relaksuje nas podczas podróży, pozwala wyskoczyć na weekendowe trasy turystyczne i pozostaje bardzo użytecznym kompanem na co dzień. 

Dane techniczne Harley-Davidson Sport Glide

Osiągi

Moc max.
90 KM
Max. moment obrotowy
145 Nm / 3250 rpm
Pojemność zbiornika paliwa
18.9 L

Silnik

Typ
V2, Milwaukee-Eight® 107
Pojemność skokowa
1745 ccm
Stopień sprężania
10.0:1
Układ zasilania
wtrysk paliwa

Układ napędowy

Skrzynia biegów
manualna
Ilość przełożeń
6

Podwozie

Rozstaw osi
1625 mm
Masa pojazdu w stanie suchym
304 kg
Masa pojazdu zalanego płynami
317 kg
Wysokość siodełka
680 mm

Hamulce

Przód
4 tłoczkowy zacisk
Tył
2 tłoczkowy zacisk
Abs
Tak

Eksploatacja Harley-Davidson Sport Glide

Opony

Opona przód
130/70B18 63H BW
Opona tył
180/70B16 77H BW

Układ Smarowania - Olej

Ilość oleju przy wymianie z filtrem
4.7
Wymiana oleju w motocyklu. Jak wymienić olej w motocyklu. Moto Porady.

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Jak Wymienić Olej w Motocyklu

Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)

Yamaha XVS 650 Drag Star (1997 - 2005)Harley-Davidson Sport Glide (2018)

Aprilia RSV 1000 Mile (1998 - 2003)

Aprilia RSV 1000 Mile (1998 - 2003)Harley-Davidson Sport Glide (2018)

Kawasaki Z1000 1000 (2007 - 2009)

Kawasaki Z1000 1000 (2007 - 2009)Harley-Davidson Sport Glide (2018)

Honda CBR 600RR (2003 - 2004)

Honda CBR 600RR (2003 - 2004)Harley-Davidson Sport Glide (2018)

Chcesz wiedzieć co szykujemy?

Dołącz do motobandziorów - zapisz się do newslettera!

Zero spamu!